Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 18 mei 2004 10:30

Quoten: Origineel geplaatst door pawverboort op 17 Mei 2004

[...]Over ruim een maand met vijf vrienden naar de Franse Alpen om daar de alom bekende bergjes proberen te bedwingen, inclusief de Ventoux. Ben benieuwd wat het wordt, qua prestaties dan.

Ga je dan naar de provence of de Alpen? Of beide?
Gazelle Torrente 2002

hurricane
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2004 19:54

hurricane 18 mei 2004 20:27

Ik ben Martijn van Vliet, 22 jaar en woon in Leiden.
Ik sport nu ongeveer een jaartje bij sportcity waar ik vooral spinning, krachttraining, langlaufen doe en de buikspieren laat werken. Ik doe dit met 2 doelen:
algehele conditie verbeterenvetpercentage naar 8

Omdat de muziek in zo'n club op den duur je brein nogal brainwashed, ben ik sinds enige weken terug op de racefiets(toer-racefiets= rih uit ~1960 volgens m'n pa, lol) van moeders gestapt, mede voor de afwisseling en als vervanger van joggen.(veel knieblessures)

Nu bevalt mij het wielrennen flink beter dan ik mij kan heugen(10 jaar gelden bij Swift), dat ik een betere fiets wil gaan zoeken. Zodoende ben ik hier ook beland mbv google.

Verder hou ik van zeilen en nog wat dingen meer, ben ik verlegen en soms nogal contact gestoord.(maar dat maakt op dit forum toch niet uit;-) )

Dat iedereen zijn emoties maar in(of uit) z'n training kan krijgen/halen,
Martijn.
Zie ginds komt de racefiets.

jefve
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2004 19:20

jefve 24 mei 2004 11:11

 beste,
Laatst gewijzigd door jefve op 16 sep 2014 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 24 mei 2004 11:51


Quoten: Origineel geplaatst door jefve op 24 Mei 2004


[...]
Ik ben jef van ermengem en woon te Leuven. Ik ben 25 en (voorlopig nog)student Rechten aan de VUB.
ik ben op zoek naar een hybride fiets, die zowel geschikt is voor het zwaardere werk, als de rustige dagtripjes hier in de omstreken. Ik heb reeds enkele nuttige gekregen op het racefiets-forum, maar als u er nog iets aan toe te voegen hebt, ga u gang!
[...]

Oh neen: een collega zowaar. Ik doe ook rechten (UGent) en rijd ook hybride.
Gazelle Torrente 2002

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 24 mei 2004 12:40

Mijn naam is Wichard, bouwjaar 1978 en student Civiele Techniek in Delft.
Twee jaar geleden besloot ik om eens een racefiets te proberen. Dus voor 40 euri een oud bakkie gekocht. De beste move in lange tijd!
Op dit moment rij ik op een oude Gitane met 2x7 versnellingen shimano 600/sachs huret. Komende zomer hoop ik op dit oerdegelijke stalen ros van Luik naar Bastenaken te fietsen. En weer terug. :)Voor mij afstuderen mag ik dagelijks peddelen tussen Rotterdam en Zoetermeer en in de weekenden verkennen we Zuid Holland met een gangetje of 30-35.
Ondertussen begin ik voorzichtig met sparen voor een wat modernere fiets. Vooral het schakelen in de remgrepen lijkt me handig.
Ik kan iedereen die 'het eens wil proberen' aanraden om een wat oudere fiets te kopen en het onderhoud vooral zelf te doen. Door schade en schande wordt je wijs (ooit een as aan gort gedraaid?) en als het bevalt, weet je precies wat je wil.

cycle-fan
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2004 18:22

cycle-fan 04 jun 2004 18:40


Ook ik zal mezelf hier even voorstellen.
Ik ben Tom de Louw, 17 jaar en woonachtig in Oss. Ik rijd al vier jaar op een Giant OCR 2 Triple, wat zeer goed bevalt. Vanaf mijn 13e ben ik bezig met recreatief fietsen. Toen deed ik voor het eerst mee aan Limburgs Mooiste (105 km) en was de kennismaking met het bergop fietsen gemaakt.
In de jaren daarna mijn grenzen steeds meer verlegd. In 2001 voor de eerste keer een echte col bedwongen. Op een gehuurde fiets kwam ik na een kleine anderhalf uur boven op de Alpe d'Huez. Een jaar later, toen ik o.a. voor het eerst de 150 kilometer van Limburgs Mooiste uitreed, ook de Mont Ventoux opgereden. Dat was een geweldige belevenis.
Ondertussen waren de eerste kennismakingen met het hooggebergte gemaakt en dat smaakte naar meer. Vorig jaar daarom naar de Pyreneeën afgereisd en daar de Hautacam, Luz-Ardiden, Soulor/Aubsique en de Tourmalet beklommen. Meestal probeer ik dit in de zomervakantie altijd te combineren met een paar dagen de Tour de France te bezoeken.
Ook in Nederland heb ik veel gefietst. Ondertussen heb ik vier keer deelgenomen aan Limburgs Mooiste en drie keer heb de Amstel Gold Race uitgereden. Ook afgelopen editie was ik erbij, met na 150 kilometer finish op de Cauberg. Op Hemelvaartsdag ook voor het eerst in de Voerstreek en de Ardennen gereden tijdens de Steven Rooks Classic, met als absolute hoogtepunt de beklimmingen van La Redoute.
Hier in de omgeving fiets ik meestal over de dijken langs de Maas en voor de nodige klimtraining kan ik natuurlijk moeiteloos uitwijken naar het Rijk van Nijmegen. Heb er dit jaar een kleine 3000 fietskilometers opzitten, meer dan ooit tevoren. Grootste doelen dit jaar zijn nog de beklimmingen van de Alpe d'Huez, Galibier, Glandon/Croix de Fer en Les-Deuz-Alpes in de zomervakantie. Ook doe ik voor het eerst mee aan Luik-Bastenaken-Luik. Op 14 augustus zal ik starten voor de 170 kilometer.



r_beernink
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2004 16:26

r_beernink 07 jun 2004 15:54

Ik ben nieuw op dit forum dus stel mezelf ook even voor.
Ik ben Roy Beernink, 34 jaar en werkzaam als analist op een research laboratorium.
In mijn vrije tijd laat ik bijna dagelijks mijn Principia Revolution met Dura Ace (ten speed), Isaac carbon zadelpen, Mavic Cosmic carbone wielen (met witte stickers), FSA K-wing stuur en speedplay pedalen uit.
In de winter stap ik over op mijn Idworx SM (de witte) mountainbike.
Ik hoop op een hele lange zomer zodat ik pas zo laat mogelijk hoef over te stappen naar mijn mountainbike. Mountainbiken is voor mij een "noodzakelijk kwaad" om s'winters de conditie een beetje op peil te houden.
 
Groeten
Roy Beernink

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 09 jun 2004 04:24

Wij danken de bovenstaande heren van harte voor hun bijdrage. het enige waar we nog op wachten is 'n leuek foto van al dat fraais ;)
Gazelle Torrente 2002

nico
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2004 21:58
Contact

nico 10 jun 2004 22:03

Hallo allemaal, 
Ik ben Nico , 30 jaar en kom uit Noord Brabent ( NL ), maar ben eigelijk Belg.
Ik rij zelf met een GIANT CADEX van een aantal jaartjes oud. Omdat ik in ploegen werk, is het voor mij niet altijd evident om op een vaste dag te fietsen. Daarom probeer ik zoveel naar het werk te fietsen ( 40 km heen en terug ).
Daarnaast probeer ik natuurlijk nog in mijn vrije tijd te gaan fietsen. En zo kom ik dan gemiddeld toch aan een kilometertje of 500 per maand, alhoewel ik dit wel wil optrekken.
 
groeten Nico
 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 jun 2004 13:37

Hallo, ik ben Olivier uit Utrecht. Ik rij vooralsnog vooral in Twente, waar mijn familie woont. Ik rij samen met mijn broer door Twente, soms alleen, een enkele keer met een paar neefjes in Frankrijk. We rijden nooit cyclos of wedstrijden, maar zijn des te fanatieker om elkaar te verslaan. In onze rondjes zit vaak de populaire weg tussen Holten en Nijverdal. Buiten Limburg een van de beste klimwegen in Nederland, denk ik. Ik heb jarenlang op een stalen handgemaakte Ponsteen gereden (framebouwer Rijssen). Vooral tijdens vakanties in heuvels en middelgebergte was het wel aanpoten met mijn zes kransjes achter (42 - 24 als kleinste), maar goed, wordt je mentaal sterk van zal ik maar zeggen. Het liefste rijden ik en mijn broer in heuvelland, middelgebergte, kleine weggetjes zonder mensen, plotselinge hellingen die op geen kaart aangegeven staan. Een maandje geleden had ik eindelijk genoeg geld om een nieuwe racefiets te kopen. Het is uiteindelijk een Giant TCR1 geworden, trippletje met heel erg flinke korting (dat zeg ik er altijd bij, 1200 is al meer dan genoeg voor mij). Mijn broer reed al jaren met een TCR, vandaar dat ik gewend ben geraakt aan de enigszins vreemde geometrie van een compactframe. Maar ja, voor dat geld is er geen betere keus aan goed afgemonteerde fietsen. En hij rijdt heerlijk, heel direct, mooie sportieve zit zonder dat ik ergens pijn krijg, niet superstijf.
HEt is de bedoeling eens het hooggebergte in te gaan, jammer dat het niet naast de deur is. Ben heel erg benieuwd wat ik bijvoorbeeld op zo'n Mont Ventoux neerzet: Zou 1 uur en drie kwartier kunnen? Iban Mayo doet het in 55 minuten, dus (?!?).
Zo, genoeg. Mijn levensverhaal staat al op een andere site.
Groetjes...

josk
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2004 15:51

josk 14 jun 2004 11:12

Vooruit, met dank aan de signature van Paling.
Ik ben Jos, 32 jaar en gisteren begonnen met fietsen (50 km). Voorheen ooit begonnen met hardlopen, maar dat kan mijn enkel niet (meer) aan.
Ik woon in Ouderkerk a/d Amstel, dus aan mooie fietsroutes geen gebrek. Ben de trotse eigenaar van een Bulls met Saro groep en hij bevalt prima (voor wat het waard is na 1 dag). Waarschijnlijk is het zo dat als je beter gewend bent, je niet meer slechter wil rijden maar daar heb ik nog geen last van.
Mijn streven is om per week minimaal 100 km te fietsen. Dat is misschien niet veel, maar ik studeer nog in de vrije tijd en moet ook nog een kind opvoeden.

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 15 jun 2004 00:41

Ik ben Ilse en woon in Utrecht. Ik kwam bij toeval op dit forum terecht. Ik lees al zo'n vijf jaar de fiets met veel plezier. Ik rijd op een Cinelli Unica (heeft ruim een jaar geleden nog eens in Fiets gestaan) in brandweerrood met Campagnolo Centaur (op een Italiaanse fiets hoort nou eenmaal een Italiaanse groep) en Ksyrium wielen.
's Winters rijdt ik op een tweedehands Specialized Hardrock (maar dan wel met XTR remmen ;-) ). Daar moet ooit nog een andere fiets voor in de plaats komen. Voorlopig is het toch ook wel een fijn idee dat de fiets niet al te duur is, kan vallen ook niet zoveel kwaad.
Misschien wat uitzonderlijk voor een vrouw om een echte materiaalfreak te zijn (al koop ik met mate), maar ja, ik leef ook een beetje in een mannenwereld. Ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd, vandaar. Maar goed, werktuigbouwers staan bekend als 'fietsenmakers' dus is het cirkeltje snel rond.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Plaats reactie