Marchisio x120 solida wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mei 2009 17:42
Ik ben een tevreden marchisio gebruiker, maar zit met de volgende vraag?
Marchisio gebruikt de flex-body, die maakt het mogelijk om zonder gereedschap een cassette te vervangen.
Aangezien ik dit jaar op vakantie weer een berg wil beklimmen, lijkt het mij handig om een complete cassette mee te nemen.
De tandwielen heb ik al, alleen de flex-body ontbreekt.
Ik kan alleen bij clemenzo.com in duitsland de body bestellen voor €45.
Is het echt zo moeilijk, of kan ik bij iedere marchisio-dealer de body bestellen?
Marchisio gebruikt de flex-body, die maakt het mogelijk om zonder gereedschap een cassette te vervangen.
Aangezien ik dit jaar op vakantie weer een berg wil beklimmen, lijkt het mij handig om een complete cassette mee te nemen.
De tandwielen heb ik al, alleen de flex-body ontbreekt.
Ik kan alleen bij clemenzo.com in duitsland de body bestellen voor €45.
Is het echt zo moeilijk, of kan ik bij iedere marchisio-dealer de body bestellen?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Een kettingzweep en sleutel zijn goedkoper dan die body... en zo veel gereedschap/werk is dat nou ook weer niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mei 2009 17:42
Net even Ger bikes gebelt.
Voor €47 een cassettebody van marchisio, daar wordt ik dan weer blij van.
En zelfs op voorraad.
O.k. je kunt er gereedschap voor kopen, maar dit systeem is toch erg handig.
En knap fietsen kost nou eenmaal geld.
Voor €47 een cassettebody van marchisio, daar wordt ik dan weer blij van.
En zelfs op voorraad.
O.k. je kunt er gereedschap voor kopen, maar dit systeem is toch erg handig.
En knap fietsen kost nou eenmaal geld.
Ik heb er vorige week even mee mogen klooien. Inderdaad een superhandig systeem. Het is natuurlijk de vraag hoe vaak je een cassette verwisselt...
Het is eigenlijk een oplossing voor een probleem dat er niet is. In de bergen heeft dit systeem wel een groot nadeel: het loopt heel snel droog. Een teamgenoot bij het Alpe d' Huzes team waar ik als begeleiding mee was, had hoopjes problemen: na een paar afdalingen liep de body droog en draaide de cassette mee. Even uit elkaar klikken en nieuwe olie erin lostte het op, maar ik blijf het idee hebben dat het systeem niet goed afsluit en regenwater zo naar binnen kan lopen.
De importeur was overigens ook in Bourg d' Oissans en stond meteen klaar voor hulp en advies. Dat is wel een +1 waard!
Het is eigenlijk een oplossing voor een probleem dat er niet is. In de bergen heeft dit systeem wel een groot nadeel: het loopt heel snel droog. Een teamgenoot bij het Alpe d' Huzes team waar ik als begeleiding mee was, had hoopjes problemen: na een paar afdalingen liep de body droog en draaide de cassette mee. Even uit elkaar klikken en nieuwe olie erin lostte het op, maar ik blijf het idee hebben dat het systeem niet goed afsluit en regenwater zo naar binnen kan lopen.
De importeur was overigens ook in Bourg d' Oissans en stond meteen klaar voor hulp en advies. Dat is wel een +1 waard!
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mei 2009 17:42
Ik heb m'n Flex-body (zo heet het officieel) binnen.
Ik kreeg de body voor €40 mee.
Tandwielen erop, en laat de Franse bergen maar komen.
Ik rij er al een tijdje mee, maar ik nooit last van drooglopen.
Misschien een verkeerd vet gebruikt?
Of met een hogedrukreiniger schoongemaakt?
Ik haal alles uit elkaar tijdens het schoonmaken, dan kan ik ook de boel eventueel invetten.
Al met al, ik ben in mijn nopjes.
Ik kreeg de body voor €40 mee.
Tandwielen erop, en laat de Franse bergen maar komen.
Ik rij er al een tijdje mee, maar ik nooit last van drooglopen.
Misschien een verkeerd vet gebruikt?
Of met een hogedrukreiniger schoongemaakt?
Ik haal alles uit elkaar tijdens het schoonmaken, dan kan ik ook de boel eventueel invetten.
Al met al, ik ben in mijn nopjes.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het ontwerp van de huidige Marchisio naven vind ik zelf vrij matig. Droog lopen van de body is inderdaad een groot probleem. Ik had 't zelf afgelopen week op de Ventoux. Uiteindelijk de naaf maar iets losser gedraaid om nog normaal beneden te kunnen komen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Typische gebruikersfout. Iets gebruiken terwijl je niet erop hebt gelet of de glijlager goed genoeg ingevet is.amclassic-fan schreef:Het ontwerp van de huidige Marchisio naven vind ik zelf vrij matig. Droog lopen van de body is inderdaad een groot probleem. Ik had 't zelf afgelopen week op de Ventoux. Uiteindelijk de naaf maar iets losser gedraaid om nog normaal beneden te kunnen komen.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Voordat ik de wielen kreeg had iemand anders ook last gehad dat de body was droog gelopen. Body was toen ingevet en na goed 2 weken (en 1200 km) was 't ding weer kurk droog.
Bij bijv Mavic wielen heeft de body ook met enige regelmaat olie nodig, maar daar blijft de body nog wel draaien als de boel een beetje droog wordt. Terwijl ik met de Marchisio's van de week wel een behoorlijk probleem had om af te dalen naar Chalet Reynard zonder de boel te slopen. Ik moest gewoon mee trappen boven de 40 km/h
Bij bijv Mavic wielen heeft de body ook met enige regelmaat olie nodig, maar daar blijft de body nog wel draaien als de boel een beetje droog wordt. Terwijl ik met de Marchisio's van de week wel een behoorlijk probleem had om af te dalen naar Chalet Reynard zonder de boel te slopen. Ik moest gewoon mee trappen boven de 40 km/h
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mei 2009 17:42
Ik heb deze velgen nu zo'n 5000 km, en geen centje pijn.
En ik rij regelmatig in de regen.
En ik rij regelmatig in de regen.
Desondanks blijft het een lager met afdichtingen.marchisiocorsa schreef:Typische gebruikersfout. Iets gebruiken terwijl je niet erop hebt gelet of de glijlager goed genoeg ingevet is.amclassic-fan schreef:Het ontwerp van de huidige Marchisio naven vind ik zelf vrij matig. Droog lopen van de body is inderdaad een groot probleem. Ik had 't zelf afgelopen week op de Ventoux. Uiteindelijk de naaf maar iets losser gedraaid om nog normaal beneden te kunnen komen.
Dus mag hij never nooit niet drooglopen.
Dat er veroudering in het smeervet ontstaat begrijp ik.
Dat je er zelf aandacht aan moet besteden oke maar dit kan nooit de bedoeling zijn.
bertmerida schreef:Ik heb deze velgen nu zo'n 5000 km, en geen centje pijn.
En ik rij regelmatig in de regen.
Bert merida, ik zou het toch maar even invetten. Scheelt een hoop ongemak en is een werkje van 5 minuten. Heb het ook ondervonden tijdens een cyclo en dan schrik je je rot van dat geluid uit je achterwiel in de afdaling. Ik smeer met name die witte glijlager goed in. Daarna nooit meer problemen.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3
(Fiets) Cervelo R3