Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets Bulls Desert Falcon 2 of iets anders??

tallguy
Forum-lid

tallguy 04 aug 2012 12:10

Sinds een week ben ik aandachtig de topics aan het doorlezen van de personen die net zoals ik een nieuwe fiets willen kopen en kan daarbij wel wat input gebruiken van jullie ervaringen.

Even in het kort, ik ben Jeffrey, 29 jaar oud en woonachtig in het westland.
Lengte: 198cm
Gewicht: 108kg
BBL: 97,5cm
Zitbuislengte: 65,3 cm (volgens shimano meting)
Bovenbuislengte: 63,9 cm (volgens shimano meting)

Aangezien ik een beginnende fietser ben, wil ik een leuke fiets kopen voor een leuke prijs/kwaliteit verhouding en zoals je ziet is een grote frame maat belangrijk voor mij. Afmontage wens is shimano 105 of ultegra. Merken die ik op het oog heb zijn: Bulls, Canyon, Cube, Koga. Zij hebben leuke aluminium fietsen in het assortiment in grote framematen tegen betaalbare prijzen.

Bij de LBS staat er een mooie Bulls Desert Falcon 2 uit 2011 in framehoogte 64, volledig Ultegra voor de schappelijke prijs van € 1.099.
De fiets kunnen ze met een setje Fulcrum 7, bidonhouder en een andere stuurnok afleveren voor € 1.195. Op zich een goede deal lijkt mij of niet?? Ik wil niet overhaast tot een koop overgaan, omdat ik het voornemen heb er een aantal jaar erop te fietsen en wil dus een goede keuze maken. Ik heb een proefritje kunnen maken met de DF 2 en t.o.v. een hybride fiets is dit toch wel een hele andere categorie en fietst erg soepel en snel :-). Het is een mooie fiets, maar het zou niet mijn eerste voorkeur zijn kwa uiterlijk..
Zo heb ik bijvoorbeeld gisteren bij een andere FM een Cube Agree SL zien staan en dat is een verdomd mooie fiets, maar daar is de prijs ook wel naar en boven het budget.

De vraag: wat zijn de ervaringen van Desert Falcon rijders hier op het forum en zijn er misschien andere alternatieven die jullie mij kunnen aanraden? Het is volgens mij niet mogelijk om Canyon fietsen ergens in reallife te bewonderen, toch?? Eventueel een 2e hands fiets behoort ook tot de opties. De Cube Pelton Race vind ik op het plaatje ook een erg mooie fiets, maar heb deze nog niet kunnen vinden bij een LBS.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 04 aug 2012 13:20

Jeffrey, het belangrijkste is dat de geometrie van die fiets bij je past, de prijs met die Fulcrum R7 is alleszins in orde.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 aug 2012 19:38

Ik zeg DOEN. ;)
Mooie deal, het wielen probleem van Bulls wordt door je FM teniet gedaan door er Fulcrums in te zetten.

Zelf rij ik al viereneenhalf jaar op een DF en heb er na een set goede wielen alleen maar plezier van gehad.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2012 00:35

Dat de Bulls met Racing 7 een kwalitatief goede fiets voor een hele scherpe prijs is staat als een paal boven water, hoe zwaar jij het uiterlijk mee laat wegen in de keuze van je fiets en hoeveel geld je daar voor uit wilt geven kan je alleen zelf bepalen. Ik vind zelf de Bulls er een beetje saai uitzien maar de Cube is niet 500 euro "beter" dan de Bulls, wel 0.5kg lichter en de balhoofdbuis is 3cm korter.
Ik zou mij als ik jou was wel even goed laten opmeten want er zijn genoeg mensen van jouw lengte die op maatje kleiner dan een 64cm frame rijden en dan zou je aanzienlijk meer keuze krijgen, de Cube pakt volgens mij ook meer als een 62cm uit.
Campagnolo Ultra Dork

tallguy
Forum-lid

tallguy 06 aug 2012 15:53

De deal is dus op zich wel okay dus, maar enigszins heb ik toch nog enige twijfel. Ik zag dat 12GO nog de Cube in maat 64 op voorraad hebben staan en ik denk dat ik van de week maar even bij hen langs ga. Het aanbod is bij hen daarnaast uitgebreider en wellicht staat er nog iets anders leuks.
Wat je zegt ErnieC, de geometrie van de Cube valt kleiner uit dan andere merken en misschien is het niets voor mij. Daarentegen zeg je ook dat er andere mensen zijn die op een kleiner frame goed uit de voeten komen dus misschien is dat ook voor mij met de Cube ;-).

tallguy
Forum-lid

tallguy 07 aug 2012 22:19

Ik kon mijn geduld niet meer opbrengen en ben vandaag naar Moordrecht gereden en ben niet met een lege kofferbak naar huis toe gereden.
Het is toch de Cube Peloton Race geworden in framemaat 64 :)

Afbeelding

Vanavond even kleine stukjes gereden om de fiets verder goed af te stellen naar mijn wensen en ben erg happy :D

johnj
Forum-lid

johnj 08 aug 2012 00:11

Mooie fiets zeg, ik zag bij 12Go geen kortingsprijzen op
Cube en Trek fietsen, weten jullie hoeveel korting je op
2012 modellen bij hun krijgt?

tallguy
Forum-lid

tallguy 08 aug 2012 09:29

Op de fiets helaas geen korting kunnen bedingen, maar wel op andere benodigdheden zoals pompje, bidonhouders, helm enzv..
Denk persoonlijk dat je bij de LBS meer kans hebt op een leuke korting dan als bij 12GO. Ze verkopen fietsen aan de lopende band en weten gewoon dat ze de fiets zonder korting toch wel verkopen. Natuurlijk hebben ze erg leuke en mooie fietsen staan met gereduceerde prijzen en het is volgens mij Trek maand, dus met die fietsen valt zeker nog wel wat mee te doen, lijkt mij.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2012 10:52

Mooie fiets.Lekkere kleurtjes. Wel steile stuurpen. (korte balhoofdbuis?)

tallguy
Forum-lid

tallguy 10 aug 2012 11:16

Stuurpen heb ik direct laten omdraaien om het stuur iets hoger te krijgen. Moet nog een beetje wennen aan de sportieve fietshouding :). Balhoofdbuis is idd relatief kort t.o.v. een Bulls DF 2 bijvoorbeeld.

Plaats reactie