nieuwe wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Hallo,
Ik moet een nieuw achterwiel kopen, omdat mijn huidig achterwiel een paar builen heeft in de velg en daarom irritant wipt. Kunnen jullie wat wielen zeggen die betaalbaar zijn maar toch zéér stevig? Het gewicht speelt niet zo'n grote rol.
Mijn huidige wielen zijn Handgespaakte Ambrosio Evolution velgen met 105 naven.
Ik ben op zoek naar een set dat je niet iedere dag tegen komt. Maar Mavic Kan natuurlijk ook.
Ik moet een nieuw achterwiel kopen, omdat mijn huidig achterwiel een paar builen heeft in de velg en daarom irritant wipt. Kunnen jullie wat wielen zeggen die betaalbaar zijn maar toch zéér stevig? Het gewicht speelt niet zo'n grote rol.
Mijn huidige wielen zijn Handgespaakte Ambrosio Evolution velgen met 105 naven.
Ik ben op zoek naar een set dat je niet iedere dag tegen komt. Maar Mavic Kan natuurlijk ook.
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Budget? Jouw gewicht?
Overigens is er al zooo veel over wielen geluld in dit sub-forum, daar moet je ook al heel wat informatie uit kunnen plukken.
Overigens is er al zooo veel over wielen geluld in dit sub-forum, daar moet je ook al heel wat informatie uit kunnen plukken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 Maart 2005
Budget? Jouw gewicht?Overigens is er al zooo veel over wielen geluld in dit sub-forum, daar moet je ook al heel wat informatie uit kunnen plukken.
Budget max. 300 liefst wat minder en mijn gewicht draait altijd tussen 65 en 70kg
Budget? Jouw gewicht?Overigens is er al zooo veel over wielen geluld in dit sub-forum, daar moet je ook al heel wat informatie uit kunnen plukken.
Budget max. 300 liefst wat minder en mijn gewicht draait altijd tussen 65 en 70kg
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
De wielen zouden wel zwart moeten zijn.
Excuse me while I kiss the sky
Wil je alleen het achterwiel vervangen of een heel nieuw setje laten spaken?
Als je voorkeur uit gaat naar de eerste optie kun je natuurlijk gewoon de velg vervangen, veruit de goedkoopste optie lijkt me. Een zeer goede optie die niet echt alledaags is is een velg van DT swiss, heb je wel een ander voor als achterwiel, dus dat zou niet echt de schoonheidsprijs verdienen. Mischien is de beste optie dan wel dat je kijkt of de huidige velg nog ergens verkrijgbaar is, kun je die vervangen.
Voor optie 2 kun je inderdaad het beste ff het wielen forum doorlezen. er is inderdaad al heel veel geschreven op het wielen forum, bekijk het eerst een even, als je daarna nog vragen hebt kunnen wij ze heel gericht beandwoorden.
Als je voorkeur uit gaat naar de eerste optie kun je natuurlijk gewoon de velg vervangen, veruit de goedkoopste optie lijkt me. Een zeer goede optie die niet echt alledaags is is een velg van DT swiss, heb je wel een ander voor als achterwiel, dus dat zou niet echt de schoonheidsprijs verdienen. Mischien is de beste optie dan wel dat je kijkt of de huidige velg nog ergens verkrijgbaar is, kun je die vervangen.
Voor optie 2 kun je inderdaad het beste ff het wielen forum doorlezen. er is inderdaad al heel veel geschreven op het wielen forum, bekijk het eerst een even, als je daarna nog vragen hebt kunnen wij ze heel gericht beandwoorden.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
ik zou een geheel nieuw setje aanschaffen.en als het handgespaakt zou worden(wat ik nog niet zeker ben), zou ik graag een naaf hebben die zwart is en de kwaliteit heeft van een Ultergra naaf.(beter mag natuurlijk ook.)
Die DT Swiss velgen, met wat is dat vergelijkbaar? Want het moet tegen een stootje kunnen.
P.s. De velgen zouden zwart moeten zijn.
Die DT Swiss velgen, met wat is dat vergelijkbaar? Want het moet tegen een stootje kunnen.
P.s. De velgen zouden zwart moeten zijn.
Excuse me while I kiss the sky
RR 1.1
Our first road racing rim! Due to its light weight, the solid interior construction, CNC machined side walls and our SBWT welding technology, the RR 1.1 is a revolutionary new DT Swiss product. 100 swiss made, pat. pending.
IMG height=23 alt=black src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... z.gif">IMG height=23 alt=silver src= http://www.dtswiss.com/category/images/color_silber.gif">
IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... en.gif">BR!-- index.asp?fuseaction=category.optiondetail&id= --IMG height=24 alt=Zoom src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_1.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Data sheet93kB src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_3.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Comparison src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_4.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Tech.drawing src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_5.gif">
IMG height=55 src= http://www.dtswiss.com/data/images/RIM_ ... 144643.jpg">
Variant
RR 1.1
Number of holes
28, 32, 36
Weight
415 g
Range of application
road
Value
top end
ERD
599 mm
ETRTO
622 x 15
Material
aluminium
Specials
DT Swiss SBWT, torsion-resistant with extensively optimized profile, light, perfectly pressed-in eyelets of stainless steel, CNC outside-turned sides, special surface treatment
Our first road racing rim! Due to its light weight, the solid interior construction, CNC machined side walls and our SBWT welding technology, the RR 1.1 is a revolutionary new DT Swiss product. 100 swiss made, pat. pending.
IMG height=23 alt=black src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... z.gif">IMG height=23 alt=silver src= http://www.dtswiss.com/category/images/color_silber.gif">
IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... en.gif">BR!-- index.asp?fuseaction=category.optiondetail&id= --IMG height=24 alt=Zoom src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_1.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Data sheet93kB src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_3.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Comparison src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_4.gif">IMG height=4 src= http://www.dtswiss.com/category/images/ ... gif">BRIMG height=24 alt=Tech.drawing src= http://www.dtswiss.com/category/images/icon_5.gif">
IMG height=55 src= http://www.dtswiss.com/data/images/RIM_ ... 144643.jpg">
Variant
RR 1.1
Number of holes
28, 32, 36
Weight
415 g
Range of application
road
Value
top end
ERD
599 mm
ETRTO
622 x 15
Material
aluminium
Specials
DT Swiss SBWT, torsion-resistant with extensively optimized profile, light, perfectly pressed-in eyelets of stainless steel, CNC outside-turned sides, special surface treatment
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
En hoeveel kost die velg? En moest je de velg samenstellen met de 240s, wat kost dat wiel dan en wat is het verschil in stevigheid van het radiaal spaakpatroon en het kruisspaakpatroon?
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Zalig, Had het veel duurder verwacht. Kben sterk aan het overwegen om die dinsdag te gaan bestellen, maar is de velg even sterk als de Mavic CXP33?
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ben naar de lokale fietsenmaker geweest en daar kosten de wielen 700 euro als ze gemaakt toekomen en 495euro als de fietsenmaker ze zelf nog moet maken. Is dit niet zeer veel?
Excuse me while I kiss the sky