Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Uitverkoop Pro Tour ploegen

frank8610
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 aug 2009 23:42

frank8610 27 sep 2011 22:05

Dat is ook zo'n rare discussie in de amateur wielerwereld vind ik. Hele volksstammen lopen in een Barca, Ajax of Nederlands elftal shirtje. Of in Amerika loopt iedereen die een beetje fan is van het regionale football-, basketbal- of basebalteam in het matchende tenue.
Maar O WEE als je hier in de bekrompen polder, bevolkt door een gigantische hoeveelheid aan zelfverklaarde wielerguru's die je kunnen uitleggen hoe je moet fietsen en wat 'done' en 'not-done' is, ook maar het lef hebt om je in een outfit van je favouriete team te laten zien. Hallo zeg, of je wel helemaal lekker bent....... Let lekker op jezelf en ja het zal vast je 'mening' zijn, maar ik vind het eerder not done om hele tijd een ander onder de loep te nemen.
Dit soort kritiek krijg je alleen in Nederland en ook typisch voor deze wielerwereld, jammer.......

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 27 sep 2011 23:41

Zelf rij ik op één ex-knsb fiets. Een als nieuwe fiets voor weinig.. geen krasje, goed gemonteerd, mooie onderdelen voor e 750 incl garantie.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
rihodi
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:54

Gebruikersavatar rihodi 28 sep 2011 09:18

Rij een Koga Scandium Skil Shimano team fiets (Scholten in Dalen koopt die ex team fietsen in), als zo'n frame goed is als je het koopt is er geen enkel "extra" risico (Alu verliest geen stijfheid) onderdelen DA7900 met slijtsporen aan de cranks verder was alles prima en is ook prima zelf te beoordelen, tubewielen zaten erbij maar heb ik niet genomen.
De enige bedenking die ik heb is bij Carbon frames, maar ik zou het toch nog wel aandurven na grondige eigen inspectie.

Als je een nieuwe carbon fiets koopt en je valt de week erna ben je ook je geld kwijt ... durf te leven.
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 28 sep 2011 10:26

marcvmegroot schreef:
stefan schreef:Kleding van profs wordt enorm veel verkocht. Ongebruikte kleding met naam labels van de renners er nog in.
Maar het ziet er inderdaad niet uit.
Waarom ziet het er niet uit??? Heb zelf eind jaren 90 in kleding van Maarten den Bakker gereden. Via een zeer goede kennis van de Rabo ploegleider van toen gekregen. Nieuw in verpakking, en mijn maat. Het paste perfect.
Waar baseer je de uitspraak op??
Ik vind het gewoon niet mooi. Als ik wedstrijden fiets moet ik in mijn clubkleding rijden maar het liefste heb ik gewoon een simpel design met geen reclame erop. Zo'n Garmin of Cervelo Gran Fondo setje vind ik bijvoorbeeld dan wel weer aardig.
Ik weet dat er hele volksstammen met een voetbalshirt lopen maar dat vind ik ook lelijk. Maar dat is mijn persoonlijke mening, iemand anders mag het gerust mooi vinden.

Er is trouwens een forumlid die binnenkort aan allerlei spullen van profs kan komen. Ik zal nog eens navraag doen.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 sep 2011 11:03

STefan dat is duidelijk.
Je wilt dus niet als reclamezuil rondrijden. Daar heb je het volste recht toe.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 30 sep 2011 07:50

Iemand nog data's van andere uitverkopen? Ben wel benieuwd of er één ergens in de buurt zit dat stap ik wel even binnen als "gierige" Nederlander! ;-)

wvdrachten
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2011 12:48

wvdrachten 30 sep 2011 08:54

ja weet iemand bijv. waar vacansoleil zijn fietsen gaat verkopen?
toch intressant met de mooie ridley noah zo goed als nieuw aangezien ze alles kwijt moeten met nieuwe merkfietsen volgend jaar

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 30 sep 2011 09:14

stefan schreef:Er is trouwens een forumlid die binnenkort aan allerlei spullen van profs kan komen. Ik zal nog eens navraag doen.
Geen datum of ploegen bekend momenteel maar Frederic van info@tijdritfietsverhuur.be komt straks met een grote lijst van aanbiedingen. Vorig jaar had hij spullen verschillende (toen nog) Pro Tour ploegen. Dat zal dit jaar ook wel weer zo zijn.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 30 sep 2011 09:40

wvdrachten schreef:ja weet iemand bijv. waar vacansoleil zijn fietsen gaat verkopen?
toch intressant met de mooie ridley noah zo goed als nieuw aangezien ze alles kwijt moeten met nieuwe merkfietsen volgend jaar

Met Ridley zou ik dan wel weer uitkijken.. die breken nog al makkelijk. Mijn vriendin heeft er dit jaar al 2 gebroken en in de wandelgangen hoor je wel vaker dat ze snel kapot gaan.
Maar het is inderdaad wel een TOP fiets!

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 30 sep 2011 11:28

timsen schreef:

Met Ridley zou ik dan wel weer uitkijken.. die breken nog al makkelijk. Mijn vriendin heeft er dit jaar al 2 gebroken en in de wandelgangen hoor je wel vaker dat ze snel kapot gaan.
Maar het is inderdaad wel een TOP fiets!

Verklaar je eens nader, hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen om in een jaar 2 fietsen te breken.

PS: In de wandelgangen hoor je inderdaad veel. Zelf heb ik mijn Ridley ook al 4x onderweg gebroken. Daarom dat ik ook een tube lijm onderweg bij me heb. Ondanks het telkens blijven breken zijn het inderdaad TOP fietsen. :roll:

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 30 sep 2011 15:04

De eerste in een valpartij. (gezien de snelheid begrijpelijk dat hij brak) de tweede tijdens transport.
Op de heenweg een frame van haar ploeggenote en de terug die van mijn vriendin. Beide op de achtervork.
Overigens zijn alle frames uit de ploeg bij de achtervork gesneuveld als ik het goed heb.
Binnen haar team zijn dr echt al veel gebroken.

Maar met een tube lijm kom je niet zo ver als je het mij vraagt :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2011 16:36

Algemeen bekend dat Ridleys erg vaak breken. Ik ken een pak renners die last hadden dat de Noah's braken op de achtervork aan de tandwielkant.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie