Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 15 jun 2023 10:49

@bakboord1, hoe dat dan? Want ik kan de extra route punten pas toevoegen als ik de route bewerk, en zodra ik dan iets wil toevoegen verspringt de hele boel. Een routepunt verwijderen geeft dezelfde issues
.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 15 jun 2023 14:55

Als je de originele route ergens anders vandaan hebt (geimporteerd in Strava) dan zijn er eigenlijk geen tussenpunten, maar is het een "track" die je volgt. Zodra je die gaat wijzigen is er geen sprake meer van de originele Track, maar gaat Strava kijken wat een "logische" route is tussen de routepunten die bekend zijn. Vaak is dat bij een track alleen maar, start, einde en het tussenpunt wat je net hebt toegevoegd (en wellicht nog 2 of 3 extra). Daartussen gaat Strava dan op basis van populaire wegen de route aan elkaar maken.
Zover ik weet doet bijna elke tool dit. Bijvoorbeeld Garmin Connect doet het ook.

Je zou evt. kunnen proberen om de route in Judise.nl in te laden, aan te passen naar wens, en dan in Strava weer inladen. Judise zou het wel eens beter kunnen doen in deze.
Afbeelding

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 15 jun 2023 15:12

@derxx, dit lijkt misschien wel de oplossing inderdaad. Ik moet nog even wat stoeien en tekenen, maar ik kom hier verder mee :winkthumb:
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2023 09:27

jan831 schreef: 31 mei 2023 10:29 kan je in strava voor bepaalde clubs notificaties uitschakelen? En dan bedoel ik echt enkel die meldingen onder het belletje op de website zelf, mails etc staan allemaal al uitgeschakeld. Notificaties zijn voor mij enkel interessant qua kudo's en verzoeken

Van die niet nader te noemen online fietswinkels die echt elke dag een post moeten doen, dat irriteert me mateloos. (maar tegelijk wil ik natuurlijk ook die ene goeie aanbieding niet missen en wel lid blijven)

meldingen-vorige klikken dan rechts boven een tandrad -aanklikken en keuze maken.strava app Apple.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

jan831
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:03

jan831 16 jun 2023 14:33

nijkie schreef: 16 jun 2023 09:27
jan831 schreef: 31 mei 2023 10:29 kan je in strava voor bepaalde clubs notificaties uitschakelen? En dan bedoel ik echt enkel die meldingen onder het belletje op de website zelf, mails etc staan allemaal al uitgeschakeld. Notificaties zijn voor mij enkel interessant qua kudo's en verzoeken

Van die niet nader te noemen online fietswinkels die echt elke dag een post moeten doen, dat irriteert me mateloos. (maar tegelijk wil ik natuurlijk ook die ene goeie aanbieding niet missen en wel lid blijven)

meldingen-vorige klikken dan rechts boven een tandrad -aanklikken en keuze maken.strava app Apple.
mij lijkt dat enkel voor "push notifications", dwz de meldingen op le telefoon die je ziet zonder de app te openen. Die staan allemaal al af.

Ik bedoel de notificaties in de app zelf. Hetgeen in de lijst verschijnt als je in de Strava app op de meldingen klikt.
Ik wil een club "muten", nog wel tonen in het overzicht. Maar ik hoef geen notificaties van elke nieuwe post, ook niet in de app zelf. De screenshot in bijlage dus, die meldingen wil ik er uit
Bijlagen
Screenshot 2023-06-16 at 14.30.48.png

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 jun 2023 10:03

De onderste click je dan aan.
Bijlagen
IMG_9417.png
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

jan831
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:03

jan831 17 jun 2023 10:42

Blijkbaar ben ik op zoek naar een onbestaand feature, het uitzetten van "pull notifications"
https://communityhub.strava.com/t5/stra ... n/m-p/9779

hayes

hayes 24 jun 2023 22:28

Na een paar weken proef-abonnement zie ik nog steeds niet in waarom ik zou betalen voor features die ik niet gebruik.
Ik ga dus vervroegd m'n proef abo stopzetten.

Al vraag ik me af hoe lang Strava nog een free versie zal hebben. Al vermoed ik dat ze al de data van de free users nodig hebben.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2269
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 25 jun 2023 11:17

derxx schreef: 15 jun 2023 14:55Je zou evt. kunnen proberen om de route in Judise.nl in te laden, aan te passen naar wens, en dan in Strava weer inladen. Judise zou het wel eens beter kunnen doen in deze.
Komoot ook. Als je een vreemde route laadt en kiest voor originele route vasthouden, dan voegt Komoot routepunten toe waar dat nodig is maw waar Komoot “zelf” de route anders zou laten lopen. Daarna kun je naar hartelust gaan aanpassen.

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 jun 2023 12:42

Woefdram schreef: 25 jun 2023 11:17
derxx schreef: 15 jun 2023 14:55Je zou evt. kunnen proberen om de route in Judise.nl in te laden, aan te passen naar wens, en dan in Strava weer inladen. Judise zou het wel eens beter kunnen doen in deze.
Komoot ook. Als je een vreemde route laadt en kiest voor originele route vasthouden, dan voegt Komoot routepunten toe waar dat nodig is maw waar Komoot “zelf” de route anders zou laten lopen. Daarna kun je naar hartelust gaan aanpassen.
Om de een of andere reden gebruik ik Komoot niet zo vaak, alhoewel ik best wel wat vrijgeschakelde gebieden heb op m'n account (lang leve de promoties). Meeste maak ik zelf tegenwoordig gewoon in Garmin Connect, en dat gaat redelijk goed. Ik heb m'n strava ook gecancelled. Mocht ik het toch weer willen kan ik het nog altijd weer aanzetten. Het enige wat ik nog wel eens gebruikte was de route functionaliteit, en vond de segment leaderboards ook wel leuk, maar om daar nou 70,- per jaar voor neer te tellen...
De route functionaliteit kan ik ook in een andere app, en de leaderboards... ah well... niet voor 70,-
Afbeelding

1094
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 jul 2023 13:43

Ik heb wat routes gemaakt voor de vakantie en wil nu wat waterstops invoegen.
Is er een makkelijke manier om dat toe te voegen of de waterpunten nabij de route uit te lichten?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 13 jul 2023 09:59

Gisteren ritje in de regio Hotton-La Roche met de kopvrouw.
Achteraf staan sommige segmenten niet in mijn overzicht, in het dagklassement van deze segmenten kom ik zelfs niet voor.
Alsof ik er niet gepasseerd ben.
Eigenaardig.

Plaats reactie