Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 03 mei 2019 02:47

Ik lees al een tijd mee op het Fiets forum, maar heb nu maar eens een account aangemaakt om ook mee te kunnen praten. Tegenwoordig worden alle kilometers worden op de racefiets afgelegd. Alhoewel het qua absoluut aantal de afgelopen twee jaar wel iets minder is dan in het verdelen, vanwege een baby en verhuizing naar het buitenland waar het iets minder fietsen is. Maar ondanks dat blijft het leuk om nieuwe wegen te ontdekken en lekker buiten te zijn!

Snippie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2019 11:13

Snippie 12 mei 2019 11:25

Goedemorgen!
Hoewel ik al wel ugh jaar fiets, ik denk al wel zo rond 27 jaar, eigenlijk nooit veel met fora bezig geweest. Leuk om daar nu eens verandering in te brengen.
Personalia mijn persoontje: Michel Snip, 50 jaar en woonzaam in Schagen en sinds 3 jaar werkzaam al sleutelfiguur in een sportieve fietsenzaak in de buurt.
Daar Schagen in de buurt ligt van Schoorl ben ik mijn fiets opgestapt voor het mountainbiken en dat al sinds het Schoorlse nog enkel uit een Mickey Mouse parcours bestond van zo een 800 meter. Mijn fietsversierwedstrijd is dan ook begonnen op een stalen Trek Antelope 830 zonder vering en nieuwigheden.

Dat is door de jaren gelukkig flink ge-update met de uitbreiding naar een racefiets, om de mulle zand zomers in Schoorl te ontwijken, en door de jaren heen uiteraard een modernistische mountainbike. Als werkzaam in de fietsbranche mag je ook wel op de hoogte blijven natuurlijk.

Ben heel benieuwd wat ik hier aan mede fietsijisten tegenkom en ga er vast veel plezier aan beleven.

Ik ga fietsen, tot later!
This is my Church, this is where I heel my hurts!

CasRoukes
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2019 00:17

CasRoukes 12 jun 2019 09:56

Hoi Allemaal

Mijn naam is Cas. Ik ben 37 en woonachtig in Amsterdam. Mijn eerste racefiets was een 2e hands Jan Janssen Paris-nice. Deze is 2 jaar geleden mee geweest naar Frankrijk en heeft wat kilometers en hoogtemeters gezien. Inmiddels fiets ik op een cannondale synapse 105 carbon. Na weer een trip naar Frankrijk heb ik inmiddels het fiets virus te pakken. Kijk er naar uit om flink wat kms te maken op de nieuwe fiets.

Edu1975
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019 20:45

Edu1975 12 jun 2019 21:11

Goedenavond,
Ik ben Edu Harms, 43 jaar en woonachtig in de kop van Noord-Holland.
In 2015 heb ik mijn 1e fiets gekregen "Red Bull Pro SL" welke ik nog steeds rijd.

Deze fiets is mij toen te leen gegeven om mij door een moeilijke periode heen te loodsen,
Dus echt helemaal nieuw en zonder ervaring aan het fietsen gegaan, verder geen trainingen, Info of whatsoever gehad en gedaan. Mijn fietsritten tot en met 2018 kwamen niet verder dan +/- 30 per jaar.

Tot eigenlijk pas dit jaar waar ik inmiddels tot vandaag 152 x gefietst en getraind heb. Met name het "Zwiften" ben ik door bevangen.
Ben mijzelf nu meer en meer aan het verdiepen in het wielrennen en wil hier dus ook echt wat verder inkomen, en dus ook beter worden.
Nog steeds aan het ontdekken wat voor fietser ik ben, maar heb wel als doe gesteld om volgend jaar aan de Alpe 'd Huzes mee te gaan doen.
Is een erg mooi en goed doel.

Maar nu wil ik dus wel verder komen.
Waar ik voornamelijk naar opzoek ben in de wirwar van alle Fora en adviezen, is hoe wordt ik beter, wat zijn nu de juiste trainingsdoelen en schema's.

Ik hoop via deze weg op wat hulp zodat ik een betere fietser wordt en dus de juiste groei kan maken.

Tot snel
Groetjes
Edu

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 13 jun 2019 11:26

Hoi Edu,

Ik ben zelf ook recent begonnen, dit jaar, en jij bent serieus(er) begonnen dit jaar.
Ik lees dat je beter wilt worden en kijkt naar manieren om te trainen.

Wat heb je al gevonden/geleeerd?

Ik ben dit jaar voornamelijk gewoon beter geworden door te fietsen, steeds harder. Dit is misschien een simpele of domme benadering. Maar voor mij werkt het goed.

Ik ben daarom benieuwd wat je onderwijl geleerd hebt.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Edu1975
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019 20:45

Edu1975 13 jun 2019 17:23

Hoi Blurg,

Mijn fiets activiteiten bestaan het meest uit Zwift, dus indoor fietsen.
Door dit te gaan doen en mij te voegen bij een leuke community (Bolt Racing Team) ben ik dus vooral meer bezig met vermogen fietsen, racen en Social rides.

Het fietsen buiten schiet er vaak bij in, maar wel 1 van mijn doelen gehaald en dat is 100km fietsen buiten en nog wat langere ritten..ik merk wel dat ik qua gemiddelde snelheid vooruit ben gegaan, maar dat is het dan ook wel..

Mijn makke is dat ik zeker teveel indoor race en te weinig trainingen doe, en ook te weinig rust..Zwift is mijn hoofd activiteit en vet verslavend.

Waar ik vooral in wil verbeteren is heuvel op en berg beklimmen..
Ik heb zelf voor de komende 8 weken een schema opgesteld, maar ik ben gewoon nog erg zoekende hierin.

Maar Jij dan? Harder fietsen doe je niet zomaar lijkt me..?

Hoe doe jij dat dan?
Groet
Edu

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 13 jun 2019 17:48

Binnen op zo'n dingen lijkt mij persoonlijk niks. Maar ja, ieder zijn meuk :)

Wellicht kan je ook eens kijken naar een personal trainer, mensen die zelf wielrenner (trainer) zijn geweest, voor enkele sessies om je op weg te helpen? Of inderdaad je aansluiten bij een club, dan kom je ook een hoop kennis tegen.
Niet dat ik dat gedaan heb, maar dit schiet mij zo te binnen.

Ja, ik weet niet of dat veel toevoegt. Ik lees wel eens over de duur trainingen, D1 t/m 4 (?) en schemas, daar zijn wel verschillende sites over. Ik moet dat nog eens lezen.

Hoe ik het zelf doe? Tot nu toe gewoon, elke dag naar het werk en steeds harder proberen te fietsen.

Dat gaat heel goed, ik zie vaak mijn eigen records en op een groot deel van mijn woon-werk traject sta ik in de jaar top 10, en een aantal segmenten op nummer 1 van het jaar.

Mijn streven is elke dag de snelste te zijn. Dat motiveert flink om door te trappen. Wellicht is dat wel training genoeg, geen idee hoor . Begin ook maar net :)

Harder fietsen gaat toch vanzelf, als je meer fietst, en steeds probeert harder te fietsen, leek mij.

Mijn gemiddelde lag in de eerste weken tussen de 27 en de 29km/h over 30km en nu is dat tussen de 33 en de 37 km/h al over een traject van 36km.
Dat is eigenlijk gewoon zo gegaan, door het vaak te doen, zeg maar. Naar mijn werk, en terug.

Daarnaast heb ik een drie of viertal tochten gedaan boven de 100km.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 jun 2019 12:21

Ik stuitte gister op deze link, misschien wel interessant voor je ook:

https://ridersguide.nl/sneller-wielrennen/
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 14 jun 2019 13:58

Edu1975 schreef: 12 jun 2019 21:11 [...]
Maar nu wil ik dus wel verder komen.
Waar ik voornamelijk naar opzoek ben in de wirwar van alle Fora en adviezen, is hoe wordt ik beter, wat zijn nu de juiste trainingsdoelen en schema's.
[...]
Welkom!
Als je behoefte hebt aan schema's en gestructureerde trainingen dan zit je op Zwift goed. Je kunt daar allerlei trainingsschema's vinden. Ook van meerdere weken met specifieke doelen. Als je eerste een FTP test doet op Zwift en op basis daarvan zo'n schema volgt zul je als het goed is beter worden.

Zelf ben ik meer van het buiten fietsen, enkel als het weken achtereen regent ben ik wel eens op Zwift te vinden. Overigens vind ik het dan wel leuk om ook aan Zwift wedstrijdjes mee te doen, omdat je dan echt gepusht wordt om net wat dieper te gaan dan wanneer alleen fietst.
🚴🏻Strava

Edu1975
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019 20:45

Edu1975 14 jun 2019 19:42

Beste Piet,
Dank je voor je reactie.
Ja er is inderdaad genoeg aan trainingen op Zwift ook custom workouts zijn te vinden, maar ergens heb ik nog niet de juiste kunnen vinden.. of niet goed genoeg gekeken ;)

Tof dat je ook af en toe Zwift, wie weet komen we elkaar in een race tegen, wat voor races gaat je voorkeur naar uit?
Groet
Edu

Edu1975
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019 20:45

Edu1975 14 jun 2019 19:45

Wederom bedankt voor je reactie en je link die je stuurde, ik ga daar eens naar kijken..wel respect voor je en knap dat je zo je snelheid hebt kunnen verhogen.

Super man

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 14 jun 2019 22:22

Edu1975 schreef: 14 jun 2019 19:42 Tof dat je ook af en toe Zwift, wie weet komen we elkaar in een race tegen, wat voor races gaat je voorkeur naar uit?
Zo kort mogelijk :mrgreen:
30 à 40 minuten voluit gaan.
🚴🏻Strava

Plaats reactie