die prijzen zijn gewoon belachelijk.
De US prijzen versus de Europese prijzen zijn ook vreemd.
Force US$8,400.00 vs €8,799.00
Dura Ace en Red US$12,000.00 vs €11,999.00
Frame US$5,000.00 vs €4,599.00
Cervélo
Bedragen in de VS zijn zonder BTW, dat is afhankelijk van in welke staat je het koopt.
Vaak zijn de prijzen in Euro en inclusief BTW dan ook net iets hoger dan in US dollar en exclusief BTW. Dat het frame blijkbaar wel een lager bedrag in Euro's heeft zal een andere reden hebben.
Vaak zijn de prijzen in Euro en inclusief BTW dan ook net iets hoger dan in US dollar en exclusief BTW. Dat het frame blijkbaar wel een lager bedrag in Euro's heeft zal een andere reden hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Ik snap dat niet met die prijzen.
Cervelo gaat met de nieuwe ultegra di2 dik 900€ duurder worden ten opzichte van de oude Di2. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een kleinere merken die gaat maar 100/200€ omhoog. Je zou verwachten dat cervelo veel groter is de groep goedkoper in koopt dan die kleinere Merken.
Mijn gedachte is dan ook ze maken misbruik van de situatie en ze maximaliseren hun winst. Aangezien toch elke fiets al verkocht is voordat die de fabriek verlaat. Mijn sympathie hebben ze in elk geval niet meer. Zelfde trouwens voor trek, Specialized en noem ze maar op. Ik vraag mij echt af wie nog zo gek is om zoveel aan een fiets uit te geven dat kan ik niet meer verantwoorden.
Cervelo gaat met de nieuwe ultegra di2 dik 900€ duurder worden ten opzichte van de oude Di2. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een kleinere merken die gaat maar 100/200€ omhoog. Je zou verwachten dat cervelo veel groter is de groep goedkoper in koopt dan die kleinere Merken.
Mijn gedachte is dan ook ze maken misbruik van de situatie en ze maximaliseren hun winst. Aangezien toch elke fiets al verkocht is voordat die de fabriek verlaat. Mijn sympathie hebben ze in elk geval niet meer. Zelfde trouwens voor trek, Specialized en noem ze maar op. Ik vraag mij echt af wie nog zo gek is om zoveel aan een fiets uit te geven dat kan ik niet meer verantwoorden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Samsung heeft er net een boete van 39mln voor gekregen.
Het gebeurt toch overal. Ik zou me drukker maken over de AH, waar je wekelijks je boodschappen doet en je gewoon zo''n 50 euro meer kwijt bent dan twee jaar geleden voor een gezin met 4 personen!
De prijzen tov de concurrentie zijn niet raar en die 12K voor een topmodel is ook al 5 jaar de prijs, ze zijn dus eigenlijk niet duurder geworden. (ik kijk puur naar de topmodellen, niet naar Ultegra's daar weet ik het gewoon niet van)
Het gebeurt toch overal. Ik zou me drukker maken over de AH, waar je wekelijks je boodschappen doet en je gewoon zo''n 50 euro meer kwijt bent dan twee jaar geleden voor een gezin met 4 personen!
De prijzen tov de concurrentie zijn niet raar en die 12K voor een topmodel is ook al 5 jaar de prijs, ze zijn dus eigenlijk niet duurder geworden. (ik kijk puur naar de topmodellen, niet naar Ultegra's daar weet ik het gewoon niet van)
Ik snap het wel. Als het jouw eigen fietsenmerk was en het aanbod is beperkt en de vraag groot, dan vraag je het gewoon. Anders kun je halverwege het jaar nee verkopen omdat alles op is. Daar worden mensen ook niet blij van. Ik ben bij dit soort bedragen al jaren afgehaakt. Blijkbaar verkoopt het en zijn er liefhebbers genoeg.tom de groot schreef: ↑28 sep 2021 21:37 Ik snap dat niet met die prijzen.
Cervelo gaat met de nieuwe ultegra di2 dik 900€ duurder worden ten opzichte van de oude Di2. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een kleinere merken die gaat maar 100/200€ omhoog. Je zou verwachten dat cervelo veel groter is de groep goedkoper in koopt dan die kleinere Merken.
Mijn gedachte is dan ook ze maken misbruik van de situatie en ze maximaliseren hun winst. Aangezien toch elke fiets al verkocht is voordat die de fabriek verlaat. Mijn sympathie hebben ze in elk geval niet meer. Zelfde trouwens voor trek, Specialized en noem ze maar op. Ik vraag mij echt af wie nog zo gek is om zoveel aan een fiets uit te geven dat kan ik niet meer verantwoorden.
Misschien biedt het wat ruimte aan campagnolo voor een (beperkte) comeback. Zolang er nog niet volop nieuwe groepen geleverd kunnen worden zullen de fietsen met shimano wel belachelijk duur blijven.
Dank voor deze link. Ziet er inderdaad veelbelovend uit!
Vind de Caledonia namelijk wat zwaar in de basis..
Aansluitend op de feedback hierboven wat betreft de kapitale nieuwprijzen, zou de cyclocross fiets dan misschien mijn droommodel kunnen zijn die het allemaal kan hier rondom de PosbankEmPeHa schreef: ↑11 okt 2021 05:43 https://www.velonews.com/gallery/vos-wi ... ross-bike/
Prototype crosser
Vind de Caledonia namelijk wat zwaar in de basis..
loeh schreef: ↑28 sep 2021 10:32 De nieuwe R5 is er.
Stond op mijn shortlist, maar kan er vanwege de prijs ook weer gelijk vanaf.
https://www.cervelo.com/r5
Vers van de pers zojuist gelanceerd op diverse media. De reeds eerder gespotte R5-CX.
Wat weten we verder tot nu toe:
- sizes 51cm, 54cm, 56cm en 58cm
- threaded (!) bottom bracket (cups of BBRight en threaded T47-sized hole)
- fully integrated cabling
- electronic or wireless drivetrains only
- D-shaped seatpost
- double clamp seatpost
Dan in vergelijking met de R5:
- bracket 11mm hoger
- stack heights lager maar reach hetzelfde
- kortere head tube
- steilere seat angle
- langere wielbasis
- beschikbaar publiek zomer 2022
- prijzen onbekend
Wat weten we verder tot nu toe:
- sizes 51cm, 54cm, 56cm en 58cm
- threaded (!) bottom bracket (cups of BBRight en threaded T47-sized hole)
- fully integrated cabling
- electronic or wireless drivetrains only
- D-shaped seatpost
- double clamp seatpost
Dan in vergelijking met de R5:
- bracket 11mm hoger
- stack heights lager maar reach hetzelfde
- kortere head tube
- steilere seat angle
- langere wielbasis
- beschikbaar publiek zomer 2022
- prijzen onbekend
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5398
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Zal weinig markt voor zijn. En zo te zien is de geometrie voor de meeste consumenten niet zo handig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!