In de categorie 'opmerkelijk nieuws':
http://www.nu.nl/sport/2548502/heras-kr ... terug.html
Ik krijg toch altijd het idee dat de Spaanse autoriteiten anders met dopingzondaars omgaan dan, pakweg, de Italiaanse.
Heras krijgt Vueltazege 2006 terug
Nou, ik moet het nog zien. Het blijft staan dat er EPO is gevonden. Het bewijs zou alleen wegens procedurele fouten niet gebruikt mogen worden. En waarom ze nu hiermee komen, jaren nadat die man in het luchtledige is verdwenen? Geen idee. Maar goed, de Spaanse autoriteiten zijn nu dus aanbeland bij zaken van 6 jaar geleden. Dus operacion Puerto, of hoe heette het ook al weer, zal misschien ook ooit nog aan bod komen?
Ik vind het ook bijna niet te harden voor Heras. De man is helemaal door het slijk gehaald en ondanks dat hij een van de beste klimmers van zijn generatie was, zal hij in weinig geschiedenisboeken terug te vinden zijn, zoals met alle knechten van Armstrong is gebeurd. Een eventuele overwinning zal daar niets aan veranderen; het maakt het alleen maar nog zuurder.
Los van wel of niet gebruik van verboden middelen, Heras heeft er natuurlijk wel zelf voor gekozen om knecht te worden van de alleenheerser van dat moment. Hij koos voor financiele zekerheid ipv de kans op eigen (grotere) roem. Daar is imho niks triests of zieligs aan.
Verder worden uitslagen wel een bijzondere toestand. Hoe zou dat nu zitten met op basis van ranking toegekende salarissen en deelnames aan grote ronden? Ik zit, in geval van toekenning van de 1e plek aan Roberto Heras, te wachten op een of ander proces van Liberty Seguros...
Verder worden uitslagen wel een bijzondere toestand. Hoe zou dat nu zitten met op basis van ranking toegekende salarissen en deelnames aan grote ronden? Ik zit, in geval van toekenning van de 1e plek aan Roberto Heras, te wachten op een of ander proces van Liberty Seguros...
Was het niet door een Spaanse combine in een zondagse bergrit in de regen dat Menchov het helemaal alleen op moest knappen?
En door dat fenomenale staaltje hardrijden in je eentje tweede werd.
Of laat mijn geheugen me in de steek?
En door dat fenomenale staaltje hardrijden in je eentje tweede werd.
Of laat mijn geheugen me in de steek?
Zij is ook tegen
Het halve team van Heras was vooruitgereden, in diverse groepjes. Aangezien het slecht weer was, en de Spaanse tv dit uiteraard niet op de camera liet zien, konden een stuk of 3, 4, 5 knechten gewoon stil staan te wachten net na de top. Menchov kon toen absoluut niet dalen. Hij liet een klein gaatje vallen met de gedachte dat wel weer dicht te rijden op de tijdrijdersdwijl die Heras was. Maar dat was buiten die hele rij knechten gerekend. Het was een prachtig staaltje wielrennen, goed geholpen door de zwijgende tourradio en meewerkende cameramensen. Zo ging dat in die tijd.
Eerst nog zien hoe dat zich gaat ontwikkelen. Liberty Seguros trok zich nog geen jaar later terug als sponsor van deze ploeg toen het dopingschandaal rond Manolo Saiz zich openbaarde. Uiteraard werden alle betrokkenen een paar maanden later door de Spaanse wielerbond van alle blaam gezuiverd. Overigens is dit samen met de o.a. soap in 1988 rond Delgado, uiteraard Operacion Puerto en de recente soap rond Contador precies zo'n schandaal waardoor ik deze "overwinning" van Heras en überhaupt het hele optreden van de Spaanse wielerbond en Spaanse politieke verantwoordelijken niet serieus neem. Die lui vegen werkelijk alles onder het tapijt en ondertussen winnen Spaanse renners gedekt door bond en overheid alles wat los en vast zit.farelli schreef:Hoe zou dat nu zitten met op basis van ranking toegekende salarissen en deelnames aan grote ronden? Ik zit, in geval van toekenning van de 1e plek aan Roberto Heras, te wachten op een of ander proces van Liberty Seguros...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof