fulcrum racing 3 geluid => ratel + "kling" / "ping"
Geplaatst: 07 aug 2011 22:45
Hai,
Vrijdag een setje Fulcrum Racing 3 aangeschaft en zeer tevreden maar ... 2 zaken:
1) Ik heb geen ratel, of beter ... ik hoor de ratel nauwelijks ... komt deze nog tevoorschijn?
2) Af en toe hoor ik een geluid bij het aanzetten wanneer ik op de pedalen ga staan ... een "kling" (zaterdag de eerste rit -90km- heb ik niks gehoord en zondag ochtend tijdens de rit was dat geluid er plots) Mijn eerste gevoel was dat er ergens speling was op de cassette of een van de tandwielen. (Alleszins dat was waar ik het geluid mee associeerde) Maakte niet uit welke versnelling.
In geval 2 heb ik de cassette nog is van de body gehaald, alles (cassette, tandwielen en body) terug proper gemaakt en nog is ingevet met wit montagevet van Shimano. En dan nog de biba en buba van het wiel gehaald en zwarte isolatie tape rond het ventiel van de biba geplakt (Tussen het ventiel en de velg zat nog wat speling.). Ondertussen was het al net te donker om een testrit te maken. Is er nog iets anders dat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
242
edit: - lockring stond ook nog goed vast en ik kon nergens speling vast stellen door de tandwielen naar links of rechts te bewegen.
edit: titel aangepast om topic te verduidelijken
Vrijdag een setje Fulcrum Racing 3 aangeschaft en zeer tevreden maar ... 2 zaken:
1) Ik heb geen ratel, of beter ... ik hoor de ratel nauwelijks ... komt deze nog tevoorschijn?
2) Af en toe hoor ik een geluid bij het aanzetten wanneer ik op de pedalen ga staan ... een "kling" (zaterdag de eerste rit -90km- heb ik niks gehoord en zondag ochtend tijdens de rit was dat geluid er plots) Mijn eerste gevoel was dat er ergens speling was op de cassette of een van de tandwielen. (Alleszins dat was waar ik het geluid mee associeerde) Maakte niet uit welke versnelling.
In geval 2 heb ik de cassette nog is van de body gehaald, alles (cassette, tandwielen en body) terug proper gemaakt en nog is ingevet met wit montagevet van Shimano. En dan nog de biba en buba van het wiel gehaald en zwarte isolatie tape rond het ventiel van de biba geplakt (Tussen het ventiel en de velg zat nog wat speling.). Ondertussen was het al net te donker om een testrit te maken. Is er nog iets anders dat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
242
edit: - lockring stond ook nog goed vast en ik kon nergens speling vast stellen door de tandwielen naar links of rechts te bewegen.
edit: titel aangepast om topic te verduidelijken