Hallo,
Ik wil online een bodywarmer (xenos) kopen van het merk gore. Weet iemand hoe het zit met de maatvoering?
Ik heb 1.92 lang en mijn gewicht is rond de 80kg. Redelijk smal postuur dus. Uiteraard is ergens passen handiger maar aangezien het prijsverschil behoorlijk is wil ik online bestellen.
maatvoering gore
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Niemand die iets over de maatvoering van gore kan zeggen?
Moet passen in maatje Lgaisdergerman schreef:Hallo,
Ik wil online een bodywarmer (xenos) kopen van het merk gore. Weet iemand hoe het zit met de maatvoering?
Ik heb 1.92 lang en mijn gewicht is rond de 80kg. Redelijk smal postuur dus. Uiteraard is ergens passen handiger maar aangezien het prijsverschil behoorlijk is wil ik online bestellen.

S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Het ligt er bij Gore een beetje aan of het uit een sportieve of niet sportieve lijn komt. De sportieve lijn is behoorlijk getailleerd (en lang). Wat dat betreft zit je wel goed. Ik heb met 186 cm en 80 kg aan een L genoeg (zit goed op het lichaam, niet te ruim).
In vergelijking met Assos inderdaad, Giordana ken ik alleen van naam en is volgens mij Italiaans en dat valt altijd klein. In vergelijking met andere merken ook buiten fietskleding vind ik Gore niet erg ruim vallen, maar meer gemiddeld.em schreef:Ik heb een Gore windstopper shirt in maat L. Van Assos draag ik XL en van Giordana dan weer XXL. Gore valt dus relatief ruim.
Zelf heb ik voor Gore L en enkele erg elastische shirtjes in M, 187 lang en mijn gewicht schommelt tussen de 75 en 85 kg, dus de topicstarter zou ik ook L adviseren. Temeer omdat hij langer is en anders met de lengte in de knel komt schat ik in.
De M-shirtjes gaan bij mij knellen als ik boven de 80 kg kom. Wel zou ik zoals eerder hier is aangegeven letten op de snit, Gore kent een onderscheid qua fit, zie hun site. Dit is afhankelijk van voorkeur en figuur, maar bij slank postuur zoals topic starter kom je volgens mij uit bij slim fit.