Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Terugblik 2011, doelen 2012

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 09 dec 2011 08:50

Ha allen,

Kon zo snel niet een al geopend topic hierover terugvinden... 2011 bijna achter de rug voor mij tijd om de 'wielren' balans op te maken en de doelen voor het volgende jaar te formuleren. Ben zelf na een periode van 8 maanden nauwelijks fietsen (immigratie, vader geworden, nieuwe baan, verbouwing en verhuizing) weer op niveau teruggekomen in de maanden mei-sept. Weer zoveel plezier ervaren, pr Alp d'Huez gereden, dat ik voor 2012 maar eens hoog wilde gaan inzetten: wedstrijdlicentie aangevraagd, ingeschreven voor een aantal cyclo's, al aan het trainen geslagen mbv vermogen, met als hoofddoel 'top' klassering bij de Marmotte (top 100?). Zo, het staat zwart op wit. Wie volgt?

Greetz

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 dec 2011 12:00

Moeilijk jaar gehad op de fiets.
Voor het eerst meedoen met wedstrijdjes en dat was schrikken. Vooral fysiek heb ik gemerkt dat mijn lichaam er niet aan toe was en misschien wel nooit gaat zijn hahaha. Maar ik vind het wel hartstikke leuk om te doen en ga het in 2012 zeker weer proberen.
Door een valpartij had ik midden in de zomer een hersenschudding, waardoor ik best lang minder scherp was en niet snel kon reageren. Ik heb de wedstrijdjes even gelaten voor wat het was. Want door minder scherp te zijn breng je ook anderen in gevaar.
En toen speelde er een blessure op, dat begon half juli geloof ik. Dat leek een ontstoken pees te zijn en niets hielp. Twee weken geleden is er een cyste verwijderd en een stukje bot wat voor al die ellende zorgde. Na maanden pijn en minder fietsen hoop ik in januari de eerste km's weer te maken. Komend jaar ga ik wel zien hoe het gaat. ikn heb niet de illusie dat ik in maart mee kan komen met de eerste wedstrijdjes, maar stilzitten ga ik niet. Dan maar lossen, het gaat er dit jaar om dat ik er sta en het probeer. Want juist mijn grenzen verleggen en trainen om beter te kunnen worden en doelen hebben vind ik mooi.
Winter 2012 wil ik mee gaan doen met wedstrijdjes op de crosser, spannend!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 09 dec 2011 13:06

2011 was voor mij niets meer of minder dan een klotejaar als 1stejaars junior. Door een mysterieus knieprobleem midden in de voorbereiding in januari heb ik de fiets 2 maand aan de kant moeten zetten. vanaf maart terug beginnen opbouwen en in mei een maandje kunnen koersen, maar meer dan uitrijden zat er door de gebrekkige voorbereiding niet in. in Juni met de examens en in juli met de knie die weer opspeelde zat koersen er ook in die periodes niet in. In augustus ben ik 2 weken in de alpen gaan fietsen en toen ik terugkwam was mijn niveau weer gewoon genoeg om koersjes uit te rijden, maar top10 plaatsen zaten er niet in, ik zat nog helemaal fris op het einde van het jaar maar gewoon nooit genoeg kunnen trainen en koersritme kunnen opdoen om fatsoenlijk te presteren. In totaal slechts 11 koersen kunnen rijden, waarvan 2x gevallen en 2x platgereden. na het seizoen ben ik geopereerd aan mijn knie, en na een maand revalidatie kon ik terug beginnen trainen.

Voor 2012 hoop ik om als 2dejaars junior een volledig seizoen te kunnen volmaken zonder blessures en dergelijk. Als dat al lukt denk ik (hoop ik) dat het mogelijk gaat zijn om mee te dingen naar de overwinning in kermiskoersen en top 20 noteringen in interclubs.

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 09 dec 2011 20:50

Wedstrijden zijn voor mij nog niet weggelegd :-)

Voor mij stond 2011 vooral in het teken van de lol van het fietsen ontdekken! Ik had al eerder een paar stukjes gefietst, maar sinds dit jaar ben ik echt "fanatiek" gaan fietsen. Nieuwe (2e hands) fiets gekocht en 1 a 2 keer per week erop uit! Heerlijk! Ook heb ik mijn eerste 2 toertochten gedaan en dat vond ik super! Iets hebben om naartoe te trainen is prettig en de sfeer tijdens zo'n evenement is ook superleuk!

Dus.. Na de "winterstop" in januari de ingeslagen weg voortzetten! Lekker wekelijks mn kilometers maken en me orienteren op een paar leuke tochten!
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 09 dec 2011 22:54

Heb in tegenstelling tot 2010 in 2011 met weinig training (zo'n 900 km slechts), een redelijke tijd op de Alpe d'Huez gereden (1:00:15). Ook reed ik goed op les deux Alpes en reed ik prima de Croix de Fer op (met een verschrikkelijk weertje). Wil dit jaar flink trainen en dan kijken hoe goed ik kan zijn in de Alpen en dan mijn tijd op de Alpe spiegelen aan de tijd van 2011. Ben benieuwd..

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 09 dec 2011 23:42

Hoogtepunt was vooral de Ardechoise - 3 prachtige fietsdagen. Nog enele mooie tochten gereden in de Ardennen en Condroz. De zomervakantie in Frankrijk; eerste 5 dagen Mont ventoux (altijd fantastisch natuurlijk) daarna 3 weken Greoux les Bains dat qua fietsbeleving duidelijk minder was. Vanaf oktober aan het hardlopen. Zondag mijn eerste hardloopwedstrijd (8,5km Mescher Bergloop).

In 2012 wil ik een driedaagse tocht gaan maken door de Eifel - Luxemburg en Ardennen, de zomervakantie wordt weer gedeeltelijk doorg die ik in ieder geval 2 keer wil opfietsen (wellicht de cinglé). Maar vooral wil ik net als in 2011 genieten van het fietsen en de omgeving waarin ik fiets.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 dec 2011 10:20

Afgelopen jaar bijna elke dag wel op de fiets gezeten, maar, vooral vanwege het weer deze zomer, is de woonwerk fiets beduidend meer gebruikt dan de racer.
de hoogtepunten zaten in de vakanties.
Zo heb ik in het voorjaar mijn best gedaan om alle fietspaden van Texel te verkennen en klokte ik daar 61,2 op een recht stuk. Volgens mij is me dat nog nooit eerder gelukt.
Afbeelding

en dit is waarom ik van de zomer toch vooral de woonwerk fiets gebruikt heb:
Afbeelding

Het was gelukkig niet alleen maar slecht van de zomer, dus zo kon ik met de Hoogeveen naar...
Afbeelding
Dat had ik mij namelijk al eens eerder voorgenomen.

In de herfstvakantie wilden we graag nog even naar de bergen een dat weekje Oostenrijk was echt heerlijk. Wat heb ik daar genoten op de fiets!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat was misschien toch wel het hoogtepunt van afgelopen jaar.

Voor volgend jaar wil ik proberen wat vaker een toertochtje te rijden, als het in de planning past. En ook Oostenrijk staat weer op het programma, maar Noorwegen of Spanje dat kan ook.
Fietswensen heb ik ook. aangezien ik 40 hoop te worden, lijkt mij dat wel een mooi moment voor een titanium fiets. Aan de andere kant bevalt mijn huidige fiets me ook nog goed genoeg en heb daar dus eigenlijk geen reden voor. in het jaaroverzicht van 2012 zal ik wel vertellen of er wel of geen titanium is gekomen ;-)
Het jaar is nog niet klaar, en behoudens de kans op Sneeuw en dan spelen met de MTB verwacht ik geen hoogtepunten meer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 dec 2011 11:34

Het voornaamste doel in 2011 was onder de 6 uur rijden in de Maratona. Hier heb ik uiteindelijk 2 flessen single malt mee verdiend door een tijd te realiseren van 5h 57m 44,3s. Tweede cyclo was de ballons de Vosgiens; een kleine cyclo met zo'n 500 deelnemers. Ik wilde wel eens top 100 rijden en dat is niet gelukt. Ik bleef steken op P112 op 53 min van de winnaar. Andere doelen waren minimaal 10000 km rijden en dat is bijna gelukt (9947 km tot nu toe). En ik wilde ook nog een keer prijs rijden bij de trimmers op Sloten. En ook dat is gelukt, al was het maar een paar euro. Niet eens meer dan het inschrijfgeld. Het doel lol hebben tijdens het fietsen heb ik overgeslagen. Dat heb ik namelijk toch wel.
Live fast; die young. mijn blog

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 10 dec 2011 12:13

2011 was voor mij het eerste serieuze jaar van een verslavende sport. In 2012 wil ik gewoon leuke toertochten rijden en voor het eerst 250km te fietsen. Daarnaast de bekende bergen in belgië en de kantel in duitsland fietsen.

En als het even kan afvallen tot een kg of 90....

abdousjaparov
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 okt 2011 13:52

abdousjaparov 10 dec 2011 17:16

in 2011 de overstap naar de beloftes gemaakt, toch wat schrik van gehad.
Ik had de winter goed doorgekomen, en vanaf de eerste wedstrijden kon ik het tempo volgen, half het seizoen ook de eerste interclubs beginnen rijden waar het toch knokken was om er het einde nog aan te hangen of op te schuiven.
naar het einde van het seizoen al wat kunnen mee aanvallen, zoals we gewend waren bij de junioren. wel nog geen top uitslagen kunnen realiseren ( geen sprint in de benen)

nu volle voorbereiding op 2012: nieuwe ploeg, hogere doelstellingen: kermiskoersen af en toe top 10 en zo vaak mogelijk kort in de uitslag, interclubs ook zo kort mogelijk eindigen of iets voor de ploeg kunnen doen.

ik kijk er al naar uit!

JarnoV20
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:41

JarnoV20 11 dec 2011 09:58

2011 was een redelijk jaar bij de amateurs alleen mede door mijn onkunde(niet kunnen sprinten) veel koersen verloren en beste notering slechts:4e
Sinds een paar weken ben ik actief op de baan en dit bevalt me wel. Volgend baanseizoen misschien maar eens meedoen met wedstrijden. Verder maak ik volgend jaar halverwege de stap naar de beloften.. Waarom pas halverwege? ik hoop eerst nog een overwinning bij de a amateurs binnen te halen en in de 1e maanden ben ik nooit goed vandaar. Hoogtepunt was de laatste wedstrijd een koppeltijdrit die ik met overmacht won met mijn koppelgenoot

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 12 dec 2011 20:33

In 2011 mijn tweede seizoen bij de sportklasse gereden. Helaas wat minder gepresteerd door wat lichamelijke klachten. In 2012 wil ik tijdens wedstrijden meer voor in het peleton mee draaien. Verder wil ik 1 a 2 buitenlandse cyclo's doen.

Plaats reactie