Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

ATB-en met het Forum?

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 21 jun 2005 00:19

Dat is misschien ook wel een goed idee. De 28e is denk ik minder handig, want in een ander topic had ik ook al iets gepost over de Claude Criquelion en dat is de 27e :s
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 nov 2005 20:40

Zo deze maar weer even naar boven halen. Nu het seizoen is begonnen met de veldtoertochten lijkt het mij ook wel leuk om een der tochten af te spreken met een selectie van het forum. Vraag is dan uiteraard welke tocht waar en wanneer. Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar de toertocht in Hoenderloo, daar dit een hele mooie tocht is met redelijk wat hoogteverschil. Alleen dan wordt de datum op zondag 5 februari en dat is wel een end weg. Nu ja ik lees wel wat de reaktie's zijn.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 16 nov 2005 22:14

Zeker leuk om weer eens met een groep te gaan fietsen. Ik ben een tijdje weggeweest van het forum maar ben nu weer regelmatig van de partij. De kleding heb ik ook reeds besteld....wat een top idee.
In Wageningen worden er een aantal toertochten georganiseerd "Wintertrio" dit zijn erg mooi ritten. Nadeel van MTBen vind ik echter wel dat je vaak toch op je eigen tempo wilt fietsen. Met racen kan je je een beetje aanpassen.
Ik werd afgelopen januari door "Fiets" uitgenodigd voor een MTB-clinic in schoorl. Afgesproken in een hotel daar in de buurt waar we wat hebben gedronken en gegeten. Uiteraard hebben we daarvoor een stukje gefietst over de route daar, 15km een rondje. Het leuke is als je met snelle en een langzame groep bent kom je elkaar toch snel weer tegen. Dat zie ik met een reguliere toertocht niet gebeuren. Misschien is het wat om daar te gaan fietsen..........heb je ook goede pannenkoekhuizen in de buurt
M@zzel

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 17 nov 2005 11:16

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 16 November 2005


In Wageningen worden er een aantal toertochten georganiseerd "Wintertrio" dit zijn erg mooi ritten. Nadeel van MTBen vind ik echter wel dat je vaak toch op je eigen tempo wilt fietsen. Met racen kan je je een beetje aanpassen.


Helemaal mee eens. Het lijkt mij ook handiger om een permanent rondje te kiezen om eens af te spreken. Op een toertocht is het zeer lastig om bij elkaar te blijven. Bij een vaste ronde met beperkte afstand kan de groep steeds weer bij elkaar komen.
MTB routes genoeg in Nederland dus daar kan het niet aan liggen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 17 nov 2005 14:28

Lijkt me zeker leuk. Schoorl (zoals in de SP) is voor mij wat te ver weg, de Veluwe zou voor mij wel prima kunnen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 nov 2005 17:13

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 17 November 2005

Lijkt me zeker leuk. Schoorl (zoals in de SP) is voor mij wat te ver weg, de Veluwe zou voor mij wel prima kunnen.


Ben ook met die clinic mee geweetst in Schoorl erg mooi.
In de Buurt bij mij > Amerongen heb je ook een leuk rondje 3 aardige klimmetjes, mooi afdalinkjes .. leuk rond je van zo'n 16 km ..
Is in het midden vh land ..
Als het te doen is qua rijden > goed plan.
 
Aankomende zondag organiseert de dtc  www.dtcnet.nl ook weer atb tochten..

gaartman
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mei 2005 23:08

gaartman 17 nov 2005 21:08

Daar ben ik ook wel voor in, altijd leuk!
Wat dachten jullie van de Rheden route? Lekker wat hoogteverschil en je fietst daarbij door een zwaar mooi gebied. Hoeft natuurlijk niet de complete route te doen, 52 km is wellicht te veel voor sommigen, pakken we 't mooiste gedeelte eruit, verbindingsmogelijkheden zat. Zeddam is trouwens ook erg mooi, is alleen niet voor iedereen even dichtbij.
Hmm, zat me net te bedenken dat je een vergunning nodig hebt voor Rheden. Die heb ik wel, maar voor degene die van ver komen is het natuurlijk niet aantrekkelijk om voor die ene keer een kaartje aan te schaffen, niet dat 't veel kost €5, maar toch...
<a target="_blank" href= "http://lookie.web-log.nl"> Lookie iz &#111;nline</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<br>
<br>

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37891
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2005 22:55

Rheden is leuk. Iemand die ATBt moet die route zeker aan kunnen, ook de volledige rit. Het venijn zit in de laatste 10km, verder is ie zeer goed te doen hoor.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 nov 2005 18:20

Quote: Origineel geplaatst door Gaartman op 17 November 2005
Daar ben ik ook wel voor in, altijd leuk! Wat dachten jullie van de Rheden route? Lekker wat hoogteverschil en je fietst daarbij door een zwaar mooi gebied. Hoeft natuurlijk niet de complete route te doen, 52 km is wellicht te veel voor sommigen, pakken we 't mooiste gedeelte eruit, verbindingsmogelijkheden zat. Zeddam is trouwens ook erg mooi, is alleen niet voor iedereen even dichtbij.Hmm, zat me net te bedenken dat je een vergunning nodig hebt voor Rheden. Die heb ik wel, maar voor degene die van ver komen is het natuurlijk niet aantrekkelijk om voor die ene keer een kaartje aan te schaffen, niet dat 't veel kost €5, maar toch...

Is dan sinds kort die vergunning ben er 2 jaar terug nog zonder geweest. maar die 5 euro zal geen probleem kunnen zijn daar een toertocht ook al 3 tot 4 euro kost om mee te doen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 nov 2005 18:25

nog maar een bericht erachteraan. bedenk wel waarom sommige geen toertocht willen. Dat was omdat dat te lang werd en je bij mtb niet en groep kunt blijven. dus vermoed ik zelf dat we op zoek moeten naar een mooie route van ong. 15 km lang met goede verzorgingsplek in de buurt. En als die route ook nog in het midden van het land is.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 18 nov 2005 19:24

15 km , dat is wel heel kort. Minimaal 30 km !!
Kijk het hoeft niet al te snel te gaan , maar het moet niet zo zijn dat mensen vele malen langer in de auto moet zitten voor net een uurtje biken en .. uur cafe'en.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37891
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2005 19:28

Met alle respect voor de goede bedoeling, maar voor 15km ATB kom ik niet. Naar Driebergen is al een uur rijden, dan nog geen uur ATB en weer een uur terug....
Posbankroute is echt niet superzwaar hoor.
Less is bore

Plaats reactie