Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale SuperSix 105 of ROSE Carbon PRO-RS Ultegra ...?

Tobber14
Forum-lid

Tobber14 02 aug 2011 10:02

Hallo fietsers,

Ik ben een herintredende fietser (40+), heb vroeger gekoerst en lange tochten gereden (oa. LBL en AGR). Wil nu een nieuwe fiets kopen. Budget is ongeveer 2000 euro. Ik twijfel tussen:
- Cannondale SuperSix (105)
- ROSE Carbon PRO-RS (Ultegra).
Beide fietsen kosten 1999. Frames zijn allebei van Carbon; bij ROSE is dit frame niet eens de goodkoopste (de Carbon PRO-SL ligt er nog onder). De onderdelen op de ROSE zijn beter (Ultegra vs. 105 groep, DT Swiss of Mavic Ksyrium Elite vs. Mavic Aksium wielen, enz.). Ik vind het frame van de SuperSix echter mooier en het schijnt ook hoog aangeschreven te zijn, lees ik op dit forum. Het frame van ROSE komt ook goed uit de testen.

Wat zouden jullie doen?

bigm
Forum-lid

bigm 02 aug 2011 10:08

cannondale , als je dit frame mooier vind, upgraden naar ultegra en betere wielen kan je altijd later nog doen

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 aug 2011 10:11

Cannondale maar tenzij je dealer er nog eentje heeft staan is het genoemde model al maanden uitverkocht...

Tobber14
Forum-lid

Tobber14 02 aug 2011 10:53

Alvast bedankt voor de tips. Maar zijn er 'rationele argumenten' (bv. "frame is beter") om voor de SuperSix te gaan (als ie nog ergens leverbaar is ;) ; ik zag er laatst nog eentje in mijn maat bij de Pedaleur in Doetinchem). "Frame is mooier" is een 'emotioneel argument', en hoewel ik daar wel gevoelig voor ben, wil ik me daar niet door laten leiden.

Upgraden van de onderdelen naar het niveau van de ROSE kost ongeveer 500 euro. Blijft een hoop geld, ook als ik die upgrade nog even uitstel .. Ik moet mijn uitgave ook thuis kunnen verantwoorden ... :lol:

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 aug 2011 11:06

Een "echt" merk en levenslange garantie is ook iets waard.

Tobber14
Forum-lid

Tobber14 02 aug 2011 11:34

ROSE geeft ook garantie op de frames, ik geloof zelfs 10 jaar. Meer dan genoeg, gezien de gemiddelde levensduur van een fiets.

Waarom vind je ROSE geen "echt" merk? Ze timmeren flink aan de weg, er zit veel ontwikkeling in de fietsen, ze stimuleren en sponsoren flink wat Duitse teams. Ze sponsoren i.t.t. Cannondale en Canyon alleen geen PRO-TOUR teams. Verder is hun winkel een luilekkerland voor fietsliefhebbers .. Ik loop er graag rond. ROSE wordt wel eens afgeschilderd als een soort Wehkamp, maar de enige overeenkomst die ik zie is de dikte van de catalogus. Het is alleen jammer dat de styling van de fietsen wat saai is. Net als de auto's in de jaren 20 van de vorige eeuw bij Ford: ze zijn er in alle kleuren, als het maar zwart is...

rikh.
Forum-lid

rikh. 02 aug 2011 12:44

Tobber14 schreef:Alvast bedankt voor de tips. Maar zijn er 'rationele argumenten' (bv. "frame is beter") om voor de SuperSix te gaan (als ie nog ergens leverbaar is ;) ; ik zag er laatst nog eentje in mijn maat bij de Pedaleur in Doetinchem).
Zo'n tien minuten geleden stond er nog een Supersix bij de Pedaleur, dus waarschijnlijk staat die van "jou" er nog. Ik kom er net vandaan ;)
Bij Rose zul je waarschijnlijk een behoorlijk lange levertijd hebben als je nu je bestelling plaatst, lijkt me wel een mooie fiets.
Verder bemoei ik mij niet met jouw keuze, lijkt me moeilijk om in zo'n geval de emotie en de ratio van elkaar los te zien.
Succes met de keuze, ik ben benieuwd.

Tobber14
Forum-lid

Tobber14 02 aug 2011 13:23

De SuperSix die ik bij de Pedaleur heb gezien was met Ultegra (kost 2599). Errug mooi, maar flink boven budget .. Levertijd bij ROSE is volgens de website ong. 5 weken. Zo lang wil ik nog wel wachten.

Maar ik bedoelde: de ROSE heeft betere 'specs', maar zijn er goede argumenten om tóch voor de SuperSix te gaan?

Thanks!

bigm
Forum-lid

bigm 02 aug 2011 15:46

Tobber14 schreef:De SuperSix die ik bij de Pedaleur heb gezien was met Ultegra (kost 2599). Errug mooi, maar flink boven budget .. Levertijd bij ROSE is volgens de website ong. 5 weken. Zo lang wil ik nog wel wachten.

Maar ik bedoelde: de ROSE heeft betere 'specs', maar zijn er goede argumenten om tóch voor de SuperSix te gaan?

Thanks!
uitstraling ?

ik zou altijd voor de cannondale gaan bij deze keuze ,ik heb bij de cannondale meer vlinders in mijn buik dan bij de rose (geen vlinders) ondanks de mindere afmontage .maar ja ik hoef niet te kiezen in deze dat moet jezelf doen ,succes met deze keuze :D

gamiel
Forum-lid

gamiel 02 aug 2011 16:27

kijk eerst eens welke geometrie het beste bij je past. Staar je niet blind op Cannondale, da's ook "eenheidsworst" tegenwoordig (met alle respect).
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

hoorn
Forum-lid

hoorn 04 aug 2011 09:32

De C'dale heeft/had over het algeem een nogal lang frame (de bovenbuid als ik me niet vergis). Tenminste dat was bij mijn vorige fiets CAAD5 het geval. Ik heb geen idee hoe dit met de Rose zit. Overigens zijn de spuitschema's bij Rose nmm steeds beter/mooier aan het worden. Als het kan zou ik proberen op beide fietsen een stukje te rijden en of je dan op basis van ratio (Rose) of Emotie (C'dale) een keuze maakt is aan jou.
De afmontage is misschien iets minder, maar de huidige 105 groep is niet slechter dan de vorige Ultegra groep. Dus dat argument vals dan ook weer een beetje af. Je kunt bij slijtage altijd de 105 onderdelen nog vervangen door Ultegra.

Beetje onsamenhangend misschien, maar de clou is dat je zelf moet kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie