Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Argos Shimano

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 10 dec 2012 18:37

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... OUR__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 10 dec 2012 20:53

Verdiend, super voor dit team. Ben benieuwd hoe ze het in 2013 gaan doen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4624
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 10 dec 2012 21:13

... en geen Katusha... toch balen voor Rodriguez en Menchov...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 dec 2012 23:27

Argos heeft helemaal niets te zoeken in een heleboel WT koersen. Alle speerpunten van de ploeg zijn sprinters, kan Degenkolb wel iets meer dan een massasprint winnen van een vlakke etappe, maar toch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 11 dec 2012 10:19

amclassic-fan schreef:Argos heeft helemaal niets te zoeken in een heleboel WT koersen. Alle speerpunten van de ploeg zijn sprinters, kan Degenkolb wel iets meer dan een massasprint winnen van een vlakke etappe, maar toch.
Ik ben het niet met je eens. Ze hebben nog geen grote uitslagen gehad, dat klopt, maar alleen daarop vind ik niet dat je wel of niet kan bepalen of je in de WT thuishoort. Ik vind niet dat je je als UCI moet baseren op uitslagen uit het verleden maar wat er in de toekomst mogelijk is. Het is juist een goed signaal naar de teams (en knechten) dat de CQ ranking van de renners niet van doorslaggevende betekenis is.

Daarnaast zijn Kittel en Degenkolb juist degene die weerstand kunnen bieden aan de hegemonie van Cavendish in de massasprints. En wat heeft een team als Katusha nu meer te bieden dan alleen Rodriguez, oud (zeer) dopingzondaar Kolobnev op de 46e plaats of Moreno er net onder? Zonder Rodriguez en Freire haalt Katusha de top 15 niet eens. Maar goed, je zegt niet dat zij het wel verdienen. Wil alleen zeggen dat een team als Argos-Shimano wel degelijk wat te zoeken heeft in de World Tour en dat ik vind dat ze een kans verdienen in de grote rondes.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2012 11:10

Die kans kregen ze in de grote rondes afgelopen jaren ook al middels Wildcards. Argos reed praktisch alle koersen waar ze wilde rijden. Maar door de WT krijgen ze er nu een heel aantal verplichten koersen bij waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. In de Giro zitten aankomend jaar bijv maar weinig sprinters etappes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 11 dec 2012 11:38

benvdv schreef:
amclassic-fan schreef:Argos heeft helemaal niets te zoeken in een heleboel WT koersen. Alle speerpunten van de ploeg zijn sprinters, kan Degenkolb wel iets meer dan een massasprint winnen van een vlakke etappe, maar toch.
Ik ben het niet met je eens. Ze hebben nog geen grote uitslagen gehad, dat klopt, maar alleen daarop vind ik niet dat je wel of niet kan bepalen of je in de WT thuishoort. Ik vind niet dat je je als UCI moet baseren op uitslagen uit het verleden maar wat er in de toekomst mogelijk is. Het is juist een goed signaal naar de teams (en knechten) dat de CQ ranking van de renners niet van doorslaggevende betekenis is.

Daarnaast zijn Kittel en Degenkolb juist degene die weerstand kunnen bieden aan de hegemonie van Cavendish in de massasprints. En wat heeft een team als Katusha nu meer te bieden dan alleen Rodriguez, oud (zeer) dopingzondaar Kolobnev op de 46e plaats of Moreno er net onder? Zonder Rodriguez en Freire haalt Katusha de top 15 niet eens. Maar goed, je zegt niet dat zij het wel verdienen. Wil alleen zeggen dat een team als Argos-Shimano wel degelijk wat te zoeken heeft in de World Tour en dat ik vind dat ze een kans verdienen in de grote rondes.
Je kan toch niet ontkennen dat de renners van argos van een totaal ander niveau zijn dan de Katusharenners.
Bij Katusha zijn er heus nog andere interessante renners hoor:
Brutt, Florencio, Galimzyanov, Gusev, Ignatiev, Kristoff, Kuschynski, Paolini, Spilak, Trofimov, Vantomme, Vicioso.
Allemaal renners die gemakkelijk een wedstrijd winnen of toch erg lang meegaan.
En als je dan naar Argos zijn kern kijkt ...
Dat bleek heel mooi in de Tour. Kittel was ziek en ze reden maar gewoon wat rond. In een bergrit zat bij de eerste 20 lossers de hele argosploeg.
Vlakke wedstrijden tot daar aan toe. Maar ze hebben echt niemand die op een deftig niveau een heuvel/bergrit uitrijdt.
Degenkolb is natuurlijk wel een toptalent en Kittel is een zeer goede spurter (al komt hij er niet aan te pas tegen Cavendish).
Maar dat zijn de enige 2 renners van niveau.
World Tour betekent dat men op meerdere fronten actief zal zijn. Ze kunnen Degenkolb en Kittel ook niet elke wedstrijd laten rijden.
En dan krijg je bv wedstrijden als de ronde van catalonie waar ze eigenlijk voor spek en bonen bijrijden.
Daarom hadden ze inderdaad beter hun status van Pro Continentaalteam behouden en gerekend op wildcards.
Uiteindelijk zal de sponsoring van Shimano waarschijnlijk wel een doorslaggevende rol gespeeld hebben.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 dec 2012 19:10

jopie49 schreef:Uiteindelijk zal de sponsoring van Shimano waarschijnlijk wel een doorslaggevende rol gespeeld hebben.
Wat een onzin, Shimano sponsort hun al jaren.
Als dat van invloed geweest zou zijn hadden ze al veel eerder bij de groten mee mogen doen.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 11 dec 2012 22:05

het is toch mooi dat de 3e nederlandse ploeg ook een WT licentie heeft gekregen?
ze hebben misschien in heel veel rondes en koersen weinig te zoeken, maar wij als Nederlandse sport liefhebber mogen toch wel een beetje trots zijn.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 11 dec 2012 22:07

Ik vindt dat Argos er meer te zoeken heeft dan de ploeg die Euskaltel nu bij elkaar heeft geraapt. Ze hebben UCI punten ingekocht van buiten het Baskenland, maar daarmee eigenlijk het hele idee achter hun ploeg om zeep geholpen, en als je leest hoe ze renners opzij hebben gezet en nu hun bussen moeten verkopen om de salarissen van november te kunnen betalen kan je je afvragen hoeveel toekomst ze hebben.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2012 22:55

race-niek schreef:het is toch mooi dat de 3e nederlandse ploeg ook een WT licentie heeft gekregen?
ze hebben misschien in heel veel rondes en koersen weinig te zoeken, maar wij als Nederlandse sport liefhebber mogen toch wel een beetje trots zijn.
Behalve de medewerkers (die wel vooral Nederlands zijn) kan je de ploeg net zo goed bijv Duits noemen gezien de renners.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JFKE
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 sep 2011 09:32

JFKE 12 dec 2012 09:50

Toen Vacansoleil WT werd, zijn er halsoverkop renners aangetrokken voor de klassementen en de klimwedstrijden. Verwachten jullie van Argos ook dat zij hun kern nog een breedte- of kwaliteitsimpuls gaan geven voor de terreinen waar ze nu nog niet zo goed in zijn? Ze moeten nu inderdaad verplicht meer wedstrijden gaan rijden.

Plaats reactie