Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Crimby
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 06 sep 2023 21:32

synapse schreef: 05 sep 2023 13:19 Welkom!

(Niets mis met de houding van je vrouw hoor! Maar de mijn zegt altijd als ik voor mijzelf naar een winkel ga, en dat is dan eigenlijk altijd een fietsenwinkel of gitaarwinkel, dat ik als ik iets leuk zie, ik het vooral moet kopen. Dat natuurlijk ongeacht de vraag of ik het kan betalen:) En ze is altijd héél enthousiast als ik met iets nieuws thuis kom.)
Haha ja maar als mijn vrouw dat zegt hebben we geen spaarrekening meer ;-) we vullen elkaar daar goed aan.
ik heb m’n huidige fiets nu 1,5 jaar en heb er 1500km op zitten. Het is een prima fiets maar wel een die in heb gekocht om de sport uit te proberen. Het is een mooi instapmodel. Maar ik begin nu wel echt fanatiek te fietsen dus ik denk dat ik volgend seizoen gewoon een nieuwe ga uit zoeken incl een bikefit.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 07 sep 2023 20:07

Een nieuwe fiets kan je 10.000 gaan kosten, maar ook een stuk minder. Ik zou bedenken wat je wil uitgeven en bepalen wat je allemaal op je fiets wil hebben en wat je minder belangrijk vindt. Ik zou hierin zeker ook advies inwinnen op dit forum en op andere plekken op het internet en/of de fietsenmaker. 1500 km in 1,5 jaar is magertjes.;)

Crimby
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 08 sep 2023 08:11

ColumsbusMJ schreef: 07 sep 2023 20:07 Een nieuwe fiets kan je 10.000 gaan kosten, maar ook een stuk minder. Ik zou bedenken wat je wil uitgeven en bepalen wat je allemaal op je fiets wil hebben en wat je minder belangrijk vindt. Ik zou hierin zeker ook advies inwinnen op dit forum en op andere plekken op het internet en/of de fietsenmaker. 1500 km in 1,5 jaar is magertjes.;)
Zeker weten! Die 10k km had ik ook benoemd omdat ik afgelopen jaar dus nauwelijks gereden heb. Ik wil fanatiek en gemotiveerd genoeg zijn voor ik een nieuwe koop, anders is het zonde.
Ik weet al aardig wat ik qua eisen en budget wil, maar ga tzt eerst een bikefit doen. De tijd tussen nu en de bikefit gebruik ik oa om dit forum af te struinen en mezelf in te lezen in de materie.
Daarnaast wil ik, wanneer ik de bikefit heb gedaan, met alle informatie en eisen hier ook actief voor advies en ervaringen vragen.

Roadrunner82
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2023 15:25

Roadrunner82 11 sep 2023 14:48

Hallo allemaal,

Ik ben Bart. 40 jaar en woonachtig in het zeeuwse.
Ik lees al een tijdje mee en dacht mezelf toch eens voorstellen om wat mee te kunnen posten. Lekker oldskool op een forum. :winkthumb:
Ik fiets nu ongeveer 12 jaar. De eerste jaren alleen maar op de mtb gereden en na een flinke stap uit men comfortzone eens een keer op een racefiets een rondje gedaan. (Want ja als mtb'er heb je wel een mening over die wielrenners natuurlijk :lol: )
Dat beviel eigenlijk wel heel goed. Zo goed zelfs dat ik praktisch niet meer op de mtb zit.
Begonnen met een alu cube attempt van 150 euro om het allemaal eens te gaan proberen. Na een jaartje die ingeruild voor een carbon Giant tcr maar die vond mijn onderrug niet zo fijn. Toen een Bianchi intenso gekocht en nu 2.5 jaar later vorige week een Argon 18 Sum gekocht.

peterv3
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 jan 2010 17:48
Contact

peterv3 21 sep 2023 10:45

Ook al even aanwezig hier, maar zag dit topic net voor het eerst eigenlijk. Dus:

Hallo ik ben Peter, in Tilburg, nu 53, op m'n 40e begonnen met fietsen. De esthetiek/het design van het materiaal boeide me, daarom ben ik fietsen gaan restaureren en ik bouwde ook fixies. Om de midlife voor te zijn en weer een sport op te pakken, ben ik toen de Ventoux op gefietst om te kijken hoe dat ging. Daarna was het hek van de dam en is deze hobby een blijvertje gebleken. Veel van de aangeschafte/opgeknapte fietsen ook trouwens, dit jaar rijd ik voor de 10e keer L'Eroica op de oude stalen racer :lol:

Inmiddels ben ik volgens de stravatelling qua kilometers al 3,5 x 'de wereld rond gefietst' (niet in het echt helaas) op de fixie, racer, gravelfiets én MTB. De kilometers lopen mede snel op omdat ik (o.a.) werk voor twee fietskoerierbedrijven (www.velomedi.nl en www.tourdeville.nl). Ook ben ik nog fietsenmaker en redacteur/vertaler.

Het forum is voor mij een prettige manier van leren/informatie uitwisselen en heb er al veel aan gehad. Ook de advertentiepagina is handig, het is beter handelen met forumleden dan op marktplaats!

Plaatje: ik mocht enkele keren meedoen met een Fiets Magazine fotoshoot :like: dit is er 1 van

Afbeelding

r0g3r
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 sep 2023 10:15

r0g3r 22 sep 2023 10:29

Hoi, ik ben r0g3r. Ik kocht mijn 1e racefiets (Giant Defy advanced) in 2018 en heb hier sindsdien inmiddels 16.000km op gefietst.
Vorig jaar zomer heb ik een bikefit laten uitvoeren om me zo optimaal mogelijk op m'n huidige fiets te zetten. Sindsdien werd het voor mij mogelijk de 200+km grens van een aaneengesloten rit te doorbreken en zodoende is m'n langste rit nu 234km geweest. Ik vind het bijv. leuk om de fiets voor dag en dauw achterin de auto te gooien, naar een punt op de grens van m'n 'statshunters-vierkant' te rijden en van daaruit zo ver en onbekend mogelijk terrein te ontdekken terwijl ik m'n nieuwe tegeltjes aaneen rijg :)

Omdat ik de hobby zo leuk vind, ben ik mij nu stilletjes op een nieuwe fietsupgrade aan het voorbereiden (medio 2024).

Ook ben ik geïnspireerd geraakt door het fenomeen 'bikepacken' en wil hiervoor ernaast een dedicated allround gravelbike gaan aanschaffen, ook om me hier en in het buitenland wat meer buiten de geasfalteerde wegen te kunnen begeven. Een account op dit forum kan hier wellicht bij helpen om bepaalde specifieke vragen te beantwoorden.

Crimby
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 23 sep 2023 08:55

r0g3r schreef: 22 sep 2023 10:29 Hoi, ik ben r0g3r. Ik kocht mijn 1e racefiets (Giant Defy advanced) in 2018 en heb hier sindsdien inmiddels 16.000km op gefietst.
Vorig jaar zomer heb ik een bikefit laten uitvoeren om me zo optimaal mogelijk op m'n huidige fiets te zetten. Sindsdien werd het voor mij mogelijk de 200+km grens van een aaneengesloten rit te doorbreken en zodoende is m'n langste rit nu 234km geweest. Ik vind het bijv. leuk om de fiets voor dag en dauw achterin de auto te gooien, naar een punt op de grens van m'n 'statshunters-vierkant' te rijden en van daaruit zo ver en onbekend mogelijk terrein te ontdekken terwijl ik m'n nieuwe tegeltjes aaneen rijg :)

Omdat ik de hobby zo leuk vind, ben ik mij nu stilletjes op een nieuwe fietsupgrade aan het voorbereiden (medio 2024).

Ook ben ik geïnspireerd geraakt door het fenomeen 'bikepacken' en wil hiervoor ernaast een dedicated allround gravelbike gaan aanschaffen, ook om me hier en in het buitenland wat meer buiten de geasfalteerde wegen te kunnen begeven. Een account op dit forum kan hier wellicht bij helpen om bepaalde specifieke vragen te beantwoorden.
Dat zijn flinke kilometers! heb je al enig idee wat je upgrade wordt?

HuubvG
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2023 08:54

HuubvG 25 sep 2023 10:07

Ha fietsers,

Huub, geboren in 1952, ik fietst op een oude damesfiets met 7 versnellingen met trekhaak onder het zadel. Damesfiets is makkelijker opstappen met fietskar erachter. Dan hoeft er geen been over de hoge ronde staaf op zadelhoogte. De 7 versnellingen zijn makkelijk voor als de kar zwaar beladen is.

Het gaat allemaal om de wielen van mijn kar.

De kar is al een oudje en er zitten ook heel oude wielen van 20" op die van een MTB, of ATB, BMX, kinderfiets, vouwfiets zouden kunnen komen. Maar het zijn 2 verschillende wielen. Een met brede velgen, dik materiaal, dikke spaken (3mm) en dikke naaf. Het andere wiel heeft dunner materiaal, smallere velg, dunnere spaken (2mm), dunnere naaf.

Nu ben ik de kar aan het opknappen en zou graag een zelfde wiel willen bemachtigen als het ene sterkere wiel. Maar vind zoiets maar eens. Voordat ik me hier aanmeldde heb ik al het een en ander online geprobeerd. Nu hier maar eens een balletje opwerpen, wie weet.

In welk topic zou ik de vraag kunnen stellen? Hier alvast een foto, het gaat om het linker wiel dat ik zoek.

Afbeelding

Links heeft bredere velg, brede naaf, dikkere spaken links 3 mm ø, rechts 2 mm ø. Beide wielen 20" ø.
Laatst gewijzigd door HuubvG op 25 sep 2023 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Polygoon
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2021 16:51

Polygoon 25 sep 2023 10:43

Na een jaartje of twee zal ik me hier ook maar voorstellen. Ik ben een 30-jarige Belg die, zoals zovelen, tijdens Corona is beginnen fietsen op z'n RC500. Wat aangemodderd in die 2 jaar met een 1000-tal km per jaar.

Nu heb ik recent in m'n hoofd gestoken dat ik de 70.3 van Nice wil mee doen dus er zal een pakje meer gefietst worden in de komende tijd. Deze week ook een Zwift Hub op de kop getikt en vanavond m'n eerste Wahoo Fitness ride voor 4DP te testen. Dan te bekijken of ik naar Zwift ga of bij Wahoo blijf.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 sep 2023 14:00

Klinkt leuk die test!
Heel veel succes alvast!

Gebruikersavatar
Jack78
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2023 12:28

Gebruikersavatar Jack78 22 okt 2023 13:07

Hallo allemaal,

Ik ben Jack(45) en woonachtig in het oosten van Groningen(Winschoten)
Hiervoor woonde ik in Assen en daar is ook het fietsen begonnen en genieten van de omgeving/routes die Assen/Drenthe heeft.
Hier in Winschoten ben ik sindskort weer het fietsen gaan oppakken. Heb het aardig druk gehad met het verbouwen van de woning hier.
De groene omgeving die Drenthe rijk is, mis ik hier in de omgeving toch wel een beetje," 't is meer plattelaand met veul wind" :P

Qua fietser ben ik op dit moment meer een recreatieve fietser. Ik zit al jaar en dag op een Bulls Crosstail 7005.
Puur racefietsen of puur MTB is voor mij niet geschikt en ik doe liever van beide wat :)
Waar ik het meest verhard rijdt en soms(mocht ik wat tegenkomen) onverhard.
Binnenkort komt mijn nieuwe Rose Backroad met flatbar binnen en dan is het de bedoeling om ook eens de fiets in de station te leggen en wat meer groen en gravel op te zoeken in een andere provincie.
Misschien in een verder voorruitzicht ook eens denken aan een fiets vakantie, eerst maar eens heel wat ervaring/conditie opdoen op de fiets..en onderhouden, ook de fiets zelf natuurlijk :)

Thanzie
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 okt 2023 17:13

Thanzie 22 okt 2023 17:22

Ook maar een account aangemaakt na een maandje meelezen.

Ik fiets pas een paar jaar en enkel recreatief in de zomermaanden. Dit jaar pas echt wat meer ritjes gedaan en kleine bikepack tour gedaan maar merk naast dat ik altijd met veel plezier fiets dat ik ook beter wil worden. Ik ben ook begonnen in clubverband te fietsen en begin deze winter ook maar eens met een ftp-test en dan wat indoor trainingen.

Verder doe ik hier veel technische kennis op dus merci allen!

Plaats reactie