Colnago
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5584
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Zelf op een C40 en C50 een aantal jaren geleden gereden, voelt vooral heel smooth aan t.o.v. andere fietsen.
Dempt het oneffen wegdek zoals klinker weggetjes etc, frame geeft hierdoor wel een gevoel van een soort luiheid, het lijkt soms dat er onvoldoende snelheid inzit, maar dat is enkel een gevoel.
Fiets geeft mijn altijd een zeker en een betrouwbaar gevoel, ook in afdalingen, het is vooral een fiets voor lange uren op het zadel.
PS. ik rij nu met een C60.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
C40 en in iets mindere mate C50 moet je willen. De één vindt het een comfortabele racer de ander een zwabberbak met gebrek aan stijfheid. Gewoon een keer een proefrit maken en kijken of het bevalt. Als endurance je doel is en je de scherpte en het gevoel van een echte racer kunt missen is het zeker een goede keuze. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de wilde kleuren en gaat voor zo simpel mogelijk. Het zelf een extreme power gehad in de Saronni kleur (dat lakschema had ik ook op meerdere stalen colnago's) en dat design is (mijn mening/smaak) ook nu nog een van de fraaiste meest tijdloze ontwerpen die colnago heeft gemaakt
Mijn Cx had ook die kleur maar dan in combinatie met geel (toen viel het op maar nu zou het geen optie meer zijn)
Mijn Cx had ook die kleur maar dan in combinatie met geel (toen viel het op maar nu zou het geen optie meer zijn)
Dank voor het delen van jullie ervaringen, daar heb ik wat aan.
Qua kleurstelling spreekt deze variant me altijd wel aan:
Dat is uiteraard geen C40/50 maar het model Extreme Power.
Ik kan overigens niet altijd wijs uit al de verschillende typenummers. Tenminste over hoe die zich tot elkaar verhouden en of er veel verschil in geometrie in zit. Zie o.a. C40/C50/Extreme Power/EPS/C59/C60 (volgens mij zo enigszins in chronologische volgorde). Wellicht dat de enige gelijkenis de gelugde constructie is, die mij optisch kennelijk aanspreekt.
Qua kleurstelling spreekt deze variant me altijd wel aan:
Dat is uiteraard geen C40/50 maar het model Extreme Power.
Ik kan overigens niet altijd wijs uit al de verschillende typenummers. Tenminste over hoe die zich tot elkaar verhouden en of er veel verschil in geometrie in zit. Zie o.a. C40/C50/Extreme Power/EPS/C59/C60 (volgens mij zo enigszins in chronologische volgorde). Wellicht dat de enige gelijkenis de gelugde constructie is, die mij optisch kennelijk aanspreekt.
Gazelle Team TVM \'99
Wat een mooi exemplaar ! Team Lampre fiets van 1999 als ik het goed heb toch ? Afmontage met Campagnolo 2011-2014 ziet er wel keurig uit op deze fiets ! En dat ie minder stijf is dan de moderne fietsen is dat erg ? Ik ga de C40 ook niet gebruiken voor het klimmen cq afdalen, daar heb ik een andere fiets voor. Vooral leuke ritten hier in de polder is mijn doel - of een leuke toertocht. Dit weekend ook nog een C50 frame gekocht : kijken welke ik eerst ga opbouwen, en welk frame de beste maatvoering heeft. Sowieso blijft er één - en misschien wel beide.
Laatst gewijzigd door rene op 07 nov 2022 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik zit net te scrollen op de website van Colnago en ik zie voor het eerst dat een fabrikant de frames van elke maat kunnen laten zien (in het studio gedeelte). In dit geval alleen de C68 dan maar dan nog: netjes! Ik zou willen dat alle fabrikanten dat deden. Aangezien ik een klein maat fiets nodig heb is het altijd zoeken op het WWW om het frame in de juiste proporties te vinden.
Ride bikes, not tanks!
Mooie C50 .rene schreef: ↑07 nov 2022 09:34 Wat een mooi exemplaar ! Team Lampre fiets van 1999 als ik het goed heb toch ? Afmontage met Campagnolo 2011-2014 ziet er wel keurig uit op deze fiets ! En dat ie minder stijf is dan de moderne fietsen is dat erg ? Ik ga de C40 ook niet gebruiken voor het klimmen cq afdalen, daar heb ik een andere fiets voor. Vooral leuke ritten hier in de polder is mijn doel - of een leuke toertocht. Dit weekend ook nog een C50 frame gekocht : kijken welke ik eerst ga opbouwen, en welk frame de beste maatvoering heeft. Sowieso blijft er één - en misschien wel beide.
Is een Lampre van 1994-95 , nog met stalen vork . Deze werden trouwens ook gebruikt door Mapei in Parijs-Roubaix.
Met deze setup 7.8 kg .
Met welke groep ga je C50 opbouwen ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37774
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@Sillah75: ik denk de 11 speed Record van mijn Holdsworth over gaat naar de C50 of C40 , en ik ben nog een beetje zoekende naar nóg een Campagnolo groep.
Stuur moet ik nog verzinnen- sowieso iets meer klassiek dan de Deda Superzero, maar wel Deda ( misschien de Newton shallow )
Wielen : Fulcrum Wind 40C en misschien nog een setje Zonda 17C erbij.
Maar beide wordt een leuk winter project, geen haast als ik maar op tijd ben voor Parijs-Roubaix @daniël1975. Vorig jaar herfst heb ik de laatste 100 km gedaan, was echt een feestje !
Stuur moet ik nog verzinnen- sowieso iets meer klassiek dan de Deda Superzero, maar wel Deda ( misschien de Newton shallow )
Wielen : Fulcrum Wind 40C en misschien nog een setje Zonda 17C erbij.
Maar beide wordt een leuk winter project, geen haast als ik maar op tijd ben voor Parijs-Roubaix @daniël1975. Vorig jaar herfst heb ik de laatste 100 km gedaan, was echt een feestje !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37774
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Setje hele mooie Bora's in mint conditie zou ook fraai staan
(hint...hint...)
(hint...hint...)
Less is bore