Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Weleens wat gekocht bij Ekoi?

RobdV1986
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2011 16:36

RobdV1986 25 apr 2012 17:56

Volgens mij berekenen ze pas vanaf 25 euro verzendkosten. Dus met een beetje klein grut ben je al verzendkost-vrij. En dat uit Frankrijk!

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 apr 2012 17:07

Gekocht voor 28 euro, ik heb het even op de site opgezicht want de bevestigingsmails ed. zijn niet echt heel overzichtelijk. Nu zie ik alleen bij de track and trace dat ze maar 1 letter hebben ingevuld bij mijn postcode waardoor mijn pakkert nu in postal limbo hangt :( Zelf heb ik het goed ingevuld, want ik zie het goed staan bij mijn account.

Lauwe
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:58

Lauwe 02 mei 2012 22:52

zondag middag 29 april een helm besteld (momenteel in de aanbieding). website is erg overtuigend en duidelijk.
  • Dezelfde dag een mail ontvangen ter bevestiging van mijn order en met de melding dat deze binnen 48 uur verzonden zou worden.
  • Maandag aan het eind van de middag een mail ontvangen dat de bestelling verstuurd is en dat ik deze kan volgen middels Track & Trace
  • Nu, woensdag avond, staat de status van Track & Trace nog altijd op: In land van oorsprong, klaar om verzonden te worden te Platform Noord.
Had volgens mij al wel wat verder mogen wezen maar wellicht is dit inherent aan de "geen verzendkosten vanaf 25 euro"

Wel een paar vreemde dingen:
  • PayPal account van Ekoi is gekoppeld aan een "wanadoo.fr" adres.
  • Mailtje met Track & Trace gegevens is afkomstig van een "gmail.com" adres.
  • Bestelling kan wereldwijd verzonden worden maar desalniettemin is de website alleen Frans.
Ik wacht het wel af, hoop hem wel dit weekend binnen te hebben!

Edit: Zaterdag 5 mei de helm binnen gekregen. Zo'n doosje weegt echt helemaal niets dus de postbode was al in de veronderstelling dat ik was opgelicht. Desalniettemin prima helmpje, mogelijk iets ruim aan de zijkanten (ruimte tussen binnenhelm en de schaal) maar dit bied wel de mogelijkheid er nog eens een petje/mutsje onder te dragen. Verder goed af te stellen en comfortabele pasvorm.
Bij de levering ook nog een waardebon van €10,- gekregen dus zit al weer een beetje te azen op een volgende aankoop... Hmmm
Laatst gewijzigd door Lauwe op 07 mei 2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 03 mei 2012 18:24

Lauwe schreef:zondag middag 29 april een helm besteld (momenteel in de aanbieding). website is erg overtuigend en duidelijk.
  • Dezelfde dag een mail ontvangen ter bevestiging van mijn order en met de melding dat deze binnen 48 uur verzonden zou worden.
  • Maandag aan het eind van de middag een mail ontvangen dat de bestelling verstuurd is en dat ik deze kan volgen middels Track & Trace
  • Nu, woensdag avond, staat de status van Track & Trace nog altijd op: In land van oorsprong, klaar om verzonden te worden te Platform Noord.
Had volgens mij al wel wat verder mogen wezen maar wellicht is dit inherent aan de "geen verzendkosten vanaf 25 euro"

Wel een paar vreemde dingen:
  • PayPal account van Ekoi is gekoppeld aan een "wanadoo.fr" adres.
  • Mailtje met Track & Trace gegevens is afkomstig van een "gmail.com" adres.
  • Bestelling kan wereldwijd verzonden worden maar desalniettemin is de website alleen Frans.
Moet je geen schrik van hebben. Gedegen firma die stilaan meer en meer de fietsmarkt aan het veroveren is inzake kledij en accessoires. Ekoi is gevestigd in Fréjus (Zuid-Frankrijk Côte d'Azur) is daar enorm populair. Denk dat 75% van de wielerfanaten ginder wel iets aan heeft van Ekoi. Dus vooral populair in Frankrijk maar nu ook in onze lage landen meer en meer hun ingang vindt.
Leveren prima prijs/kwaliteit. Je kunt er volgens mij op rekenen dat je tegen eind deze week je bestelling thuis hebt.

Ik wacht het wel af, hoop hem wel dit weekend binnen te hebben!

Lauwe
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:58

Lauwe 19 mei 2012 09:43

Edit toegevoegd aan mijn voorgaande post.. Helm is netjes geleverd en is keurig naar wens! Zelfs nog €20,- aan waardebonnen erbij gekregen (en dat op een product van €39,- euro).

Nu wil ik mijn waardebonnen gaan verzilveren en zie ik dat de verzending naar Nederland helaas niet meer gratis is (vanaf €25,-) maar dat ongeacht de besteding hier nog eens €15,- voor neergeteld dient te worden. Desalniettemin ga ik toch een setje kleding bestellen omdat 55 euro voor een setje inclusief verzending nog altijd een top prijs is.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1508
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 21 mei 2012 12:22

Weet iemand hoe de fietsbroeken vallen, qua lengte van de broekspijpen, Volgens de site zou ik met mijn 1,80 een M moeten hebben, maar ik heb een hekel aan korte broekspijpen, Wie heeft ervaring?
prj

Lauwe
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:58

Lauwe 21 mei 2012 13:44

Ik ben zelf ook 1,80 en heb een L besteld.. Mede door mijn flinke voetbal benen en kont. Ik weeg 74kg. Ik verwacht je morgen of overmorgen te kunnen vertellen hoe de kleding valt.. Dan krijg ik mijn bestelde setje waarschijnlijk binnen.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1508
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 22 mei 2012 09:54

Lauwe schreef:Ik ben zelf ook 1,80 en heb een L besteld.. Mede door mijn flinke voetbal benen en kont. Ik weeg 74kg. Ik verwacht je morgen of overmorgen te kunnen vertellen hoe de kleding valt.. Dan krijg ik mijn bestelde setje waarschijnlijk binnen.
Ben benieuwd. Onze bouw komt zo te lezen aardig overeen.
prj

Lauwe
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:58

Lauwe 25 mei 2012 14:01

Setje kleding is binnen!

Broek in Maat L zit prima en de lengte van de pijpen vind ik zeker niet te kort, bij mij valt het precies op de quadriceps. De foto's op de site geven het beeld dat de pijpen korter zijn maar bij mij vallen ze een stukje lager dan bij het model op de foto's.

Ter info:
Ik weeg dus 74kg, ben zo'n 1,83 met een BBL van 83cm, confectiemaat 48 door > Nogmaals, flinke voetbal benen welke 48cm omtrek meten ter hoogte van de broekspijp (begin quadriceps). De grootste omtrek, rondom de bips (dus nog onder de heupen), meet bij mij zo'n 95cm. De heupen meten zo'n 85 cm, de taille 75 en (voor zover van belang) de borst 105. Ondanks dat de maattabel van Ekoi een maat M aan deze omtrek koppelt, denk ik niet in een maat M gepast te hebben zonder de naden flink op te rekken. Ik denk dat daarom ook de indicatie van het bij behorende gewicht vermeld staat.

Ik heb een setje uit de Competition 2 lijn en lijkt zo op het oog erg mooi spul. Alle naden dubbel gestikt en rondom de zeem is een iets dikker materiaal gebruikt. De zeem zelf lijkt een beetje zacht maar ik heb het nog niet op de fiets gedragen. Als referentie heb ik een teamsetje van Liquigas 2011 van Sugoi en op het oog en qua pasvorm/draagcomfort lijkt het setje van Ekoi hier niet voor onder te doen. Morgen hoop ik op de fiets te kunnen stappen om eens te kijken hoe het setje zich houd in de praktijk.

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 30 mei 2012 21:47

Ik heb op 21 mei een bril besteld bij Ekoi.En op 23 mei mail gekregen met het bericht dat de bril verzonden was met een track en trace nr erbij.
Maar als ik deze link aanklik dan geeft de franse post aan dat ik een 13 cijferig nr moet invoeren echter Ekoi heeft mij een 6 cijferig toe gekend.
Er moet iets voor of achter gezet maar ik begrijp geen moer van dat frans ,hier iemand die dit ook heeft gehad en raad weet?

stronaap
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2011 19:58

stronaap 09 jun 2012 09:56

Net ook een nieuwe helm gekocht bij Ekoi....
De Ekoi Record Blanc voor 55 euro. :shock: Nu wachten tot hij binnen is.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 18 jul 2012 12:10

Aangezien ik een beginnende racefietser ben en sinds vorige week mijn fiets binnen heb ben ik op zoek gegaan naar een beetje betaalbare kleding en nav dit topic toch maar gewoon een bestelling geplaatst. In de bestelling staat nu een broek en shirt -> PACK EKOI COMPETITION2 NOIR. Ook nog een helm gezien die me wel erg aanspreekt, maar die hadden ze in mijn maat niet op voorraad. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voordat kleding binnen is.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Plaats reactie