Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot fietst zonder helm; is een slecht voorbeeld..

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jul 2012 09:13

paulvanuffele schreef:Gek dat het nauwelijks over de veilgheid gaat en het plezier van medefietsers of juist niet als je bij een valpartij eerste hulp verleent bij iemand die zonder helm rijdt/reed...
Ja, zo lust ik er nog wel een paar...

Als iemand met helm asociaal rijdt en ten val komt (veiligheid)
als iemand zonder helm 'netjes' rijdt en terwijl hij o-zo-netjes groet ten val komt... (fietsplezier)

Wat doe jij dan ;)
Addict R1

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6170
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jul 2012 09:19

dario schreef:PS GastheerG, die wijndrinkende Smeets is misschien wel net bedoeld als waarschuwing tegen de gevaren van alcohol! :D
Ja hier heb je wel een punt. Ik zie de posters in de abri's al voor me :mrgreen:

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 06 jul 2012 09:35

dario schreef:
PS GastheerG, die wijndrinkende Smeets is misschien wel net bedoeld als waarschuwing tegen de gevaren van alcohol! :D

Die taak had zijn oude co-commentator toch al op zich genomen? De Neel.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 jul 2012 09:44

Fietsen zonder helm ziet er zo :"Even naar de bakker om brood " uit.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37767
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2012 09:58

Gastheerg schreef:
Ik ben geen fan van Durcrot maar met dit soort topics heb ik altijd het gevoel dat we weer wat gevonden hebben om over hem te zeuren.

!
+1 zoals ik op pagina 1 al schreef.

En als er iemand valt, dan help ik hem. Met of zonder helm, Ducrot of niet ;-). Afgelopen winter op het ijs ook gedaan (gelukkig medisch onderlegde mensen bij ons). En die meneer had geen helm op, maar denk je ook maar dat ik er meer of minder "plezier" in had gehad als hij die wel op had gehad?
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 jul 2012 10:35

Ik blijf het een lastige discussie vinden. Waarom? Omdat ik er niet aan denk om op mijn stadsfiets een helm op te doen. En dat zal voor meer 99% van iedereen gelden. Ik heb moeite om mensen uit te leggen dat het dragen van een helm absoluut noodzakelijk is op een racefiets, maar dat met 20km/h op een stadsfiets er geen enkel risico meer is en je geen helm meer nodig hebt... Terwijl ik er niet aan moet denken om zonder helm op een racefiets te zitten.

Ducrot noemde gisteren trouwens ons forum nog (hij volgde een discussie over carbon frames in relatie tot meer valpartijen). Dus als je wat te zeggen hebt...

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 06 jul 2012 10:46

Het past natuurlijk wel perfect in de logica van Ducrot. Zijn hele "nieuwe wielrennen" idee is m.i. vooral een pleidooi voor de terugkeer naar de normen en waarden van vroeger toen alles beter was.
Daar hoort dus ook het fietsen zonder helm bij. Die helm heb je ook niet meer nodig wanneer de renners in het peloton zich weer als nette heren gaan gedragen.

Algemeen: wij Nederlanders zijn ook heel raar. Helmgebruik wordt gekoppeld aan het soort fiets waar je op rijdt. Terwijl ik op mijn stadsfiets vaak ook duizelingwekkende snelheden bereik :D. (en net zo goed kan vallen of van mn sokken gereden worden) In andere landen zie je vaak ook de forenzen met een helmpje op rijden. In wezen niet onverstandig. Hoe zouden de mensen die hier zo fel voor helmgebruik zijn er op de dagelijkse fiets bij zitten?
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 jul 2012 12:07

Op een fiets zitten zonder helm op je hoofd!.
Kijk even naar dit filmpje en hou je hart vast bij het argeloze moedertje met kind die even stoppen voor een foto.

http://nos.nl/video/391750-bronzen-stie ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37767
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2012 12:40

Zulke mensen help je niet met een helm, die zijn gewoon dom. Hoe stom kun je zijnom je fietsmet kind zo neer te zetten....
Less is bore

mzpq
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 aug 2011 09:34

mzpq 06 jul 2012 14:42

eelcoz schreef:
mzpq schreef:
eelcoz schreef:Het is zijn hoofd, niet het onze.
mee eens maar als het mis gaat, heeft dat een impact op andere mensen ook...inclusief jij!
Tja, ik zou het nieuwsbericht lezen en het erg vinden voor z'n familie, that's it. Mee eens dat het impact heeft op anderen, maar toch niet echt op mij?

Verder heb ik een hekel aan gemoraliseer, en een nog grotere hekel aan het verbieden van zaken.
hoef je geen zorgverzekering te betalen dan?

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 15:05

mzpq schreef:
hoef je geen zorgverzekering te betalen dan?
Tja, als we zo gaan beginnen, weet ik er nog wel een paar: Roken, ongezond eten, alcohol etc. Ik zal m'n buurman zo eens even gaan vertellen dat hij moet stoppen met roken zodat mijn premie omlaag kan. :roll:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 jul 2012 15:18

Pffffttt, wat een gezever hier!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie