budget 3000 Euro Chorus vs.Force
Beste,
Zijn er mensen die kunnen zeggen wat de beste groep is eigenlijk.
De situatie is momenteel als volgt.
Ik koop me in de herfst een nieuwe racer.
Volgende heb ik o het oog : http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-cr" onclick="window.open(this.href);return false; ... aid:557246
De Rose is hier met campa Chorus.
Nu heb ik natuurlijk ook nog mijn vaste fietsenmaker de kans gegeven om een alternatief aan te bieden.
Hij kan eerder iets doen met sram en Shimano.
Daar ik zeker geen Shimano Ultegra wil blijft enkel nog Sram Force over (de Red en Dure-Ace is dan te duur vrees ik)
De Force is iets goedkoper en iets lichter dan Chorus(alhoewel dat Roseversand op artikels het tegendeel zegt)
Maar hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit ervan?
Qua uitzicht vind ik ze eigenlijk alletwee erg mooi dus daarin heb ik niet echt een voorkeur.
mijn budget is dus max.3000Euro
mijn "niveau" :cyclo's (vorig(+volgend) jaar Marmotte(goud) en Velomediane(ca.plaats200) en weeg ca.72kg.(181cm.)
indien ik niet ga voor de Rose (kleine waterkans voor Canyon)
Ga ik zowiezo naar mijn vaste fietsenmaker waar ik veel vertrouwen in heb.
De merken die hij doet zijn hetvolgende Scott:Ridley:Orbea:Trek:Cube
Wielen moeten allround zijn. type neutron -Ksyrium-...
Liefst eenlicht fietsje zoals de Rose van ca.7kg.
Als iemand eens zin heeft om te puzzelen --> stel maar voor !!!
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg.
Benny
Zijn er mensen die kunnen zeggen wat de beste groep is eigenlijk.
De situatie is momenteel als volgt.
Ik koop me in de herfst een nieuwe racer.
Volgende heb ik o het oog : http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-cr" onclick="window.open(this.href);return false; ... aid:557246
De Rose is hier met campa Chorus.
Nu heb ik natuurlijk ook nog mijn vaste fietsenmaker de kans gegeven om een alternatief aan te bieden.
Hij kan eerder iets doen met sram en Shimano.
Daar ik zeker geen Shimano Ultegra wil blijft enkel nog Sram Force over (de Red en Dure-Ace is dan te duur vrees ik)
De Force is iets goedkoper en iets lichter dan Chorus(alhoewel dat Roseversand op artikels het tegendeel zegt)
Maar hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit ervan?
Qua uitzicht vind ik ze eigenlijk alletwee erg mooi dus daarin heb ik niet echt een voorkeur.
mijn budget is dus max.3000Euro
mijn "niveau" :cyclo's (vorig(+volgend) jaar Marmotte(goud) en Velomediane(ca.plaats200) en weeg ca.72kg.(181cm.)
indien ik niet ga voor de Rose (kleine waterkans voor Canyon)
Ga ik zowiezo naar mijn vaste fietsenmaker waar ik veel vertrouwen in heb.
De merken die hij doet zijn hetvolgende Scott:Ridley:Orbea:Trek:Cube
Wielen moeten allround zijn. type neutron -Ksyrium-...
Liefst eenlicht fietsje zoals de Rose van ca.7kg.
Als iemand eens zin heeft om te puzzelen --> stel maar voor !!!
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg.
Benny
-
- Forum-lid
sorry, ik kan er (binnen 15 seconden) geen touw aan vast knopen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kwaliteit force en chorus is zelfde. Succes met je puzzel!
Less is bore
Als je fietsenmaker een goede deal met deze kan maken kom je aardig bij 3000 euro in de buurt: http://www.cube.eu/nl/road/hpc/litening ... -teamline/.
er zitten standaard andere (lage) wielen op als op het plaatje. Voor rest zie ik zo gauw geen van de andere merken op prijs concurreren met Rose en Canyon.
er zitten standaard andere (lage) wielen op als op het plaatje. Voor rest zie ik zo gauw geen van de andere merken op prijs concurreren met Rose en Canyon.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Ik heb 2 fietsen één met Record en de andere met Force, ben over de kwaliteit en werking van beide groepen zeer tevreden.
Force schakelt vooral voor iets minder vind ik persoonlijk, achter is geen verschil, door de double-tap is Force echt heel snel.
Met beide groepen doe je een goede koop!
Force schakelt vooral voor iets minder vind ik persoonlijk, achter is geen verschil, door de double-tap is Force echt heel snel.
Met beide groepen doe je een goede koop!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dit lijkt me inderdaad wel iets !!Ernie C. schreef:Als je fietsenmaker een goede deal met deze kan maken kom je aardig bij 3000 euro in de buurt: http://www.cube.eu/nl/road/hpc/litening ... -teamline/.
Mits korting moet de fietsenmaker wel aan die 3000 euro kunnen geraken.
Wel ben zijn die wielen me wat onbekend(DT Swiss CSW RA 2.0 Race)
Msh. kan ik het wielset nog veranderen afhankelijk van de gekregen koting.
en amai een 6.7 kg. valt ook wel positief uit !!
Bedankt voor de reacties
B.
- daniel1975
- Forum-lid HC
No way dat je voor dat geld 6,7 kg gaat halen.
Less is bore
Ik neem aan dat dat dan ook voor de fietsen van Rose en Canyon geldt. Over het algemeen scheelt het door Cube opgegeven gewicht en dat van de tests (die op de site van Cube staandaniel1975 schreef:No way dat je voor dat geld 6,7 kg gaat halen.

Campagnolo Ultra Dork