Even in het kort, ik ben Jeffrey, 29 jaar oud en woonachtig in het westland.
Lengte: 198cm
Gewicht: 108kg
BBL: 97,5cm
Zitbuislengte: 65,3 cm (volgens shimano meting)
Bovenbuislengte: 63,9 cm (volgens shimano meting)
Aangezien ik een beginnende fietser ben, wil ik een leuke fiets kopen voor een leuke prijs/kwaliteit verhouding en zoals je ziet is een grote frame maat belangrijk voor mij. Afmontage wens is shimano 105 of ultegra. Merken die ik op het oog heb zijn: Bulls, Canyon, Cube, Koga. Zij hebben leuke aluminium fietsen in het assortiment in grote framematen tegen betaalbare prijzen.
Bij de LBS staat er een mooie Bulls Desert Falcon 2 uit 2011 in framehoogte 64, volledig Ultegra voor de schappelijke prijs van € 1.099.
De fiets kunnen ze met een setje Fulcrum 7, bidonhouder en een andere stuurnok afleveren voor € 1.195. Op zich een goede deal lijkt mij of niet?? Ik wil niet overhaast tot een koop overgaan, omdat ik het voornemen heb er een aantal jaar erop te fietsen en wil dus een goede keuze maken. Ik heb een proefritje kunnen maken met de DF 2 en t.o.v. een hybride fiets is dit toch wel een hele andere categorie en fietst erg soepel en snel

Zo heb ik bijvoorbeeld gisteren bij een andere FM een Cube Agree SL zien staan en dat is een verdomd mooie fiets, maar daar is de prijs ook wel naar en boven het budget.
De vraag: wat zijn de ervaringen van Desert Falcon rijders hier op het forum en zijn er misschien andere alternatieven die jullie mij kunnen aanraden? Het is volgens mij niet mogelijk om Canyon fietsen ergens in reallife te bewonderen, toch?? Eventueel een 2e hands fiets behoort ook tot de opties. De Cube Pelton Race vind ik op het plaatje ook een erg mooie fiets, maar heb deze nog niet kunnen vinden bij een LBS.