Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 12 dec 2010 12:33

Zijn er dat weekend eigenlijk nog leuke alternatieve tochten in de buurt?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 dec 2010 12:56

[quote="Aristos"]Zijn er dat weekend eigenlijk nog leuke alternatieve tochten in de buurt? [/quote]

Bedoel je in de buurt van Scheveningen of Zuid-Limburg?

Voor Zuid-Limburg is het antwoord nee, ik zou ook niet weten waarom je precies in dat weekend daar een alternatief zou moeten zoeken!

Er blijven nog genoeg weekenden over dat het wat minder druk is!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 12 dec 2010 13:17

Ik wil zondag wel graag de race kijken. Maar zaterdag niet in de fiets file staan.

Geen leuke tocht in belgie?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 dec 2010 13:24

Ik heb ook een aantal malen de AGR gereden en met veel plezier. Doe er nu niet meer aan mee omdat ik het te duur vind voor een toertocht en nu kies voor andere parcoursen.

De AGR heeft idd een een naam bij toerfietsend NL maar heeft dat net als bijv Alpe 'dHuez niet voor niets denk ik dan. Zijn er mooiere tochten/ bergen? Vast wel, maar dit is persoonlijk en natuurlijk erg subjectief.

De naam die AGR heeft opgebouwd is waarschijnlijk niet voor niets ontstaan. Wanneer je binnen een paar uur 12.000 tickets kunt verkopen, (en waarschijnlijk zonder limiet nog veel meer) doe je toch iets goed denk ik dan.
Overigens is de deelnemerslimiet van RvV 19.000 dacht ik. In dat licht bezien is de AGR een relatief rustige tocht. :)

Is de tocht te duur? 't is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk. Als ik kijk op welk materiaal men rijdt bij een gemiddelde toertocht, dan is 40 euries nog wel te overzien, lijkt mij.

Veel van bovenstaande is hierboven ook al genoemd. Er is wat mij betreft nog een puntje wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
De AGR is een TOERtocht, waaraan velen, de een wat meer getraind dan de ander, een erg leuke dag beleven en in hun ogen een prestatie neer zetten.
Persoonlijk heb ik meer respect voor diegenen die met een enorm doorzettingsvermogen op het tandvlees hun tocht, ongeacht de gekozen afstand, volbrengen, dan voor al die arrogante wannabee wereldkampioenen, die menen dat ze rijden op een speciaal voor hen afgesloten parcours. Het is juist het gedrag wat in de regel deze groep vertoont, wat er voor zorgt dat de gemiddelde toerfietser een slechte naam heeft gekregen bij het publiek.
Er zijn maar weinigen die geboren worden als wereldkampioen, en als ik bovenstaande reacties in dit en vergelijkbare topics lees, zijn er velen die hun eerste kilometers als toerfietser/wielrenner zijn vergeten.

Zo, en dan nu eerst een b..................



Doe alles wat je doet met hart en ziel.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 dec 2010 14:25

[quote="Aristos"]Ik wil zondag wel graag de race kijken. Maar zaterdag niet in de fiets file staan.

Geen leuke tocht in belgie? [/quote]

http://www.cyclo.be/SiteFBC-BBR/FR/Calendrier/cyclo.php

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 12 dec 2010 14:39

Hoe duur is dat inschrijfgeld dan als ik vragen mag?
Edwin van de Velde

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 12 dec 2010 14:58

tja...twee keer gereden met vrienden (125 en 150) en geen klachten over de organisatie. Ja, het is erg druk, maar dat weet je van te voren. En ja, het is vervelend als er mensen op een rijtje de Eijserbosweg op kruipen maar als je een PR wilt rijden op die klim (of de Keuten- of Cauberg) moet je een andere dag kiezen
Omdat wij het als jaarlijks groepsritje gebruiken en we niet allemaal in NL wonen hebben we na het inschrijfdrama van 2008 besloten andere tochtjes te kiezen waarbij we iig verzekerd zijn van inschrijving voor eenieder zodat op tijd vlieg- of treintickets geboekt kunnen worden. 150 km bij Limburgs mooiste was vorig jaar een prima alternatief. Dus...als je een startbewijs kunt krijgen is het erg leuk, maar als je met een groepje wilt rijden kun je een probleem hebben.


Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 dec 2010 16:29

Op de zaterdag van de AGR zijn er liefst 3 andere tochten in die regio:

http://www.xs4all.nl/~vanwaart/fietskalender/index.html

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2010 17:33

[quote="Sram 60"]Hoe duur is dat inschrijfgeld dan als ik vragen mag? [/quote]

40,-

Dus x 12.000 = 480.000 eurootjes; goede business, zo'n tochtje organiseren.
Less is bore

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 12 dec 2010 19:59

Ik ga dit jaar lekker in de file staan en lekker wachten op het terrein bij AGR, en ik het meemaken hoe slecht het allemaal wel niet is.
Maar ik ga genieten van de rit, want plezier maak jezelf en niet een ander.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 12 dec 2010 22:25

ook ik sluit me inmiddels aan bij de klaagbaken van dit forum over de AGR!

40euro betalen voor een paar bananen en repen. Das het enige verschil! Zeker nu je dagelijks de route kunt fietsen zonder te betalen. Het uitpijlen is dus geen toegevoegde waarde meer.

Lekker ieder jaar de prijzen flink verhogen! Ik doe niet meer mee aan deze kermis.
Train ze!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 dec 2010 22:33

Over dat uitpijlen gesproken; zijn alle routes nu bepijld of alleen de laatste 80 km waar eerder sprake van was?

Plaats reactie