Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2010 18:14

Al klimmetjes heb ik al meer dan eens gedaan, maar die zaterdag in april zal ik de AGR niet gaan rijden. Zelfde geldt overigens voor RvV
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 09 dec 2010 18:36

[quote="danny1407"]Hebben jullie allemaal al eens de AGR gereden?

Ik begrijp dat de kans groot is dat het kloterig druk voor je neus is.
Dat het asociaal duur is en dat de route geen geheim is.....
Maar dit soort ritjes moet je toch een keer gedaan hebben?

[/quote]

Rij wel eens rond met de gps op mijn fietsje, dus dan kan het ook gemakkelijk.
Vind wat betalen voor een toertocht niet erg, maar ze moeten niet gaan overdrijven met de prijs.
Rij normaal veel mtb marathon's en dat is ook niet altijd heel goedkoop.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5941
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2010 18:53

Ik heb de AGR 2 keer gedaan. En destijds 20 euro startgeld betaald. Nu is het al 40 euro!! En eigenlijk is 20 al teveel betaald. Ze geven je niet eens een duwtje voor dat geld. Ik geef danny1407 gelijk dat je zoiets een keer gedaan moet hebben. Er hangt een sfeer die je echt nergens ander tegenkomt.

En als je dit eenaal gedaan hebt, hoef je echt noooooooooit meer. Het is maar een waarschuwing vooraf.
Live fast; die young. mijn blog

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 09 dec 2010 19:02

Jullie zijn wel allemaal heel erg negatief....
Is finishen op de Cauberg echt zo slecht? Het is toch juist mooi om bergop te finishen?
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 09 dec 2010 19:09

Dit is geen toertocht meer dit is een goed geplande hype.....of massa hysterie of of....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27621
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2010 19:17

[quote="catscanner"]Jullie zijn wel allemaal heel erg negatief....
Is finishen op de Cauberg echt zo slecht? Het is toch juist mooi om bergop te finishen?[/quote]

Als jij lopend finishen leuk vindt...

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 09 dec 2010 19:18

[quote="danny1407"]Hebben jullie allemaal al eens de AGR gereden?

Ik begrijp dat de kans groot is dat het kloterig druk voor je neus is.
Dat het asociaal duur is en dat de route geen geheim is.....
Maar dit soort ritjes moet je toch een keer gedaan hebben?

[/quote]

+1 maar 40 eu is wel ernstig over de top voor wat je krijgt....

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27621
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2010 19:19

Het is natuurlijk wel heel stoer om op een verjaardag te kunnen vertellen dat je de AGR hebt gereden. Dat doet 't wel beter dan pak 'm beet de Steven Rooks Classic of de Grensland Klassieker....

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5941
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2010 19:23

Het is de naam die het evenement duur maakt. Niet de kwaliteit.

De etappe du tour is ook zo schreeuwend duur. De rvv is dan weer goedkoop maar itt andere Vlaamsche tochten is die ook gewoon duur.

Je betaalt een heel groot deel voor de naam van de tocht om later bij fiets dummies indruk te kunnen maken.
Live fast; die young. mijn blog

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 09 dec 2010 19:34

Heb deze tocht 3 keer gereden, en vond hem ook 3 keer leuk, als je geen haast hebt maar gewoon een dagje weg wil is het best gezellig. Je moet niet voor een hoog gemiddelde gaan, net als bij een elfstedentocht op de fiets, maar gezellig is het wel. Het grote punt is gewoon dat de AGR ondertussen zo ontzettend populair is geworden dat er ook steeds meer stuntelaarij plaats vind, en dat wordt dan vervolgens door heel veel mensen irritant geworden, en terecht. Dat een inschrijving dan vervolgens op een beeetje raar tijdstip begint, dan wordt uitgesteld en een halfuur later volledig is volgeboekt was voor mij de reden om te zeggen "nooit meer". Het is voor een tocht als dit bijna niet meer goed te doen voor een organisatie, het is te massaal geworden, laten ze meer mensen toe om die tevrden te houden dan klaagt iedereen over het feit dat je stil staat bij aankomst (was ook een domper), laten ze minder mensen toe dan klaagt iedereen dat ze niet mee kunnen doen.

Laatste zin kwam wellicht inderdaad een beetje te zuur over (of in ieder geval voor andere uitleg vatbaar)...dus verwijderd

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 09 dec 2010 19:36

[quote="rob74"]Je betaalt een heel groot deel voor de naam van de tocht om later bij fiets dummies indruk te kunnen maken.[/quote]

Misschien dat ik dan een fiets dummie ben, maar als ik lees dat je hem meermalen hebt gereden, denk ik ook: "he shit, ik wil hem toch eigenlijk ook wel een keertje doen".

;)

Dat het duur is, zal niemand ontkennen.
Juist omdat er zoveel eikels zijn als ik die hem ook wel een keer willen rijden kunnen ze zo ongeveer vragen wat ze willen.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5941
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2010 19:43

[quote="danny1407"][quote="rob74"]Je betaalt een heel groot deel voor de naam van de tocht om later bij fiets dummies indruk te kunnen maken.[/quote]

Misschien dat ik dan een fiets dummie ben, maar als ik lees dat je hem meermalen hebt gereden, denk ik ook: "he shit, ik wil hem toch eigenlijk ook wel een keertje doen".

;)

Dat het duur is, zal niemand ontkennen.
Juist omdat er zoveel eikels zijn als ik die hem ook wel een keer willen rijden kunnen ze zo ongeveer vragen wat ze willen.

[/quote]
Ik hem hem 2 keer gereden. Tijdens de tweede keer moest ik de Cauberg oplopen. Op de keutenberg lopen en op bijna elke klim omhoog slingeren tussen de XXL rabo shirts Daarna was bij de lol eraf.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie