Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

breukje???? in Specialized roubaix frame???

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 07 okt 2011 18:18

Wil het hier op het forum eens aan jullie voorleggen. Mijn specialized roubaix frame is nu 2 1/2 jaar oud. Tijdens het poetsen kwam ik dit scheurtje???? tegen boven de bracketbus. Is dit een scheurtje of is het iets anders. De buitenste laklaag is niet beschadigd voelt gewoon glad aan. Ben ook nooit met het frame gevallen oid. Ook de ketting heeft er niet tussen gezeten. Wie kan hier wat over zeggen???

https://twitter.com/#!/IwanGoeree/statu ... to/1/large" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door iwangoeree op 07 okt 2011 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38856
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2011 18:26

Ziet er op 1e gezicht uit als een paintcrack.
Less is bore

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 okt 2011 18:30

Een paintcrank zo rond het bottombracket is nooit goed, die is er toch ingekomen door beweging en dat wil je niet.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16305
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 okt 2011 18:50

Is niet goed.
Een garantiegeval.

Succes en hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

prjz
Forum-lid
Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 08 okt 2011 10:15

Op zelfde plek, zelfde breukje gehad. Frame was van januari 2009. Dealer dacht ook aan paintcrack, maar toch foto's gemaakt (in september j.l.) en opgestuurd naar Specialized. Binnen 1 week bericht: je krijgt een nieuw frame.
prj

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 08 okt 2011 10:52

Hoewel de scheur bij mij wat duidelijker was, had ik bij mijn Cervelo R3sl hetzelfde. Ziet er imo meer uit als een echte scheur dan een paintcrack. Maar goed, wat Andromeda zegt: die scheur hoort daar gewoon niet te zitten.

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 11 okt 2011 10:46

Even een update. Bij bij mijn FM geweest. Die dacht dat het kwam omdat de ketting er tussen had gezeten. Maar heb hem verteld dat dit beslist niet het geval is geweest. Hij heeft vervolgens foto,s gemaakt en die gaat hij vandaag richting Specialized sturen. Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Hoop dat het goed wordt opgelost.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 11 okt 2011 10:55

iwangoeree schreef:Even een update. Bij bij mijn FM geweest. Die dacht dat het kwam omdat de ketting er tussen had gezeten. Maar heb hem verteld dat dit beslist niet het geval is geweest. Hij heeft vervolgens foto,s gemaakt en die gaat hij vandaag richting Specialized sturen. Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Hoop dat het goed wordt opgelost.
Houd ons eens op de hoogte.
prj

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 11 okt 2011 19:34

Mijn FM heeft vandaag contact gehad met specialized. En heel snel antwoord van Specialized.Volgens hem twijfelde Specialized maar op zijn advies gaat het frame toch vervangen worden. Daar ben ik heel blij mee. Ik kon vervolgens kiezen uit 3 optie,s een zwart wit SL 2 frame of een rood wit SL 2 frame. Of een Sl 3 frame white gloss. Maar het SL 3 frame was wel een amerikaans model. (Wat houd dat in?? Wat is het verschil?) De optie,s SL 2 frame,s vallen voor mij af, omdat dit volgens mij een minder frame is. Ik heb nu een frame met fact 9 carbon, de Sl 2 frames hebben volgens mij een fact 8 carbon. En ik vind de kleurstelling van deze frame.s niet zo mooi. Het gaat waarschijnlijk het SL 3 frame worden, mits de geometrie hetzelfde is van mijn huidige fiets. Ik vindt het ook jammer dat ik niet de keuze heb om het 2012 te kiezen ,deze kleurstelling vind ik wel heel mooi. De prijs is precies hetzelfde.
Volgens mij zijn de SL 3 frame's ook deels mat afgelakt. Ook daar heb ik mijn twijfels over ,een mat frame??? Is dit qua onderhoud wel zo makkelijk enz??Het zo erg mooi zijn om ze eens te kunnen zien,voordat ik een keus mag maken.

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 12 okt 2011 08:09

iwangoeree schreef:Mijn FM heeft vandaag contact gehad met specialized. En heel snel antwoord van Specialized.Volgens hem twijfelde Specialized maar op zijn advies gaat het frame toch vervangen worden. Daar ben ik heel blij mee. Ik kon vervolgens kiezen uit 3 optie,s een zwart wit SL 2 frame of een rood wit SL 2 frame. Of een Sl 3 frame white gloss. Maar het SL 3 frame was wel een amerikaans model. (Wat houd dat in?? Wat is het verschil?) De optie,s SL 2 frame,s vallen voor mij af, omdat dit volgens mij een minder frame is. Ik heb nu een frame met fact 9 carbon, de Sl 2 frames hebben volgens mij een fact 8 carbon. En ik vind de kleurstelling van deze frame.s niet zo mooi. Het gaat waarschijnlijk het SL 3 frame worden, mits de geometrie hetzelfde is van mijn huidige fiets. Ik vindt het ook jammer dat ik niet de keuze heb om het 2012 te kiezen ,deze kleurstelling vind ik wel heel mooi. De prijs is precies hetzelfde.
Volgens mij zijn de SL 3 frame's ook deels mat afgelakt. Ook daar heb ik mijn twijfels over ,een mat frame??? Is dit qua onderhoud wel zo makkelijk enz??Het zo erg mooi zijn om ze eens te kunnen zien,voordat ik een keus mag maken.
een mat frame maakt niet anders schoon dan een normaal frame. gewoon de tuinslang erop en een warm sopje! echter zie je nu vrij snel mini krasjes omdat mat een andere structuur heeft. Maar ik vind het persoonlijk mooier!

dit is mijn SL2 matzwart met wit in maat 61. Model 2011.

Afbeelding
Specialized Tarmac Elite Compact

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16305
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 okt 2011 09:37

[quote="iwangoeree"].....Bij bij mijn FM geweest. Die dacht dat het kwam omdat de ketting er tussen had gezeten........
....Volgens hem twijfelde Specialized maar op zijn advies gaat het frame toch vervangen worden..../quote]
Nou ja, hij dacht toch eerst dat het van de ketting was.
Je FM probeert een pluim te halen die hem niet toekomt.

Het belangrijkste is wel dat jij bent geholpen.
Specialized heeft gewoon correct gehandeld.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

prjz
Forum-lid
Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 12 okt 2011 16:58

Was je oude frame dan ook al SL3?
Ik zou mij daar trouwens niet al te druk om maken, het gaat wellicht slechts om grammen.
En wat dat Amerikaanse model betreft: volgens mij hanteren ze overal dezelfde geometrie.
Toch wel mooi dat je door Specialized snel wordt behandeld.
prj

Plaats reactie