Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsmoppen

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 13 nov 2010 19:21

Twee stukjes van onze Twentse held Herman Finkers:

Het nieuws
Wielrennen:
De Franse wielrenner Jaques Maton is gepasseerd in het klassement maar behoudt de gele leiderstrui. Weliswaar heeft hij 34 minuten verloren, maar hij behoudt de gele leiderstrui. Er is met hem gepraat, men heeft geprobeerd hem er van te overtuigen dat het niet eerlijk is, maar Jaques Maton wil de trui niet afstaan en behoudt dus de gele leiderstrui.

Biljarten:
In Parijs is het wereldkampioenschap tien over rood gehouden. De Nederlander Hennie Jansen werd voor de zesde achtereenvolgende keer tweede, wat dat betreft begint hij al aardig op Joop Zoetemelk te lijken; die kon ook niet biljarten

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 13 nov 2010 23:16

Normaal onthoud ik zelden een mop.
Deze oude,eigenlijk erg flauwe, kwam hier opeens weer opborrelen.

Twee gekken(zo heette dat vroeger)gaan samen een fietstocht maken.
Helaas het begon te regenen.
Ze besluiten te schuilen en kruipen onder hun fiets.
Even later zegt de een:'Ik word toch nat"
Zegt de ander:"Nogal logisch,er is een spaak uit je wiel".
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 15 nov 2010 16:05

Een dag voor Parijs-Roubaix vraagt Veronique de vrouw van Johan Museeuw aan Johan: "Zeg Johan wat wil je vanavond eten, wil je weer net als voor elke andere koers pasta?" "Nee vrouw" zegt Museeuw "ik wil vanavond geen pasta, deze keer wil ik ajuinen." "Enkel ajuinen?" vraagt Veronique "en waarom wil je ineens alleen maar ajuinen eten johan?" Waarop Johan antwoord "ik ga ze morgen allemaal in de wind zetten!"

De volgende dag zit Veronique trouw voor de buis de verrichtingen van haar man te volgen. Tegen half vijf 's avonds ziet ze hem op de wielerbaan solo aankomen. Na alle huldigingen en ceremonies zet ze de aardappelen op het vuur en wacht tot Johan thuis komt. Wanneer tegen achten het eten klaar is is Johan nog niet thuis. Om tien uur nog geen Johan. Wanneer Johan om twaalf uur nog niet thuis is besluit Veronique maar te gaan slapen. Pas om vier uur 's nachts wordt ze gewekt door Muweeuw die hun bed in gestapt komt. "Maar Johan" vraagt ze "waar bleef je al die tijd?" Waarop Johan antwoord "vrouw ik heb ze allemaal naar huis gereden!"

Ooit ergens deze moppen gehoord. Na wat googlen blijken ze van Raf Coppens te zijn (filmpje) en Johan kende ze zelf ook (filmpje).

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 sep 2011 14:51

twee tuinders spreken elkaar, vraagt de 1: "Waar ligt Polen?" antwoord de ander: Geen idee,maar bij ons werkt een Pool die elke dag op de fiets komt, dus het zal niet heel ver zijn
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 04 sep 2011 11:24

Wisten jullie dat de triathlon is uitgevonden door marokkannen.

Ze gingen lopend naar het zwembad en kwamen op de fiets terug.

enne, nu niet met ze alle boos worden, tis maar cabaret zou Rob van Sommeren zeggen.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 sep 2011 12:06

Een wereldkampioen boksen gaat op de fiets naar de bioscoop. Omdat daar altijd fietsen worden gestolen, hangt hij een bordje aan zijn fiets met: "Niet stelen, want anders.....wereldkampioen boksen." Na de film blijkt toch zijn fiets te zijn gestolen. Er ligt een bordje met: "Achtervolgen heeft geen zin.....wereldkampioen wielrennen"


Een man is zijn fiets kwijt. Hij gaat naar de pastoor en vertelt hem dat zijn karretje naar alle waarschijnlijkheid is gestolen. Daarom vraagt hij de pastoor of hij in zijn preek van aanstaande zondag de tien geboden aan de orde wil stellen. Bij het gebod, "Gij zult niet stelen", zal de man dan goed rondkijken of een van de kerkgangers zich soms verraadt door een kop als vuur van berouw en schaamte te krijgen. Hij zou dan de eventuele fietsendief kunnen zijn. Zo gezegd, zo gedaan.
Een tijdje later ontmoeten de twee elkaar opnieuw. De pastoor is natuurlijk benieuwd of de fiets inmiddels terecht is.
"Dat zal ik u vertellen, meneer pastoor. Toen u afgelopen zondag bij het gebod, "Gij zult niet echtbreken was gekomen", herinnerde ik me ineens weer waar ik mijn fiets had laten staan."
Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5233
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 05 mei 2018 22:18

Voor de betere satire: https://youtu.be/qtO4VBQUGPc

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 06 mei 2018 06:43

walter- schreef: 05 mei 2018 22:18 Voor de betere satire: https://youtu.be/qtO4VBQUGPc
:lol:
o'7o

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 feb 2022 10:31

Weten jullie waarom een Belg op maandagmorgen altijd naast zijn stoel staat . . . . . . . . . . het weekend zit erop.! :lol: :lol: :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie