Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp bij (kleur)design frame

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 28 okt 2010 18:38

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi design voor mijn nog te bestellen racefiets. Deze fiets laat ik spuiten naar mijn eigen smaak.

Nu vind ik de pinarello dogma in de sky kleuren of de pinarello paris in de sky kleuren erg mooi. Maar ik ben bang dat ik die lichtblauwe kleur snel zat ben. Ik heb zelf al met paint zitten proberen om die blauwe kleur te vervangen door wit of licht grijs, maar dat wil nog niet echt lukken. Zwart wit kleuren combinatie lijkt me ook wel erg mooi.

Dus wie heeft er een mooie foto's van mooie spuitdesigns.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 28 okt 2010 20:59

Ik heb zelf ook mijn eigen design gemaakt, best wel een luxe als dat mogelijk is. Het beste is om, zoals jij dat ook doet, goed te kijken naar voorbeelden om zodoende ideeen op te doen. Destijds heb ik dat ook gedaan en vervolgens een tekening gemaakt zoals ik het wilde hebben. Als basis gebruikte ik daarvoor een bestaande tekening van een kaal frame. Uiteindelijk kwam ik met het volgende resultaat waarmee ik naar mijn FM ben gegaan om een en ander te bespreken.

[img=http://lh5.ggpht.com/_QACHFAh23jU/S7nPj ... 0/Apex.jpg]

Om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen is het heel belangrijk om alle details uitvoerig te bespreken met degene die het spuitwerk gaat uitvoeren.

Onderstaand heb ik alvast het blauw van de pina vervangen door grijs. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van Gimp, dit is een open source fotobewerkingsprogramma. Als je daarover kunt beschikken zou je ook Photoshop kunnen overwegen. Je moet er echter wel wat handigheid in hebben, maar er zijn gelukkig veel tutorials beschikbaar. Paint biedt echter te beperkte mogelijkheden.

[img=http://img525.imageshack.us/img525/1052 ... skyedi.gif]
Afbeelding

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 28 okt 2010 21:29

apexrider schreef: Onderstaand heb ik alvast het blauw van de pina vervangen door grijs. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van Gimp, dit is een open source fotobewerkingsprogramma. Als je daarover kunt beschikken zou je ook Photoshop kunnen overwegen. Je moet er echter wel wat handigheid in hebben, maar er zijn gelukkig veel tutorials beschikbaar. Paint biedt echter te beperkte mogelijkheden.

[img=http://img525.imageshack.us/img525/1052 ... skyedi.gif]


(beetje off-topic) of je gebruikt gewoon de grijswaarden in MS-Word...:D

[img=http://www.jokop.nl/pina.JPG]

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 29 okt 2010 00:46

@apexrider waarschijnlijk gaat het ook een apex fiets worden. Heb al meerdere fietsen gekocht bij van tuyl, dus was ook blij verrast toen ik zag dat gijs van tuyl weer "opnieuw" begonnen was. Had destijds ook veel moeite om de kleuren te bepalen. Vandaar dat ik nu daar wat meer tijd aan besteed.

In het grijs valt me toch een beetje tegen. Dus waarschijnlijk zal het toch zwart wit worden met misschien een andere kleur erdoor heen. Het zwart lijkt me dan wel mooi om dat in matte uitvoering te nemen.

Op bikemotion stonden er ook verschillende apex frames in meerdere kleuren jammer genoeg heb ik daar geen foto's van genomen. Ik kan deze ook niet terug vinden op de foto sites. Dus als iemand ze heeft.......

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 okt 2010 20:02

Vandaag een vrije middag genomen voor een bezoek aan Gijs ivm aanpassingen aan m'n fiets. Tevens de nieuwe designs voor 2011 kunnen bekijken en het ziet er allemaal weer fraai uit. Momenteel wordt de website aangepast, dus binnenkort kun je alles on-line bekijken.
Afbeelding

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 01 nov 2010 00:07

hoop vrijdag te kunnen gaan kijken. misschien zouden de foto's van de nieuwe fietsen voor die tijd online staan. Zou wel mooi zijn kan mijn keuze nog niet echt maken namelijk.

cornelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:13

cornelli 02 nov 2010 00:14

op Prorace kan je zelf je desin uitzoeken .
NEOS

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 02 nov 2010 01:23

prorace had ik inderdaad gezien en op ridley kan het ook. Maar het juiste design heb ik toch nog niet gezien.

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 05 nov 2010 18:38

Vandaag de knoop dan maar doorgehakt en de fiets besteld. Hij gaat uitzien zoals onderstaande foto
Afbeelding

Is op basis van de cube
Afbeelding

met de volgende wielen alleen dan met de nieuwe stickers in zwart wit, en waarschijnlijk ook een 2de setje alleen dan met witte spaken
Afbeelding

Alleen zit ik nog te twijfelen of ik de apex stickers op het frame in het wit neem of in het grijs. het zadel wordt ook gewoon zwart. De kleur van de fiets worden uitgevoerd in het matzwart.

@apexrider begreep dat je goed was in photoshoppen dus als je wat tijd over hebt :-)
zou graag de fiets willen zien zoals hij gaat worden zoals je wel gezien hebt is mijn photoshopkwaliteit nog niet zo best, wordt de keuze voor de stickers misschien ook makkelijker. Heb trouwens jouw fiets nog staan bewonderen. Erg mooi moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 05 nov 2010 19:44

Dan hebben we elkaar net gemist, ik heb namelijk vanmiddag m'n fiets weer opgehaald. Zal binnenkort wel even een paar foto's in het apex topic plaatsen. Ik heb morgen wel even wat tijd om die wielen (met nieuwe stickers) er in te shoppen.
Afbeelding

wout1981
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:34

wout1981 05 nov 2010 20:03

@apexrider dat zou mooi zijn heb ik een beetje het id hoe hij eruit gaat zien. Met name kleur van de apex stickers op het frame vind ik lastig. Ze komen er in ieder geval op met alleen de outline dus niet de vette letters.
Ik ging trouwens om een uur of half twee weg volgens mij.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 05 nov 2010 20:39

Toch direct maar even voor gaan zitten. De tekst op het frame zou ik in het grijs doen omdat je al een witte lijn het op het frame, zou anders deels wegvallen. Als het frame mat zwart wordt, dan kun je ook nog glanzend carbon zwart apex overwegen.

[img=http://img99.imageshack.us/img99/300/designtw.jpg]
Afbeelding

Plaats reactie