Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

mtb voor lange maten

mrjones
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2005 08:47

mrjones 19 jul 2005 08:51

hallo mede weggebruikers!!
ik ga binnenkort een mtb kopen en ben bezig met me te orienteren over hoe en wat. mijn vraag is eigenlijk, ik ben 2.02, binnenmaat benen van 97 cm. wat raden jullie mij aan voor een maat fiets? of wat voor een fiets? ik ben al wezen kijken bij verschillende winkels en de enige merk fiets die bv 24 " had was trek en het type 4500. hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie tips voor me? laat me het aub weten! het liefste koop ik een hardtail aangezien ik voornamelijk (nu nog) op de weg ga fietsen. met af en toe off road avonturen;) groeten!

michel203
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:06

michel203 30 aug 2005 16:18

2.02 !? Ben zelf 2.03 en rij al een jaar of 5 op een American Eagle Durango in de framemaat 22". In combinatie met een ROOX zadelpen van 430 mm en een Fizik nisene zadel (vanwege de hoge brug) is dit prima te doen voor tally's zoals wij. De zit is wel diep maar dan rij je tenminste een b-tje door
Ik zou wel voor een lang frame kiezen (> 610 mm bovenbuis) want anders zit je al gauw te compact. Kan je nadien altijd nog aanpassen met een langere | kortere stuurpen. Ga niet voor hele grote frames (je genoemde 24") want dat ziet er niet uit en is qua stijfheid ook 3x nix.
Cannondale heeft lange frames, Specialized zelfs een 23" en 22" is goed vertegenwoordigd bij de diversen merken.
G'luck
It\'s better 2 lose weight than 2 ride weight

bartje
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2005 15:13

bartje 20 sep 2005 01:50

Quoten: Origineel geplaatst door Michel 203 op 30 Augustus 2005


Cannondale heeft lange frames, Specialized zelfs een 23" en 22" is goed vertegenwoordigd bij de diversen merken.
G'luck

En een Gary Fisher ? Heeft zeer lange frames (Genesis geometrie noemen ze het zelf) Rijdt zeer goed, heb mijn Mt Tam al een jaar of 6.

Plaats reactie