Quoten: Origineel geplaatst door Andre op 12 Mei 2004
Ik ben Eibert uit Nijkerk (Bij Amersfoort), 20 jr, 184 cm, 65 kg, door dit forum getipt door cycle-fan, met wie ik al meerdere tochten samen reed (oa AGR dit jaar).Mn trainingsgebied is vooral de Veluwe, en af en toe ook de Utrechtse Heuvelrug, de Flevopolder waag ik me maar zelden aan, dat is totaal mijn ding niet.En sinds afgelopen zaterdag weet ik na het rijden van de Ludo Dierckxsens Classic ook dat ik niks te zoeken heb op kasseien, was mn eerste ontmoeting daarmee, en slecht bevallen, heb er ook het postuur niet voor, stuiter van de ene steen naar de andere Ben meer type lichtgewicht klimmer, overigens nog zonder hooggebergte ervaring, maar daar komt deze zomer ook verandering in, heb bij En Route de reis "Drielanden week" geboekt, met ritten door Italie, Oostenrijk, Zwitserland en ook Liechtenstein, ritten van 80-120 km, varierend van 500 hoogtemeters tot 2800 hoogtemeters, met dan op de slotdag de Dreilaender Giro (172 km/3300) met oa de Stelvio.Voor hard rijden op vlakke wegen ben ik ook niet geschapen, heb het daar vaak lastig om te volgen, bij vals plat idem dito, maar als de klimmen dan gaan komen en ik zit nog in het groepje zit ik vaak snel vooraan. Mn favoriete klim in Nederland is denk ik de Gulperberg vanuit Partij.Vorige week ook een extreme klim in Belgie opgezocht, om eens een steilere klim als de Keut te proberen, nl de Ruelle Toussaint, te Lustin (ergens bij Namen), met een max van liefst 30% over n weg ter breedt van een deuropening, en slecht asfalt met gaten, de 1e poging strande in een zandbak, toen goed gekeken naar de ideale lijn en terug naar beneden gelopen voor een 2e poging die wel lukte Dit jaar staat de teller nu op 3000 km voor dit jaar. Houdt mn trainingslog bij op
http://www.wielertoerist.be/website/ind ... ingslogDit jaar kwa toertochten tot nu toe* Amstel Gold Race (150/2150 hm)* Ludo Dierckxsens Classic (175/1010 hm)gereden, en zelf ook meerdere tochten van 1000 hm + gereden door zowel Limburg als de Veluwe/Rijk van Nijmegen.op t programma staan nog in ieder geval:* Jan Janssen Classic (150/1200 hm)* LBL (170/??) meen dat dat iets van 2500 hm moet zijn* Drei Laender Giro (172/3300 hm)* Bergcriterium Beek-Ubbergen (45 minuten telkens de zwaarste klim van gelderland op en af, moet mn eerste wedstrijd gaan worden)Maar zou ook nog graag de Waalse Pijl (160/3000 hm) rijden ter voorbereiding op mn fietsvakantie, maar vanwege vervoersprobleem is dit nog niet zeker, is dit vooralsnog een wens.