Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

update - Welke wielset voor wedstrijden: 4 geselecteerd

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 27 feb 2012 14:56

Even een update:
Stel ik ga voor criteriums toch voor een lichter, reactiever wiel, welke heeft de voorkeur:
Fulcrum Racing 0 Dark edition 2012
Shimano WH-7900 C24

Ik vind de fulcrum er beter uit zien. Wellicht ook nog het minst lelijk in mn aero frame

===

Okay, het zoveelste topic over een wielkeuze..
Ik word er zelf ook wel eens moe van ;-)
Maar goed, je zal maar nieuwe wielen nodig hebben.

De top segment wielen laat ik even zitten, heb op korte termijn wielen nodig, met name ook voor het aankomende wedstrijdseizoen. Hierbij mijn eisen en selectie. Staan op volgorde van voorkeur.
Iemand een goed argument om niet de shimano wielen te kopen, maar een van de andere genoemde wielen?

Eisen: ca 50mm velghoogte, stijf, goed lopend, shimano body, clincher
Gebruik: All-round, slecht weer, wedstrijden
Midden segment (extra eis: aluminium rand, snel leverbaar):

Shimano Dura-ace WH-7900 C50 ~1000E
Fulcrum Red Wind 50 ~900E
Fast Forward F6R DT240 ~1080
Mavic Cosmic Carbon SL ~700E
Laatst gewijzigd door Mr_T op 29 feb 2012 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 27 feb 2012 15:04

Kan geen argument bedenken om niet de Dura-ace of welk ander van de sets te kopen. Zijn allemaal bewezen wielsets(Red WInd niet dan maar komt uit Campagnolo stal dus verwacht daar geen problemen).

Denk meer dat je door combineren slecht weer, wedstrijd en all-round wielen behoorlijk wat compromissen gaat maken. Waarom niet set wedstrijdwielen en een set lage wielen(handgespaakt of Fulcrum R7) voor het slechte weer en allround werk? Voor de wedstrijd wielen zou je dan full carbon clinchers kunnen gaan overwegen wat weer een mooie gewichtsvoordeel oplevert. Bijvoorbeeld Kuiper FCC50 of Reynolds?

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 27 feb 2012 15:10

Cosmics lopen nog wel eens vol met water bij slecht weer heb ik begrepen, maar in hoeverre dat merkbaar is met rijden geen idee
Do or Do not.. There is no try

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 27 feb 2012 15:14

Red winds (met standaard lagers) zijn bij hopmans 649,- en de WH-7900 Dura-Ace Carbon 50mm - Draad wielen 960,- dat scheelt nog al!
Do or Do not.. There is no try

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 27 feb 2012 15:24

yoda schreef:Cosmics lopen nog wel eens vol met water bij slecht weer heb ik begrepen, maar in hoeverre dat merkbaar is met rijden geen idee
Maat van mij heeft hier meerdere maals 'last' van gehad. Je kan er gewoon mee fietsen maar is niet echt lekker. Ken trouwens 2 bekenden die wel last hadden van een beperkte duurzaamheid van de Cosmics. Nu lees ik elders dat ze redelijk bombproof zijn dus weet net hoe representatief dit is.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 28 feb 2012 09:29

haaldoor schreef: Denk meer dat je door combineren slecht weer, wedstrijd en all-round wielen behoorlijk wat compromissen
Ja, dat staat er misschien niet duidelijk. Komt omdat ik het gedeeltelijk uit wat aantekeningen gecopieerd heb.

Ik zoek wedstrijdwielen. Maar omdat in andere posts men het afraadde om met je dure Zipps (of vergelijkbaar) criteriums te gaan rijden, ben ik op zoek gegaan naar een wielset die nog steeds erg goed is, maar een prijsklasse lager zit.

Ik blijf parallel ook op zoek naar topwielen. Daar kan ik wel voor full carbon gaan. Voor regenachtig weer, winterweer, afdalingen etc kan ik dan terugvallen op bijvoorbeeld de Shimano Dura Ace C50.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 28 feb 2012 09:44

Waarom neem je niet de Ultegra-versie van de C50's...? Wat is de meerwaarde van de DA's? Enkel die tita-body is leuk, toch?

Houd je meer over om parallel door te zoeken naar topwielen en het doet wat minder pijn als je ze kapot valt.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 28 feb 2012 12:58

Mr_T schreef:
haaldoor schreef: Denk meer dat je door combineren slecht weer, wedstrijd en all-round wielen behoorlijk wat compromissen
Ik blijf parallel ook op zoek naar topwielen. Daar kan ik wel voor full carbon gaan. Voor regenachtig weer, winterweer, afdalingen etc kan ik dan terugvallen op bijvoorbeeld de Shimano Dura Ace C50.
Lijkt mij het handigst, zoals Litespeed ook al tipt, om de slechtweer/afdaling wielen niet voor te dure wielen te gaan. Zou zelf echt voor degelijk alu lage velg of semi hoog kiezen. Bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3, Cosmic Elite(niet carbon versie). Voor slecht weer en regen maakt die aero niks uit en bij het klimmen(gaat meestal vooraf aan een afdaling) is een wat lager gewicht wel prettig.
Helemaal optimaal hand gespaakt setje. Dan kan je ook nog is wat vervangen door crash, slijtage zonder specifieke onderdelen(bijv. als je op vakantie ergens iets sloopt). Als ik me niet vergis ken je Pro fietsen op de Bergweg in Rotterdam. Zou daar eens langs gaan en je wensen pakket neer leggen.

Budget wat je dan over houdt besteden aan een set mooie aero wielen uit het middensegment. Reynolds, Kuipers, Red Wind, Corima etc.....

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 28 feb 2012 15:33

Is dit niets voor je dan? Marktplaats 533439492
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 feb 2012 12:40

Even een update:
Stel ik ga voor criteriums toch voor een lichter, reactiever wiel, welke heeft de voorkeur:
Fulcrum Racing 0 Dark edition 2012
Shimano WH-7900 C24

Ik vind de fulcrum er beter uit zien. Wellicht ook nog het minst lelijk in mn aero frame

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 feb 2012 15:34

heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de fulcrums gegaan.

ga je voor hoge velgen zou ik ook voor de fulcrums gaan (red wind 50mm). Deze zijn al voor 650 te krijgen.
Train ze!

Plaats reactie