Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maatvoering Assos?

dooku
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13

dooku 10 sep 2011 00:12

Een vraag aan fietsers die graag in Assos rond rijden! En hopelijk ook in andere merken ter vergelijking :-)
Ik draag van Santini en Campagnolo maat XL voor de jersey's.
Welke maat zou ik dan moeten nemen van Assos?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16004
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 sep 2011 08:01

Dezelfde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8572
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 sep 2011 12:36

Ik heb meerdere santini shirts en niet altijd vergelijkbaar met maten heb een l een xl en een xxl zelfde merk ander shirt,passen is het beste.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

dooku
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13

dooku 10 sep 2011 21:49

Dat is waar, zelfs binnen hetzelfde merk zijn er verschillen. Ook ik heb van Santini meestal XL maar van de Giro D'Italia serie zelfs XXL.
Maar het ging mij vooral om het feit of er eigenlijk grote verschillen zijn tussen deze merken en Assos. Volgens Icmt is de maatvoering (bijna) hetzelfde.
Uiteindelijk zal ik moeten passen of toch gewoon op de gok online bestellen en eventueel omruilen.
In ieder geval bedankt voor de reakties.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 sep 2011 09:26

Bij twijfel zou ik van assos eerder de naastgrotere maat nemen. Assos heeft een behoorlijk strakke echte race fit passing.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 sep 2011 01:37

Assos is valt niet groot maar duidelijk groter dan Santini., dus Assos zeker een maat kleiner als Santini. Campa is een beetje hetzelfde als Assos maar ik heb alleen maar een enkel oud Campa truitje dus dat zou wel eens niet kunnen kloppen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 12 sep 2011 20:51

Assos kun je online kopen alleen het voordeel is zeer beperkt met een paar procent ten opzichte van de normale retailprijs, daarom ga ik meestal gewoon naar de winkel en pas ik eerst voor ik koop.

je kan dan altijd nog eens een rondje webshops doen om te kijken of je nog iets wint.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 sep 2011 11:25

Prijzen zijn "overal" gelijk. Alleen Salden is naar mijn weten echt de goedkoopste met hun Kaaymankorting.
Scheelt in het algemeen 25%. Op de duurdere en/of meerdere producten kan dat lekker aantikken.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 14 sep 2011 16:59

flores schreef:Prijzen zijn "overal" gelijk. Alleen Salden is naar mijn weten echt de goedkoopste met hun Kaaymankorting.
Scheelt in het algemeen 25%. Op de duurdere en/of meerdere producten kan dat lekker aantikken.
En in die categorie valt Assos, volgens mij geeft een beetje slimme winkelier met de marge/prijs van Assos ook een korting.
Beter daarmee de klant binnen houden dan dat hij niets bij jou, maar het wel elders koopt.

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp, Assos is slank gesneden, hoewel mijn ervaring is dat er wel verschil zit tussen de "goedkopere" en de duurdere profi-modellen.
De laatste zijn nog slanker gesneden en maakte voor mij bij de shirts 1 maat verschil uit (lees bij de duurdere profi-modellen had ik 1 maat groter nodig).

Plaats reactie