Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 feb 2024 13:15

1094 schreef: 20 feb 2024 10:59 Wat mij overigens logischer lijkt is de snelle groep eerst te laten starten
Juist, mijn idee.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6042
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 feb 2024 13:46

De toerclub waarbij ik af en toe meefiets past de regel ook toe. Bij een opkomst meer dan 12 personen wordt de groep onderverdeeld. Maximaal in de basis groepen van 8 - 10 personen per groep. Snelste groep gaat eerst weg, daarna de minder snelle personen.

In de bebouwde kom een max snelheid van 25-27 km/h en niet op de weg, daar waar fietspad is.

En dan nog fiets ik het liefste alleen. Ik heb echt een tering hekel aan die fiets groepen die schreeuwend en vloekend over het pad begeven als zijnde de weg is van ons !! Ik rij als ik dan al samen rij ( met zoon - vrouw of kameraad) zeer defensief, vaak achter elkaar en met radar.

Vaak ook achter elkaar ?! Juist omdat die testosteron bejaarden altijd naast elkaar fietsen en niet van wijken weten. Dat zijn ook ECHTE wielerteroristen hier aan de kust.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 feb 2024 14:32

Iedere deelnemer aan het verkeer doet wel eens iets wat niet geheel volgens de regeltjes is. Als je dat in je achterhoofd houdt als een ander wat onhandigs doet, dan ben je wellicht wat milder in je oordeel. Ik vind het altijd bijzonder irritant als iemand ongevraagd in je wiel komt hangen en dat je kilometers lang iemand in je nek hebt hijgen. Onlangs ben ik in gesprek geraakt met iemand die achter mij bleef fietsen en dat was best gezellig. Achteraf vind ik mezelf dan een zeur dat ik mij eerst heb lopen ergeren aan de persoon in mijn wiel. Ik denk dat met bovenstaande hetzelfde geldt, als we iets meer begrip kunnen opbrengen voor een ander, dan zouden discussies niet zo fel worden en zouden we in het verkeer ook wat minder snel geïrriteerd zijn. Ik ben zeker geen heilige, ik vind het leuk om door te fietsen en er zijn vast momenten geweest dat een andere weggebruiker mij een eikel op de racefiets heeft gevonden. Over het algemeen ben ik wel een nette weggebruiker (vind ik zelf dan van WC Eend) en ik denk dat de wielrenner dat in de basis ook is. Zoals reeds aangehaald is het wegdek op sommige momenten nogal druk bezet en dan wordt de ander al gauw beticht van fout gedrag. Niet dat ik hiermee alles wil vergoelijken, maar wees ook geen zuurpruim.

In het verlengde van gedrag in verkeer:

https://nos.nl/artikel/2509650-schikkin ... -de-cel-in

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 feb 2024 18:40

1094 schreef: 20 feb 2024 10:59 Wat mij overigens logischer lijkt is de snelle groep eerst te laten starten
Zo denk ik er ook over. Geen groepen van dezelfde vereniging die elkaar onderling inhalen. Dat wekt alleen maar competitiedrang op. Been there: valpartij.
hun fietsen.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2043
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 feb 2024 19:53

Die competitiedrang is er in mijn groepen (28-30kmh gemiddeld) niet. Er zitten namelijk nog 2 groepen boven.
Bij het inhalen gaat de langzamere groep meer aan de kant of ritst deze.
Aanpikken bij de snelle groep gebeurt nooit. Wel kun je een groepje omlaag als het toch te snel ging voor je.
Het meerendeel in deze rustige groepen is de 60 gepasseerd en 70 is ook geen uitzondering.

Voor ons werkt deze tactiek ondanks inderdaad het inhalen.
Wellicht dat het scheelt dat we altijd een volgwagen hebben en dus sowieso altijd op bredere wegen rijden en binnen 2 minuten het dorp uit zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8153
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 feb 2024 00:04

Ik stuitte net al zappend op een actualiteiten programma (op1?) waar Laurens ten Dam zijn verhaal deed over zijn reis door het Andesgebergte.
Wat een maniak is dat toch zeg! Maar wel heel mooi om dat verhaal te horen.
Echt een enorme liefhebber die alle ontberingen ondergaat.

Mooie kerel hoor!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12727
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 feb 2024 09:44

Die blijft gaan joh. Niet normaal!
Echt een liefhebber, nogsteeds wel veel van huis.

Die live slow ride fast podcast zijn ook wel goed hoor. Best leuk vermaak als je aan het fietsen bent.

1094
Forum-lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 21 feb 2024 10:09

niet om te zeuren maar het is natuurlijk ook gewoon zn werk en hij heeft het nodig om zn lsrf dingen te vermarkten

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 21 feb 2024 10:10

O.a. samen met Thomas Dekker is hij in Colombia geweest toch? Ik vind die Thomas ook een mooie kerel. Komt in interviews/programma's over als een heel aardige vent, hij uit wat meer diepgang en durft ook uit te spreken dat het niet altijd even goed met hem is gegaan/gaat. Ik kan daar wel sympathie voor opbrengen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8597
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 feb 2024 11:05

ColumsbusMJ schreef: 21 feb 2024 10:10 O.a. samen met Thomas Dekker is hij in Colombia geweest toch? Ik vind die Thomas ook een mooie kerel. Komt in interviews/programma's over als een heel aardige vent, hij uit wat meer diepgang en durft ook uit te spreken dat het niet altijd even goed met hem is gegaan/gaat. Ik kan daar wel sympathie voor opbrengen.
Maar vraagt wel om aandacht met zijn ontblote bovenlijf ;)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37914
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 feb 2024 11:15

1094 schreef: 21 feb 2024 10:09 niet om te zeuren maar het is natuurlijk ook gewoon zn werk en hij heeft het nodig om zn lsrf dingen te vermarkten
Tuurlijk, maar je moet wel een liefhebber zijn om dit allemaal te doen.
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 feb 2024 19:12

Hoe is dat LSRF spul eigenlijk qua kwaliteit?

Plaats reactie