Over de wielersport en zijn beoefenaars.

The science of Lance Armstrong

mlafors
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2005 14:52

mlafors 14 jul 2005 15:07

De film is te koop voor $ 21.95 op de volgende site:
http://shopping.discovery.com/stores/se ... ctId=57291
Groeten,Marco

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 02:49

Quote: Origineel geplaatst door freek op 08 Juli 2005
Om nog wat olie op het smeulende vuur te gooien: in het magazine DENG staat deze maand een smeuïg dossier over (ik citeer) "De hypocrietwaarde van Lance Armstrong": interessant!En inderdaad, "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" - maar dat is nu juist het probleem: de dopingbestrijders lopen altijd jaren achterop tegenver de dopinglaboratoria. En natuurlijk kàn het gewoon niet dat de UCI geld aanvaardt van een renner om dopingtests te ontwikkelen: lijkt me wel erg sterk op belangenvermenging!Het voorstel van ik weet niet meer wie (ik denk een of andere IOC-pief) om bloedstalen van renners te bewaren voor later onderzoek, om naarmate de opsporingstechnieken verbeteren met terugwerkende kracht doping op te sporen èn te bestraffen vond ik nog niet zo gek, maar dat kon blijkbaar op minder bijval rekenen bij L.A.... (al vrees ik ook wel dat er dan wel heel wat renners hun prijzen zouden moeten inleveren)



En wat stond dan wel in dat DENG-artikel??

Armstrong betaalde overigens een machine voor het opsporen van bloeddoping, niet de research voor nieuwe tests te ontwikkelen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 16 jul 2005 10:26

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2005







Armstrong betaalde overigens een machine voor het opsporen van bloeddoping, niet de research voor nieuwe tests te ontwikkelen.



Of het nou om research of opsporing gaat, de belangenverstrengeling blijft het zelfde en als de UCI hier al zo stuitend amateuristisch mee omgaat vraag ik mij ernstig af of ze wel capabel zijn om aan serieuze dopingbestrijding te doen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 12:09

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 16 Juli 2005
Of het nou om research of opsporing gaat, de belangenverstrengeling blijft het zelfde en als de UCI hier al zo stuitend amateuristisch mee omgaat vraag ik mij ernstig af of ze wel capabel zijn om aan serieuze dopingbestrijding te doen.


Ik geef je gelijk dat dit echt op het randje is... mocht ik UCI-baas zijn dan zou ik het niet toelaten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 jul 2005 13:48

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 16 Juli 2005
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2005







Armstrong betaalde overigens een machine voor het opsporen van bloeddoping, niet de research voor nieuwe tests te ontwikkelen.





Of het nou om research of opsporing gaat, de belangenverstrengeling blijft het zelfde en als de UCI hier al zo stuitend amateuristisch mee omgaat vraag ik mij ernstig af of ze wel capabel zijn om aan serieuze dopingbestrijding te doen.



Je kan je afvragen of ze wel echt geinteresseerd zijn in serieuze dopingbestrijding............

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 13:57

Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 16 Juli 2005
Je kan je afvragen of ze wel echt geinteresseerd zijn in serieuze dopingbestrijding............


Laten we wel wezen, noch de UCI noch de sponsors hebben er baat bij dat renners als halve gedopeerde junkies zouden rondrijden en achteraf immense gezondheidsproblemen zouden hebben (type de vroegere DDR-atleten). Het is wel degelijk in het belang van de UCI én het IOC om doping te bestrijden en fair play te promoten.

Ik kan je andere sportbonden tonen die veel minder controles verrichten (waar out of competition control gewoonweg onbestaande is) en waar de dopingproblematiek even groot is (het is dan toevallig geen duursport), en waar betrapte atleten nauwelijks een serieuze straf krijgen. Jullie oranje voetbalploeg mag zich gelukkig prijzen...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 16 jul 2005 14:45

Artikel in Deng was een interview met de auteur van L.A. Confidential - dat door de L.A.-believers graag als dubieus wordt afgedaan, maar dat toch wel verhelderende feiten  bevat en waartegen (ondanks eerdere grootsprakerige verklaringen) de L.A.-kliek toch nog altijd geen rechtszaak heeft durven aanspannen, bij mijn weten...
En waarom werd het voorstel om bloedstalen te bewaren voor toekomstig, meer geavanceerd onderzoek zo vlug onder de mat geveegd?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 15:09

Quote: Origineel geplaatst door freek op 16 Juli 2005
Artikel in Deng was een interview met de auteur van L.A. Confidential - dat door de L.A.-believers graag als dubieus wordt afgedaan, maar dat toch wel verhelderende feiten bevat en waartegen (ondanks eerdere grootsprakerige verklaringen) de L.A.-kliek toch nog altijd geen rechtszaak heeft durven aanspannen, bij mijn weten...En waarom werd het voorstel om bloedstalen te bewaren voor toekomstig, meer geavanceerd onderzoek zo vlug onder de mat geveegd?



Tegen dat boek is wel een rechtzaak gestart, al tussen de voorpublicatie en de feitelijke publicatie in 2004 meen ik. Ik heb de resem beschuldigingen van dat boek in de krant samengevat gelezen en moest bij vele toch wel lachen... er zou bijvoorbeeld in staan dat Armstrong met make-up prikwondes in zijn arm camoufleert, wat een giller! Een prikwonde in de aders is voor een beroepsrenner (die talrijke bloedcontroles bij z'n dokter en dopingcontroles meemaakt) ab-so-luut niet verdacht.

Het verhaal van die bloedstalen ken ik niet, maar van mezelf zou ik niet leuk vinden als er organisch materiaal wordt bijgehouden voor een of andere komende generatie. Momenteel weet ik op voorhand welke onderzoeken er met mijn lichaamsmateriaal gebeuren en daar geef ik mijn toestemming voor en neem ik de consequentie (de dag dat ik door een dopingcontrole mijn recht op privacy geschonden zie, ken ik het gevolg: dan moet ik stoppen met competitie). Het gevaar dat ik -juridisch verdedigbaar- zie, is dat je geen vat hebt in welke mate met onderzoek zal doen op je lichaamsmateriaal en of je dit een gerechtvaardigde inbreuk op je privacy vindt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mlafors
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2005 14:52

mlafors 17 jul 2005 19:30

Maandag 18 juli om 13.00 uur op Discovery channel komt "The science of Lance Armstrong", voor diegene die het nog niet gezien hebben.
Groeten,Marco

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 jul 2005 20:53

Quoten: Origineel geplaatst door mlafors op 17 Juli 2005


Maandag 18 juli om 13.00 uur op Discovery channel komt "The science of Lance Armstrong", voor diegene die het nog niet gezien hebben.
Groeten,Marco


Fijn, maar als je het eerder wilt, kunt natuurlijk ook vanavond om 22.00u kijken!
 

dario
Forum-lid
Berichten: 3852
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 jul 2005 13:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2005

Een prikwonde in de aders is voor een beroepsrenner (die talrijke bloedcontroles bij z'n dokter en dopingcontroles meemaakt) ab-so-luut niet verdacht.


In de ader niet, maar in de bovenarm misschien wel...
Feit is dat - in afwachting van onomstotelijk bewijs (lees: flagrante betrapping) - de beschuldigingen zich opstapelen en er m.i. toch wel reden is om op zijn minst enige argwaan in acht te nemen... Overigens heeft L.A. ooit wèl positief getest, zo blijkt! 
Trouwens, welk belang zouden de "afvalligen" uit de L.A.-kliek erbij hebben om hem zwart te maken, wetende dat er een batterij vetbetaalde advocaten klaarstaat om hen, als ze zouden liegen, met de grond gelijk te maken?
 
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jul 2005 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 18 Juli 2005

Trouwens, welk belang zouden de "afvalligen" uit de L.A.-kliek erbij hebben om hem zwart te maken, wetende dat er een batterij vetbetaalde advocaten klaarstaat om hen, als ze zouden liegen, met de grond gelijk te maken?


Als we dat soort redeneringen gaan opzetten...
Je hebt er geen idee van waartoe ontslagen werknemers of gefrustreerde mensen toe in staat zijn, of hoe verslavend media-aandacht voor mensen met "een verhaal" wel is (neem nu Armstrongs biologische vader: hoe on-irrelevant is dié man z'n verhaal!!)... Al even over nagedacht of iemand geld kan verdienen met een boek genre "De medische geheimen achter Dario Frigo"? Zal niet sterk verkopen, bij een figuur als Armstrong, of Pantani, verkoopt zoiets wel als zoete broodjes.   nlangs dook er weer iemand op die beweerde zogenaamd een 'afvallige' key person in Armstrong omgeving te zijn: wel, ik had van die man nog nooit gehoord, niet in de gesprekken van de ploegmechanieker die ik ken, noch in Armstrongs boek (geschreven toen die kerel wél nog opschoot met Lance)...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie