Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Wie helpt mij fietsen voor vrouwen op de kaart te zetten?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 mar 2012 20:15

danny1407 schreef:Misschien een leuk idee om de eventuele kritiek wat meer opbouwend te formulieren.
Nu is er iemand die op zijn/haar manier er een steentje aan bij wil dragen, worden er nagenoeg uitsluitend vragen afgevuurd die de moed in de schoenen doen zakken.
Ik gaf mijn mening, end of.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 29 mar 2012 16:20

StudentRMC schreef:Ja, een fiets met een lage instap...

Dat veel dames op een herenmodel fietsen, zijn de geluiden die ik hoor van dealers in Nederland. Dat blijft dan natuurlijk altijd een aanname aangezien hier geen cijfers van zijn.
Je moet je wel ook afvragen of meiden die op een herenmodel stappen dat doen omdat ze denken dat ze dat 'moeten' of uit vrije keus doen :) . Ik vind de vrouwenmodellen heel lelijk, dus ik heb heel bewust voor 'n mannenframe gekozen. Of ja; mannenframe... eigenlijk gewoon 'een raceframe', sekseloos.
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 29 mar 2012 16:27

De geometrie van de zgn damesmodellen verschilt meestal maar marginaal, dat kun je bij een "unisex" frame makkelijk oplossen door aanpassen stuurpen / zadelpen / positie van zadel, etc. Er een iets smaller stuur op (laten) zetten en een vrouwenzadel monteren zijn nu ook niet echt onoverkomelijke dingen. En veel vrouwenframes vind ik ook lelijk, hetzij door de gebruikte kleuren/decoraties, hetzij door een wel heel erg sloping bovenbuis.

ladylexatrek
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:58

ladylexatrek 10 apr 2012 21:15

Ach, zogeheten damesmodellen zijn prima, maar als die er niet zouden zijn, zouden we ons toch ook prima redden op de zogenaamde herenmodellen?
Klim (*ahem* redelijk) snel, daal gelukkig veel sneller! :D

Plaats reactie