Nieuw race fiets na crash +/- 2800,-
Na gevallen te zijn met de fiets (http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=48255)
Moet ik op zoek naar een nieuwe fiets.
Het budget is ongeveer 2800,- euro.
Ben om dit moment een recreatieve fietser, maar wil graag bij een club gaan fietsen.
Fiets ongeveer 300km de week. Niveau is: 100km alleen, gemiddeld 29,4kmh
Ook eventueel wedstrijd rijden.
De fm heeft contact opgenomen met cube crash and repair over een nieuw frame, normaal leveren ze bij cube geen losse frames maar willen nu een uitzondering maken. Ze kunnen een Cube litening super hpc sl leveren voor 1700,- euro.
Heb geen idee of dit goedkoop is.
Twijfel om alles los te kopen en zelf te assembleren.
-Frame: Kuota Kom 2010, 1300,-
-Frame: Kuota Kharma 2012, 1300,-
-Frame: Argon 18 Gallium pro 2011, 990,-
-Frame: Dedacciai Assoluto 2012, 1450,-
-Frame: Fuij SST 1.0 2012, 1700,-
-Frame: Fuji Altamira Geox 2012, 1700,-
-Groep: Sram Force 729,-
-Groep: Sram Red 995,-
-Groep: Shimano Ultegra 625,-
-Wielen: Mavic Ksyrium Equipe 2012, 300,-
-Wielen: Mavic Cosmic Elite 2012, 330,-
-Wielen: Fulcrum Racing 3, 410,-
-Wielen: Mavic KSyrium Elite 2012, 416,-
-Overig: Stuur, zadel, accessoire 220,-
Complete fiets (Nieuw)
-Fuij SST 2.0 2012, 2700,-
Ultegra, Oval 535 aero alloy wielen.
-Specialized Tarmac sl2 c2 comp 2011 2700,-
-Scott Addict R3, 2500,-
Campagnolo Chorus, C-eurus wielen.
-Rose Xeon CRS-3100, 2750,-
Ultegra, Mavic Ksyrium Elite
-Cannondale Supersix 3 2012, 2800,-
Ultegra, Mavic Ksyrium Equippe
-BMC Racemachine RM01, 3000,-
Sram Red, Easton EA70
Complete fiets tweedehands is natuurlijk ook nog een optie,
Ik ben zo wie zo weer van plan om de nieuwe fiets te verzekeren.
Er is teveel keus, HELP!
Moet ik op zoek naar een nieuwe fiets.
Het budget is ongeveer 2800,- euro.
Ben om dit moment een recreatieve fietser, maar wil graag bij een club gaan fietsen.
Fiets ongeveer 300km de week. Niveau is: 100km alleen, gemiddeld 29,4kmh
Ook eventueel wedstrijd rijden.
De fm heeft contact opgenomen met cube crash and repair over een nieuw frame, normaal leveren ze bij cube geen losse frames maar willen nu een uitzondering maken. Ze kunnen een Cube litening super hpc sl leveren voor 1700,- euro.
Heb geen idee of dit goedkoop is.
Twijfel om alles los te kopen en zelf te assembleren.
-Frame: Kuota Kom 2010, 1300,-
-Frame: Kuota Kharma 2012, 1300,-
-Frame: Argon 18 Gallium pro 2011, 990,-
-Frame: Dedacciai Assoluto 2012, 1450,-
-Frame: Fuij SST 1.0 2012, 1700,-
-Frame: Fuji Altamira Geox 2012, 1700,-
-Groep: Sram Force 729,-
-Groep: Sram Red 995,-
-Groep: Shimano Ultegra 625,-
-Wielen: Mavic Ksyrium Equipe 2012, 300,-
-Wielen: Mavic Cosmic Elite 2012, 330,-
-Wielen: Fulcrum Racing 3, 410,-
-Wielen: Mavic KSyrium Elite 2012, 416,-
-Overig: Stuur, zadel, accessoire 220,-
Complete fiets (Nieuw)
-Fuij SST 2.0 2012, 2700,-
Ultegra, Oval 535 aero alloy wielen.
-Specialized Tarmac sl2 c2 comp 2011 2700,-
-Scott Addict R3, 2500,-
-Rose Xeon CRS-3100, 2750,-
Ultegra, Mavic Ksyrium Elite
-Cannondale Supersix 3 2012, 2800,-
Ultegra, Mavic Ksyrium Equippe
-BMC Racemachine RM01, 3000,-
Sram Red, Easton EA70
Complete fiets tweedehands is natuurlijk ook nog een optie,
Ik ben zo wie zo weer van plan om de nieuwe fiets te verzekeren.
Er is teveel keus, HELP!
Ik zou eerst eens kijken welke van deze frames überhaupt zouden kunnen passen qua geometrie. Toen ik op zoek was naar een nieuw frame, kon ik op die manier al direct 5 kandidaten wegstrepen.
Als ik jou was: allereerst afbakenen; keuze is nu veel te groot.
1: zelf bouwen ja/nee
2: nieuw/2e hands
Kom dan terug met specifieke vragen. Deze waslijst gaat ontiegelijk veel reacties opleveren van fietsers die een positie ervaring hebben met een groep/frame/wielset et cetera. Daarbij met adviezen over nieuw/2e hands/zelf opbouwen en de mogelijkheid om het frame (dat wordt aangeboden) te accepteren.
1: zelf bouwen ja/nee
2: nieuw/2e hands
Kom dan terug met specifieke vragen. Deze waslijst gaat ontiegelijk veel reacties opleveren van fietsers die een positie ervaring hebben met een groep/frame/wielset et cetera. Daarbij met adviezen over nieuw/2e hands/zelf opbouwen en de mogelijkheid om het frame (dat wordt aangeboden) te accepteren.
Addict R1
Zoals hierboven al gezegd is: eerst eens wat opties gaan wegstrepen door voor jezelf dingen duidelijk te maken. Maar zou toch ook adviseren eerst te kijken wat je mooi vindt en vooral wat je past. Daarna kun je wel gaan kijken of, van de overgebleven opties, het aantrekkelijker is zelf op te bouwen of een complete fiets te kopen.
Idd...streep weg! Want je krijgt een stortvloed aan `goedbedoelde en tevens zeer gekleurde adviezen`. Daar is niets mis mee. Het kan je echter wel nog meer vragen opleveren dan antwoorden. Waar woon je? Ga anders eens kijken bij een goede fietsenzaak in de buurt. Laat je adviseren en de maat opnemen en vraag of ie nog een mooie 2e handse heeft staan, of een overjarig model. Voor die 2800 euro kun je hele mooie fietsen op de kop tikken.
Hou ons op de hoogte...interessante en leuke klus.
Hou ons op de hoogte...interessante en leuke klus.
Ik fiets niet. Ik ben.
Zo te zien let je niet heel goed op, aangezien zijn voorkeur naar sram of shimano uit gaat. Hij geeft namelijk alleen als opties mogelijkheden met sram en shimano.nijkie schreef:Complete kuota kharma groep athena carbon,en dan met campa zonda wielen zit je rond de € 2800,-
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC
Giant XTC
Smollie schreef:Zo te zien let je niet heel goed op, aangezien zijn voorkeur naar sram of shimano uit gaat. Hij geeft namelijk alleen als opties mogelijkheden met sram en shimano.nijkie schreef:Complete kuota kharma groep athena carbon,en dan met campa zonda wielen zit je rond de € 2800,-
Inkoppertje:

-Scott Addict R3, 2500,-
Staat echt een fiets met Campa-afmontage tussen
Addict R1
Louis van gaal zou zeggen,ik ben toch niet gek...jansen01 schreef:Smollie schreef:Zo te zien let je niet heel goed op, aangezien zijn voorkeur naar sram of shimano uit gaat. Hij geeft namelijk alleen als opties mogelijkheden met sram en shimano.nijkie schreef:Complete kuota kharma groep athena carbon,en dan met campa zonda wielen zit je rond de € 2800,-
Inkoppertje:![]()
-Scott Addict R3, 2500,-
Campagnolo Chorus, C-eurus wielen.![]()
Staat echt een fiets met Campa-afmontage tussen
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Heb niet echt ervaring met campagnolo dus daarom heb ik hem er tussen uit gelaten.
Zal maar niet vragen wat prijs technisch het beste is
Denk dat ik toch liever voor zelf monteren ga, heb ook gekeken naar de geometrie van de fietsen en zowel argon, kuota en fuji zouden kunnen.
Qua looks ziet Fuji sst 1.0 er het mooist uit maar is ook super stijf, zelfs zo stijf dat sommige mensen er niet eens een toertocht mee kunnen rijden.
Dus ik zal de vraag her formuleren,
Voor welk frame zou ik moeten gaan technisch (beetje prijs) gezien.
Zal maar niet vragen wat prijs technisch het beste is

Denk dat ik toch liever voor zelf monteren ga, heb ook gekeken naar de geometrie van de fietsen en zowel argon, kuota en fuji zouden kunnen.
Qua looks ziet Fuji sst 1.0 er het mooist uit maar is ook super stijf, zelfs zo stijf dat sommige mensen er niet eens een toertocht mee kunnen rijden.
Dus ik zal de vraag her formuleren,
Voor welk frame zou ik moeten gaan technisch (beetje prijs) gezien.
-
- Forum-lid HC
Technisch gezien om wedstrijden te rijden: Scott Addict of Cannondale Supersix, beide absolute racegeometrie. De Scott heeft een korte bovenbuis, de Cannondale heeft een langere bovenbuis. Kijk dus welke je het beste "fits".