"Geweldige" Assos service
Geplaatst: 07 sep 2012 20:14
Net na 8 weken mijn 6 maanden oude Assos T FI.13_S5 koersbroek opgehaald. Voor de mensen die het niet weten dit is een broek van 219 Euro dus daar mag je wat van verwachten. Na 4 maanden begon aan de zijkant het stof (lycra) kapot te gaan, het leek wel of er een soort lijm uit het stof wegsmolt. Voor mij een reden om de broek op te sturen voor garantie ook omdat ik overal hoor hoe goed de service en garantie van Assos is.
Ik moet er even bij vermelden dat ik nog 6 andere Assos broeken heb die tussen de 1 en 7 jaar oud zijn en waar (behalve soms wat vale kleur en een witte die wat moeilijk schoon te krijgen is) eigenlijk helemaal niet mee aan de hand is. Deze broeken zijn wel allemaal veel goedkoper . Daarnaast heb ik diverse shirts, jackets en zo een beetje alles wat je kan verzinnen van Assos bij elkaar ter waarde van een Pinarello Dogma.
Ik heb in de afgelopen 6 weken meerdere keren geïnformeerd waar mijn broek bleef en na weken van complete stilte kreeg ik uiteindelijk ze vandaag terug, er was helemaal niets aan gedaan maar ik kreeg wel een brief erbij.
In deze brief stond dat de kwaliteit van de stof normaal gesproken niet achteruit gaat. Maar toch was dit geen fabricage fout en geen garantie geval. Volgens Assos kan de stof van de broek namelijk "verslechteren door sommige types van menselijk zweet". Een heel erg onbevredigend bericht met name omdat alle andere Assos kleding daar blijkbaar geen last van heeft na jaren gebruik en deze broek na 4 maanden en misschien 5, maximaal 10 keer gedragen te zijn geweest.
Er stond het advies bij dat ik de broek na het fietsen altijd onmiddellijk moet uitspoelen en wassen met Assos Cleanser, iets wat ik altijd al doe.
Mijn grootste frustratie is niet dat het geen garantie is maar het feit dat ze het gewoon niet repareren (ook niet tegen betaling) of eventueel een andere broek aanbieden met een coulance regeling. Je hebt gewoon een peperdure sportbroek die blijkbaar niet tegen zweet kan.
Ik moet er even bij vermelden dat ik nog 6 andere Assos broeken heb die tussen de 1 en 7 jaar oud zijn en waar (behalve soms wat vale kleur en een witte die wat moeilijk schoon te krijgen is) eigenlijk helemaal niet mee aan de hand is. Deze broeken zijn wel allemaal veel goedkoper . Daarnaast heb ik diverse shirts, jackets en zo een beetje alles wat je kan verzinnen van Assos bij elkaar ter waarde van een Pinarello Dogma.
Ik heb in de afgelopen 6 weken meerdere keren geïnformeerd waar mijn broek bleef en na weken van complete stilte kreeg ik uiteindelijk ze vandaag terug, er was helemaal niets aan gedaan maar ik kreeg wel een brief erbij.
In deze brief stond dat de kwaliteit van de stof normaal gesproken niet achteruit gaat. Maar toch was dit geen fabricage fout en geen garantie geval. Volgens Assos kan de stof van de broek namelijk "verslechteren door sommige types van menselijk zweet". Een heel erg onbevredigend bericht met name omdat alle andere Assos kleding daar blijkbaar geen last van heeft na jaren gebruik en deze broek na 4 maanden en misschien 5, maximaal 10 keer gedragen te zijn geweest.
Er stond het advies bij dat ik de broek na het fietsen altijd onmiddellijk moet uitspoelen en wassen met Assos Cleanser, iets wat ik altijd al doe.
Mijn grootste frustratie is niet dat het geen garantie is maar het feit dat ze het gewoon niet repareren (ook niet tegen betaling) of eventueel een andere broek aanbieden met een coulance regeling. Je hebt gewoon een peperdure sportbroek die blijkbaar niet tegen zweet kan.