Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 20 aug 2012 16:24

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Erg jammer weer. Dit soort wielrenners mag wat bij betreft zeer streng aanpakt worden.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 20 aug 2012 16:44

de schrijfstijl van geenstijl is op zich wel uniek te noemen en toverde wel een glimlach op mijn gezicht
Campagnolo Klootzakken met een Lazer Cannibal op de kalende kudtkop
het feit zelf is natuurlijk weer te triest voor woorden, beetje jammer dat iedereen weer over een kam geschoren wordt, zo de reacties te lezen op geenstijl en rtvutrecht

maar de knapen die dit op hun geweten hebben mogen om mij wel een keer geschept worden door een auto, wordt het niks minder van..
Ben het helemaal eens met de reacties dat dit soort tuig niet op de weg hoort, kan me er ook ontzettend kwaad over maken over dit soort klootzakken die hun sport beoefenen en denken dat ze god op 2 wielen zijn. Als je al zo'n stoere man wilt zijn ga je maar in het peloton rijden en ga je maar daar je krachten meten en verspil je je kracht niet aan het wegduwen van hulpeloze normale fietsers of je te gedragen als een botte boer in het verkeer, man o man gaan we zo met elkaar om tegenwoordig..

want ja, stel je voor dat je gemiddelde 0.4km lager wordt doordat je even afgeremd wordt door een oudere niet oplettende medeweggebruiker, nou dan vergaat je wereld opzich toch
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 aug 2012 17:51

Ik heb vooral meelij met de schrijvers en reageerder van dit geen stijl topic.

Die mensen hebben gewoon geen normaal leven meer. Bij elke wielrenner die ze zien, lopen ze helemaal rood. Het schaamlip komt hun op de kaken te staan. Ze zijn gaan als een bezetene zitten focussen op het gedrag van de renner. En dan,....

En dan gebeurt er niets. Helamaal niets De renner houdt zich aan de verkeersregels. Hij steekt een energie reep in zijn mond en propt het wikkel terug in zijn trui. Hij belt om een drietal slingerende scholieren te waarschuwen. En de topic starter van het geenstijl topic vreet zich op vanachter zijn stuur. Tering, heb ik weer geen gelijk gekregen, Maar de volgende renner ram ik gewoon van de baan. Zijn verdiende loon. Mij een beetje belachelijk maken. Dat gaat zomaar niet.
Live fast; die young. mijn blog

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 20 aug 2012 18:16

@Rob74 Doe jij nu niet een beetje hetzelfde? De schrijvers en reageerders over één kam scheren?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2012 18:18

Die gasten can geenstijl willen alleen maar provoceren. Of het nu politici, homo's of fietsers zijn, dat boeit ze niet. Provoceren om het provoceren is te triest voor woorden, snap sowiso niet waarom er nog mensen op die site kijken.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 aug 2012 18:18

justeltjo schreef:@Rob74 Doe jij nu niet een beetje hetzelfde? De schrijvers en reageerders over één kam scheren?
JA
Ook niet helemaal netjes maar ik zag voornamelijk reageerders die de topic starter gelijk gaven en mee begonnen te schelden
Live fast; die young. mijn blog

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4435
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 aug 2012 20:08

rob74 schreef:Het schaamlip komt hun op de kaken te staan.
:mrgreen:

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 20 aug 2012 23:00

daniel1975 schreef:Die gasten can geenstijl willen alleen maar provoceren. Of het nu politici, homo's of fietsers zijn, dat boeit ze niet. Provoceren om het provoceren is te triest voor woorden, snap sowiso niet waarom er nog mensen op die site kijken.

Dan kijk je maar op deze site: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/845503/ ... man-achter" onclick="window.open(this.href);return false;

Het blijft een walgelijk verhaal en deze wielrenners moeten zeer hard worden aangepakt. Stelletje achterlijken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 aug 2012 23:42

daniel1975 schreef:Die gasten can geenstijl willen alleen maar provoceren. Of het nu politici, homo's of fietsers zijn, dat boeit ze niet. Provoceren om het provoceren is te triest voor woorden, snap sowiso niet waarom er nog mensen op die site kijken.
Omdat er over het algemeen scherp geschreven stukken op staan? En af en toe hebben ze een leuke scoop.
Met de inhoud van het bewuste artikel heb ik weinig moeite. Dat is zo erg over-the-top dat ik er wel om kan lachen eigenlijk. Helaas zijn er genoeg 'reaguurders' die zich desondanks lekker laten opruien hierdoor en berichten plaatsen over hoe ze die kuthooomooosmetgeschorenbenen wel even van de weg zullen rijden. Gelukkig worden deze simpele zielen van voldoende repliek gediend.

De bewuste wielrenners zijn een stel eikels natuurlijk, die het imago van de wielrenner weer een stukje verder om zeep helpen. Maar daar zullen weinigen hier het niet mee eens zijn lijkt me.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 aug 2012 09:33

Mensen aan de kant duwen kan gewooon echt niet! Ik vind alle reacties wel bijna begrijpelijk worden. Maar neem Geenstijl vooral niet al te serieus. Dat is echt een vreselijke site.

Ik zie de laatste tijd toch ook wel weer veel kleine groepjes fietsers die het weer te hoog in de bol krijgen en op de smalste fietspaden rijden alsof ze in de laatste km van het wk zitten. Het noemt zich dan de "snelle" groep van een of andere club, dat moet hooggehouden worden. Vaak rijden er dan ook een aantal boven hun kunnen, die worden gevaarlijk. Ze willen koste wat kost mee, maar zitten eigenlijk stuk. Gevolg verminderde concentratie, fouten, zelfzuchtig gedrag en ongelukken. De stuurkunsten zijn dan vooral op snelheid totaal niet goed genoeg. Ik ken meerder groepen waar het regelmatig niet door de beugel kan, maar als je dan kijkt wie daar wedstrijden rijdt valt het vaak toch erg tegen. Wel overal een wedstrijd van maken, maar een echte wedstrijd durven ze niet aan. Onder die groep vallen ook nog wel een hele hoop studenten die ik ken. Ikzelf ben natuurlijk ook niet altijd geheel onschuldig geweest, maar ik ben op dit moment bezig met wat verbeteringen. Nu wedstrijden je doel zijn, is je training ook gewoon een training dat feit scheelt al een hele hoop.

Als je even lekker hard wil rijden op de openbare weg, dat is natuurlijk prima. Maar er moet zowat een landelijke voorlichtingsactie komen van wat wel en niet kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 aug 2012 10:18

Ik begrijp eigenlijk heel goed dat er mensebn een hekel krijgen aan ons.

Laatst reed ik bij ons in het dorp op een weg met een aangrenzend fietspad. Even verderop rijden 2 mensen op een racefiets, net voor hun scheiden de autoweg en het fietspad zich met een soort tussenberm. En wat gebeurd er, 1 van die gasten rijd netjes het fietspad op en de ander gaat lekker op de weg rijden. Met dit soort dingen maak je geen vrienden natuurlijk.

En het dwars oversteken van kruisingen en rode stoplichten negeren maak je uiteraard ook geen vrienden mee.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2723
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 aug 2012 10:35

53x11 schreef:
daniel1975 schreef:Die gasten can geenstijl willen alleen maar provoceren. Of het nu politici, homo's of fietsers zijn, dat boeit ze niet. Provoceren om het provoceren is te triest voor woorden, snap sowiso niet waarom er nog mensen op die site kijken.
Omdat er over het algemeen scherp geschreven stukken op staan? En af en toe hebben ze een leuke scoop.
Met de inhoud van het bewuste artikel heb ik weinig moeite. Dat is zo erg over-the-top dat ik er wel om kan lachen eigenlijk. Helaas zijn er genoeg 'reaguurders' die zich desondanks lekker laten opruien hierdoor en berichten plaatsen over hoe ze die kuthooomooosmetgeschorenbenen wel even van de weg zullen rijden. Gelukkig worden deze simpele zielen van voldoende repliek gediend.

De bewuste wielrenners zijn een stel eikels natuurlijk, die het imago van de wielrenner weer een stukje verder om zeep helpen. Maar daar zullen weinigen hier het niet mee eens zijn lijkt me.
+1: het probleem van de meeste groepjes is dat het een soort van aperots wordt waarin iedereen wil laten zien hoe goed hij is. Dat is prima op plaatsen waar het kan maar als je koers gaat maken op een fietspad waar ook andere verkeersdeelnemers rijden wordt het natuurlijk wel erg gevaarlijk. Iedereen die weleens meerijdt of mee heeft gereden met dergelijke groepjes heeft vast wel eens het onbehagelijk gevoel gehad van: hmmmmm is dit wel zo verstandig. Het is een van de redenen dat ik persoonlijk niet meer zozeer met een groepje hoef mee te rijden en het liefst alleen rijd, hoe ongezellig ook. Want toegegeven: ik schaam mij over het algemeen wel voor het gedrag van miijn medewielrenners. Koers doe je maar op het parcours maar op de openbare weg heb je je aan de verkeersregels te houden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie