Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RTL 7: D. Nelissen

123cyclo
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:25

123cyclo 21 jan 2013 22:13

tja, kijk het nu vertel het maar
Triatleet in wording

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 jan 2013 22:17

Mwah, hij is nog niet helemaal eerlijk. Hij heeft wel een punt over sporters die hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Bekennen is inderdaad moeilijker dan zwijgen. Als je zo afgemaakt wordt als nu dan kan je beter zwijgen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

123cyclo
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:25

123cyclo 21 jan 2013 22:25

Bekennen is zeker niet makkelijk ik hoop dat hij steun vindt / krijgt van andere renners ook van de huidige generatie. Maar elke renner zal wel een afweging maken.
Triatleet in wording

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2013 22:25

Eerste tussenstand: Genee is een hele slechte interviewer, dat is al duidelijk. Mbt DN ben ik er nog niet uit, eerst afkijken. Lijkt mij sowiso al een oprechter verhaal dan LA.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2013 23:20

Respect voor Danny Nelissen, of het 100% de waarheid is durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken maar hij deed in ieder geval zijn best niemand te sparen die het niet verdiend heeft.
Ik zou alleen wel eens een soortgelijke bekentenis willen zien van iemand die, pak 'em beet in 2010 is gestopt of zelfs nu nog fietst. We hebben natuurlijk Thomas Dekker maar juist die 2 jaar die hij geschorst is zijn cruciaal om inzicht te krijgen hoe die vermeende cultuuromslag is verlopen.

Alleen die nabeschouwing :x Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om 4 zo'n irritante mensen aan één tafel te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 21 jan 2013 23:53

Ernie C. schreef: Alleen die nabeschouwing :x Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om 4 zo'n irritante mensen aan één tafel te krijgen.
Vreselijk. Zonneveld was nog aardig (zeker vergeleken met die andere 2). Die Jakhals Erik was wel het toppunt. Die heeft gewoon geen enkele kennis en voegt helemaal niks toe behalve tenenkrommende opmerkingen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jan 2013 07:16

chrissiewizzie schreef:Gebrek aan een goede interviewer.
Ja, die was duidelijk erop uit om zijn primeurtje scoren (MB/ED pakken) en niet zozeer bezig met een goed interview. Verder heeft de polderversie qua oprechtheid en emotie dat toneelstuk in Texas wel verslagen.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 22 jan 2013 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 22 jan 2013 07:27

Sms'je Boogerd na biecht RIJSWIJK - Oud-wielrenner Danny Nelissen kreeg na zijn dopingbiecht naar eigen zeggen ruim 300 sms'jes. Slechts één daarvan was van een oud-ploeggenoot bij Rabobank: Michael Boogerd. De Hagenaar vond dat Nelissen „ballen had getoond” door uit de anonimiteit te treden.

Nelissen stelde het sms'je op prijs en voegde daar in zijn antwoord aan Boogerd aan toe: „Doe er mee wat je wilt”. Dat zei de huidige commentator van Eurosport maandag in een interview met Wilfred Genee tijdens het programma RTL Sportcafé. Op de vraag of Nelissen denkt dat Boogerd doping gebruikte, gaf Nelissen aan het in ieder geval nooit gezien te hebben. „Ik lieg voor niemand meer.”

Volgens Nelissen wist elke ploegleider bij de Rabobank van dopinggebruik. „Ook Adri van Houwelingen. De enige die ik buiten schot wil houden is Joop Zoetemelk. Die heb ik nergens bij gezien.”
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

rockhopper
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 12 feb 2006 23:09

rockhopper 22 jan 2013 09:09

daniel1975 schreef:
chrissiewizzie schreef:Gebrek aan een goede interviewer.
Ja, die was duidelijk erop uit om zijn primeurtje scoren (MB/ED pakken) en niet zozeer bezig met een goed interview. Verder heeft de polderversie qua oprechtheid en emotie dat toneelstuk in Texas wel verslagen.
Genee bleef maar door zuigen "Hoe kan het nou dat je het niet wist van je collega's ". Alsof hij precies weet wat zijn vrouw allemaal doet.

Verder wou hij inderdaad alleen maar namen horen. Zoals Thijs ook al aan gaf horen ze voor het zelfde geld bij de 15% die niet gebruikten.
Maakt feitelijk niets uit, al is het zo, ze worden toch niet geloofd en bij voorbaat al veroordeeld door types als Genee.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12693
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 jan 2013 09:25

Genee weet te weinig van wielrennen. Hij wilde een beetje te graag dat er nog iets op tafel zou komen.
Ik vond dat Danny het prima deed, prima vent ook in zijn commentaar.

Vanaf buiten wordt het echt als misdaad gezien, terwijl er gewoon een verkeerde cultuur was.
Ik vergelijk het een beetje met roken, vroeger stond de kamer blauw, want iedereen deed het. Nu is het not done om te roken in een huis.

Boogerd gaat ook nog wel praten, even geduld nog.
Opzich is dat volgens mij ook niet zo,n foute gozer.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 22 jan 2013 09:46

Ik heb het ook gezien; respect voor DN, maar hij had het beter kunnen doen door meer uitleg te geven. Dat was niet makkelijk door die irritante Genee.
Het doorvragen door Genee is OK, dat gehakketak werkte contraproductief. Het drukt DN de verdediging in. Anders was het een opener gesprek geworden, vermoed ik.
Het gesprek was in ieder geval beter en onthullender dan LA en Oprah. Een ding deed Oprah beter: niet veroordelen. Maar ja, it takes two to tango....
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 22 jan 2013 10:09

Genee wist gewoon niet wat hij moest vragen.

Wat interesseert het mij waarom hij nu wil bekennen, waarom toen spuiten is veel interessanter.

Als je iets wil voorkomen moet je toch weten hoe het ontstaat?

Jammer van de gemiste kans
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie