Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2024 09:32

rikkert schreef: 10 jan 2024 09:07 .............Toeslag voor een bekertje hebben we tegenwoordig, maar hier is ook wel wat te winnen denk ik.
Dat zit dan weer bij de politiek. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 10 jan 2024 14:48

BikeInn is vandaag verzonden :lol:
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4232
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 jan 2024 17:00

Op 28-12 bij Bike inn nieuwe GRX tandwielen besteld. Vandaag ontvangen. Viel best mee!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 jan 2024 18:31

BikeInn is bekent dat ze niet alles "in huis"hebben en eerst de produkten bij hun toeleveranciers moeten bestellen.

Ik begrijp niet dat er (ook hier) niet wordt begrepen dat binnen 24 uur leveren, vooral een gegeven is dat de verkoopafdeling verkondigd.
Als je in een magazijn werkt en chauffeur bent, dan weet je uit ervaring(zelf 20 jaar gedaan), dat wat de verkoop zegt, vaak niet overeenkomt wat mogelijk is.

Ik kan wel 100 punten opnoemen waarom iets later komt dan de verkoop aan-verkondigd.

a Ze zeggen maar wat om de klant zo van dienst te zijn.
b de voorraad is niet helemaal goed bijgehouden.Alles wordt gescand en soms is er met het scannen iets misgegaan en blijkt de voorraad 0 te zijn.(produkt dus niet aanwezig).
c Het is zo druk met veel te veel orders, dat er gewoon orders niet worden klaargemaakt.
d De heftruck(en ) zijn aan onderhoud toe of kapot.
e De bestelauto/vrachtwagen heeft pech onderweg.
f De chauffeur is ziek geworden onderweg en de vrachtwagen staat onderweg.
g Een deel van de lading is gestolen onderweg, wat veel oponthoud geeft.
h De toeleverancier van produkten zou vandaag komen en daar is opgerekend en zo heeft de verkoper de klant beloofd of toegezegd, het produkt kan gelevert worden.(komt dus niet)
i De hele stelling/stellingen zijn omgevallen in de nacht en de volgende dagen kan niet een deel gelevert worden.
j Een grote stroomstoring, die uren duurt kan vertraging opleveren.Omdat de electrische deuren niet open kunnen.
k Zwaar verkeers ongeluk van een andere autoś onderweg.Wat een langdurende wegversperring oplevert.
i. De slagbomen v/d sluizen op de afsluitdijk blijken voor de zoveelste keer weer niet open te gaan.
j. De chauffeur wordt door de weginspectie gecontroleerd (papieren, rijtijd en op de weegbrug)en is veel tijd aan oponthoud.
k. Er staan boze boeren op de weg.
l. De chauffeur is er helemaal klaar mee en laat de boel de boel en neemt op staande voet ontslag.
m. De magazijnchef en de chauffeur hebben slaande ruzie en de magazijnmeester wordt met een stoel op zijn kop geslagen.


en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zelf ondervonden in die jaren:
punten A,B,E,G,I, J,K en M.


we klagen wat af met zijn allen.
Mensenwerk levert naast al die opgenoemde punten ook nog fouten op.

Soms wordt er een pakket/pallet naar een verkeerd adres gestuurt omdat er tussen verkoop en chauffeur , wel eens wat misgaat.

Als je wat bij Temu koopt, weet je zeker dat al het personeel t/m de chauffeurdienst gigantisch wordt afgeknepen. Dat moet je eigenlijk niet willen.

Nou ja iedereen moet het zelf maar weten.

PS Ik zelf woon in een klein dorp in friesland en bestel veel via internet. We hebben geen auto en nooit kwam het niet goed , met een bestelling.Soms razendsnel, een ander keer wat langer.
Je moet op internet niet altijd 5 euro goedkoper willen als je alles bij 1 onlineshop kan kopen.
Soms wordt je gedwongen om er een andere shop bij te nemen, omdat ze een produkt niet op voorraad hebben.
Want dan krijg je inderdaad de hele dag in verstedelijkgebied, bestelautoś in je straat.

Als iets te goedkoop is, dan is dat altijd omdat het personeel wordt afgeknepen.

en leverwonderen bestaan alleen bij het verkoopteam en in de mooie "beloften"op de "prachtige" websites.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 11 jan 2024 07:47

Helaas heb je gelijk in het feit dat een aantal shops beloftes doen en deze niet waarmaken. Maar dat het vaak niet mogelijk is door jou genoemde punten, deels uit eigen ervaring is niets meer en minder dan jouw persoonlijke ervaring en niet de regel voor de meeste shops. (In Nederland tenminste)
Er zijn er genoeg zoals futurum, mantel, 12b etc. die het wel na komen voor het grootste gedeelte van hun orders. De beloftes kunnen ze waarmaken door hun processen zover te optimaliseren dat ook onder de meest van jou genoemde punten er gewoon volgens afspraak geleverd wordt. Niks te klagen hier dus.
Een aantal van je punten zijn uitzonderlijk en zullen nagenoeg nooit voorkomen. Andere punten zijn eenvoudig op te lossen door hier in je orderproces rekening mee te houden.
Keerzijde is dat geoptimaliseerde processen geld kosten. Dit zie je terug in de verkoopprijs. Ik maak dan ook altijd de afweging tussen goedkoopste prijs of snelle levertijd bij een bestelling. Als het de laagste prijs is komt ik vaak bij shops uit waarbij ik niet moet letten op levertijden en eventuele beloftes. (bike-discount, Bike-inn, ali etc..)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 jan 2024 08:09

Daar heeft wout88 gelijk in, futurum en mantel maken het heel vaak waar. Soms niet, kan een keer gebeuren, maar anderen vaker niet dan wel. En dan moet je het niet beloven. Als ik die ervaring heb bestel ik er ook niet meer. Dus verkoopafdelingen die dat zeggen om mij van dienst te zijn, slechte strategie, kost je op den duur gewoon handel.

Als gezegd: wat ik (en dat zou ik in het politiek-topic moeten doen, ik weet het) is dat er geregeld wordt dat je korting krijgt bij afhalen van je pakket en dat die optie altijd aangeboden moet worden. Ik kan me voorstellen dat bij codex in Friesland een busje meer of minder niet veel uitmaakt (geen idee waar je woont). Maar ik woon in een oud stadscentrumpje, en daar geeft het echt overlast. Zelfde als de tig vuilophaaldiensten die bij de ondernemers langskomen, omdat ze allemaal een contract met een ander hebben.

De heule grote vrachtwagens (met trailer) mogen hier al niet meer komen, dat scheelt al een hoop.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 11 jan 2024 09:22

Als het bij Futurum en Mantel niet een dag later geleverd wordt, ligt dat veelal aan de vervoerder. Dat het bij die partijen niet nog dezelfde dag wordt verzonden heb ik nog niet meegemaakt, anders dan wanneer ik in het weekend bestel. Wel meegemaakt dat PostNL dan melding geeft dat het vertraagd is, maar daar kunnen de webshops niets aan doen.
Ik hoef het ook niet perse de volgende dag in huis te hebben, maar ik stoor mij wel aan partijen die verzending nog dezelfde dag beloven en dat niet nakomen.

Zo heb ik ook eens een conflict gehad met een webshop wat mij een wandpanelen zou leveren. Ik betaalde 40 euro verzendkosten en zij zouden het mij binnen 5 werkdagen leveren. Toen kreeg ik hun planner aan de lijn dat het langer ging duren, mogelijk 2-3 weken omdat zij in het zuiden zaten en ik als enige uit het noorden iets besteld had. Daar ben ik niet akkoord mee gegaan, aangezien zij levering binnen 5 werkdagen garandeerden en daar geen uitzonderingen op hadden in hun algemene voorwaarden. Uiteindelijk is dat vrij hoog opgelopen maar kreeg ik het nog wel dezelfde week in huis. Wat je belooft moet je waarmaken, simpel.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jan 2024 13:43

Se7en schreef: 11 jan 2024 09:22 ......Wat je belooft moet je waarmaken, simpel.
Het hoeft inderdaad niet moeilijker te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Wout88
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 16 jan 2024 15:11

Positieve ervaring hier met deporvillage.nl. Onze Spaanse vrienden kwamen de afspraak na en stipt op tijd geleverd door GLS. Groot assortiment en soms iets voor een verrassend scherpe prijs.

Ook gorewear.com afgelopen week positieve ervaring. Binnen 4 dagen volgens afspraak geleverd door DHL.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 16 jan 2024 16:48

Ik lees nog eens mijn eerdere reaktie en
ik ben er wel van overtuigd dat veruit de meeste mensen wel begrip hebben dat niet altijd alles helemaal 100% goed gaat met bestellen en bezorgen.Ook hier zeker door jullie.

Gelukkig gaat veruit het meeste gewoon helemaal goed.

Hier in een klein dorp(rustige deel) in Friesland laten bedrijven die hier niet dagelijks komen, de spullen vaak bezorgen via een "onder"vervoersbedrijf die wel in de regio zit

Ik heb nu iets "omgekeerds" meegemaakt met bezorgen.

Produkt is hier gewoon bezorgd, maar de chauffeur heeft het niet afgescand en nu krijg ik een bericht met excuses en dat het produkt is verdwenen bij de bezorgdienst. :shock:
En ik krijg mijn aankoopgeld terug.
Maar zo zie je maar weer dat het scannen van produkten en het digitaal bijhouden niet altijd 100% goed gaat.Wat ik al eerder schreef.

Ik stort dat terugbetaalde bedrag wel naar een goed doel.Want ik ga er niet achteraan bij zulke grote bedrijven.(amazon en dhl).

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2024 16:58

Daar heb je inderdaad ook zoiets, keer bij de mediamarkt gehad. Die leverden 2 keer, geen idee waarom. Gebeld, gevraagd wanneer ze het op wilden halen, gingen terugbellen en zo nog 4 telefoontjes door. Daarna opgegeven. Raar toch dat bedrijven redelijk dure producten zo behandelen (was een mobiele telefoon, en zeker niet de goedkoopste).

Zelfde met een swapfiets die hier zonder slot voor de deur lag, gebeld dat ze die konden halen. Maar ze zaten niet in mijn woonplaats. Hoop gedoe, uiteindelijk in mijn schuur gezet en aangemeld als gevonden bij de gemeente, kunnen ze zich daar melden. Nooit meer van gehoord, na een jaar in mijn schuur, is ie voor mijn studerende zoon.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 16 jan 2024 19:15

Och ja, scannen van producten. Ooit eens twee vloerkleden gekregen t.w.v. 400 euro ps terwijl we eentje besteld hadden. Achteraan gebeld, maar computer zei dat er maar 1 uitgeleverd was dus dat wij een tweede hadden gekregen was echt onmogelijk. Nou goed, voor half geld via marktplaats weer verkocht. Als je niks wilt…
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Plaats reactie