Hulp bij koop wielset
Hulp gevraagd bij het kopen van wielen.
Mijn uitgangspunten:
- postuur: 1.92m/90kg.
- fiets: Cannondale System Six, Ultegra SL afgemonteerd
- fietsintensiteit: voorjaar t/m najaar 1-2 keer per week (zomer meer), meestal 50-80km.
- parcours: meestal NL-wegen, soms Ardennen/Alpen.
- prijsrange: EUR 200-400
- eisen wielen: stijf, betrouwbaar, soepel gevoel, licht (in ieder geval niet te zwaar)
Ik twijfel tussen:
- Mavic Ksyrium Equipe, circa EUR 270
- Shimano WH-6700 Ultegra, circa EUR 250
- Shimano WH-RS80-A-C24, circa EUR 385
Mogelijk zijn andere merken/modellen ook interessant, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik rijd nu op Fulcrum Racing 7 (instapmodel). Deze houd ik als reserve, maar zijn inmiddels een beetje gaar...
Wie kan me van advies voorzien? Ik lees het graag!
Mijn uitgangspunten:
- postuur: 1.92m/90kg.
- fiets: Cannondale System Six, Ultegra SL afgemonteerd
- fietsintensiteit: voorjaar t/m najaar 1-2 keer per week (zomer meer), meestal 50-80km.
- parcours: meestal NL-wegen, soms Ardennen/Alpen.
- prijsrange: EUR 200-400
- eisen wielen: stijf, betrouwbaar, soepel gevoel, licht (in ieder geval niet te zwaar)
Ik twijfel tussen:
- Mavic Ksyrium Equipe, circa EUR 270
- Shimano WH-6700 Ultegra, circa EUR 250
- Shimano WH-RS80-A-C24, circa EUR 385
Mogelijk zijn andere merken/modellen ook interessant, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik rijd nu op Fulcrum Racing 7 (instapmodel). Deze houd ik als reserve, maar zijn inmiddels een beetje gaar...
Wie kan me van advies voorzien? Ik lees het graag!
Laatst gewijzigd door Hielepiel op 08 nov 2012 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier is bijna niks aan toe te voegen. Zoek anders het forum eens door, er zijn zat topics over wielen rond de 300 euro.theov schreef:Ik zal even een open deur intrappen:
Fulcrum Racing 3![]()
Fulcrum r3 wordt altijd genoemd in deze prijsklasse.
Ze zijn relatief licht, stijf, hebben goede lagers en het onderhoud aan de lagers is makkelijk zelf te doen. Met een beetje zoeken moet je voor net boven de €300 wel een setje kunnen vinden.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
- Matthijs1973
- Forum-lid
Cosmic elite? http://www.mantel-bikeparts.nl/mavic-cosmic-elite" onclick="window.open(this.href);return false; of zijn die wat te zwaar voor je? op lange nederlandse paden rollen ze lekker door 

Ik had zelf R3 en RS80 op mijn lijstje staan. Waar ik ook keek zag ik dat ze vergelijkbaar waren en in prijs was er ook nagenoeg geen verschil. Aangezien ik niet echt veel kracht in mijn handen heb en banden er bij Fulcrums toch wat krapper om heen gaan heb ik uiteindelijk om die reden voor de RS80 gekozen. Ben er zelf heel erg tevreden mee.