Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

groepen

hansk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2005 15:30

hansk 18 jul 2005 15:32

ik heb niet zo heel veel verstand van fietsen en ik probeer me er in te verdiepen, maar wat is nu goed en wat niet?
Shimano heeft: Sora, Tiagra, 105, 2200 Maar in welke volgorde kan ik dit plaatsen? ik bedoel van oplopende kwaliteit. of staat het zo goed?
en is een campagnolagroep niet nog beter dan een shimanogroep?
http://www.rotterdam-marseille.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 18 jul 2005 15:43

Misschien handig eerst ff de zoekfunctie te gebruiken. Zie hieronder voor de volgorde (van minder goed naar de topgroepen) en wat ongeveer overeenkomt in groepen tussen Campa en Shimano:
SHIMANO     -  CAMPAGNOLOsora              - xenontiagra            - mirage105               - veloceultegra           - centaurDura Ace        - chorus                      - record

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 18 jul 2005 15:46

Op de websites van de resp. bedrijven staan de groepen netjes gerangschikt naar prestatieniveau (en tevens ook prijsklasse).
Shimano en Campagnolo maken min of meer vergelijkbare produkten.
Over wat nu de beste groep is voor jouw toepassing is op dit forum al veel geschreven, kijk eens rond in de div. discussies en doe er je voordeel mee.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

hansk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2005 15:30

hansk 18 jul 2005 16:03

ik heb dit forum pas ontdekt en had de zoekoptie over het hoofd gezien, maar dat is inderdaad erg handig.
Evengoed bedankt voor jullie reacties ik ga verder op zoek naar antwoorden om zo een kwalitatief goede fiets te kunnen kopen.
http://www.rotterdam-marseille.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 19 jul 2005 10:53

slotje. Meer info kun je vinden door te zoeken naar "shimano campagnolo"

Plaats reactie