Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racefiets voor 18-jarige beginner

Cocojam
Forum-lid

Cocojam 15 jul 2012 14:13

Hallo,

Ik ben een jongen van 18 jaar en helemaal weg van wielrennen geworden. Nu zou ik graag een nieuwe racefiets willen aanschaffen. Mijn budget ligt tussen de 1000-1500euro.

Ik ben 185cm lang
Ik weeg 75kg

Graag zou ik wat advies willen over onder andere verschillende merken waar ik naar zou kunnen kijken, het gaat mij vooral om prijs-kwaliteit.(ik wil wel een goede fiets voor mijn geld) Zelf heb ik al flink wat sites bekeken, en naar winkels geweest, maar er is zo'n ruime keuze dat ik graag meer informatie wil over wat de beste keuze is.

Alvast bedankt

race-niek
Forum-lid

race-niek 15 jul 2012 14:27

heb je voorkeur voor een bepaald frame ( alu of carbon ) of afmontage?
dat zou de keuze al een stuk makkelijker maken.
hier al gekeken? http://www.canyon.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rose.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; staan bijde bekend om goede prijs / kwaliteit fietsen.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Cocojam
Forum-lid

Cocojam 15 jul 2012 14:49

Ik denk dat alu het meest in mijn prijsklasse valt. Carbon zou ook mooi zijn, maar ik denk dat ik dan nog meer moet gaan betalen.
De afmontage bedoel je mee welke groepset? Ik denk dat ik dan voor de Shimano 105 zou gaan (of vergelijkbaar van ander merk)

Bedankt voor de sites, heb al even op die van rose gekeken en kwam tot nu toe uit op deze:
http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl- ... aid:557402" onclick="window.open(this.href);return false;

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jul 2012 18:09

Een van de fietsen die er qua prijs kwaliteit echt uitspringt in deze prijsklasse vind ik de Cube Agree GTC. 1399 euro voor een goed carbon frame met 105 afmontage. Het zal alleen moeilijk zijn om er nog een in je maat te vinden omdat de meeste fietsenmakers al door de voorraad heen zijn. Maar het proberen waard om naar op zoek te gaan.
Campagnolo Ultra Dork

race-niek
Forum-lid

race-niek 15 jul 2012 18:28

ik denk dat de cube agree gtc zoals Ernie C. zegt een hele mooie optie is.
in jou budget zijn er altijd wel carbon fietsen te vinden, let wel op dat het vaak overjarige modellen zijn.
1500 euro is je max. budget zit kleding, helm en schoenen etc daar ook bij in? hou er rekening mee dat dat ook snel zoon 150 euro gaat kosten als je goedkoop uit wil zijn.

die fiets van rose is een hele mooie, waar je jaren mee vooruit zou kunnen.
ik zou wel er heen gaan en de fiets niet via internet bestellen zodat je goed meerdere maten kan passen dan weet je zeker dat het goed zit voor de komende jaren.

Cocojam
Forum-lid

Cocojam 15 jul 2012 18:54

Die Cube Agree GTC is zeker een mooie (zover ik kan zien op plaatjes via internet) Dus daar ga ik zeker naar opzoek bij de fm.

Via internet wilde ik sowieso niet bestellen, heb al veel gelezen dat het beter is om bij fm te kopen ivm service enzo.
Kleding, helm, etc. het liefst erbij in, maar als het iets meer wordt zou dit niet het probleem mogen worden.

race-niek
Forum-lid

race-niek 15 jul 2012 20:33

goede keus!
voor goedkope kleding kan je hier eens kijken http://cyclewear.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Cocojam
Forum-lid

Cocojam 17 jul 2012 10:59

Ik heb eens gekeken naar de Cube Agree GTC, maar deze zijn inderdaad niet meer te vinden bij de fm.
Nu keek ik weer verder, en kwam toen deze tegen: http://www.12gobiking.nl/racefietsen/ca ... c_pro_2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit ook een goede fiets? Hij is wel iets duurder, maar als deze ook goed is heb ik het er voor over.

En dan de framemaat, met testen kwam ik uit op 57, maar ik zie nu dus alleen maar fietsen van 56 of 58, wat is dan het beste voor mij ? (denken jullie)

Bedankt nog voor die site met kleding, is inderdaad handig

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2012 13:35

Als het budget het toelaat is dit natuurlijk een superfiets, Zelf ook naar gekeken en met slechts minimaal verschil verloren van mijn huidige fiets. Dit had alleen met de pasvorm te maken (ik wilde meer een endurance geometrie vanwege gezondheidsklachten).
Ik ben zelf 1.86 en kwam uit op een maat 60, Het is natuurlijk mogelijk dat je met een 58 ook wegkomt. Cube heeft een hele vreemde maatvoering waarbij je altijd 1 maat groter moet hebben dan je gewend bent. De framemaat die de fabrikant opgeeft zegt sowieso niet zoveel, veel belangrijker zijn de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis (stuk tussen vork en stuur).
Campagnolo Ultra Dork

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 17 jul 2012 15:39

Ga bij de maat van de fiets niet alleen uit van de hoogte van het frame, Ook de lengte van de bovenbuis is van belang. Wil ( en kun ) je sportief zitten, dan kun je beter naar een wat langer frame kijken, bijvoorbeeld Cannondale of trek, anders is een fiets met kortere bovenbuis beter voor je.

Overigens is het beter om een fiets iets aan de kleine kant te kopen, dan een frame dat wat groter is.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Weertx
Forum-lid

Weertx 17 jul 2012 20:17

Hoi,
Ik ben even oud en heb eind vorig jaar ook zelf een fiets gekocht, na 2 maanden op mijn vaders fiets gefiets te hebben.
had een iets kleiner budget gereserveerd (900euro) en heb een Trek 1.5 aangeschaft met de tiagra 2012 groep.
bevalt erg goed, en bij de 2012 groepen voelde ik eigenlijk geen verschil tussen 105 en tiagra, het verschil zit m in het gewicht.
de geometrie van het frame paste me ook erg goed (lang bovenlijf)

suc6 zoeken,

Plaats reactie