Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Oortjes / koptelefoons

arjanh
Forum-lid

arjanh 14 aug 2005 02:39

Heb een aardig MP3 spelertje, maar op de fiets heb ik (te-)veel last van windgeruis (heb twee verschillende sets oordoppen). Ik zou toch graag mijn mp3 speler gebruiken voor de langere ritten. Steeds maar harder zetten is geen echte optie, is ook slecht voor je gehoor.
Wie heeft een goed advies? Welke earplugs of koptelefoontje zou ik moeten proberen?

casran
Forum-lid HC

casran 14 aug 2005 11:29

ArjanH,

Kijk eens in de topic oortjes van de sectie "Wielrennen".

Vassago raadt daar de siliconen oordopjes van Sony aan! Denk dat die goed zitten en een mooie afdichting van de buitenomgeving kunnen geven. B&O zit ook goed, maar k weet niet in hoeverre je de wind bij die nog hoort...

Grtz.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 11:33

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/04924
Deze past gegarandeerd niet bij je helm, maar als je met muziek rijdt kan veiligheid je toch niet al te veel schelen...

casran
Forum-lid HC

casran 14 aug 2005 11:38

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 14 Augustus 2005
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/04924
Deze past gegarandeerd niet bij je helm, maar als je met muziek rijdt kan veiligheid je toch niet al te veel schelen...

Muziek en veiligheid zijn wel degelijk compatibel. Het laatste jaar heb ik nog nooit een fractie aan veiligheid ingeboet door m'n muziek; dat was vroeger wel anders, toen ik nog met 2 oortjes reed en de muziek keihard durfde zetten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 11:45

Het leidt mij persoonlijk teveel af van wat er om me heen gebeurd, maar misschien laat ik me wel te snel afleiden.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 14 aug 2005 15:00

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 14 Augustus 2005
Het leidt mij persoonlijk teveel af van wat er om me heen gebeurd, maar misschien laat ik me wel te snel afleiden.

Vind je het gek als je met dat soort koptelefoons gaat rijden. maar de muziek moet alleen maar op de achtergrond aanwezig zijn en met mijn philips nike heb ik niet meer windgeruis dan wanner ik zonder fiets.maar wel een beetje muziek op de achtergrond

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 15:05

Nee, ik rij niet met muziek, vroeger wel gedaan (doe het dus niet meer vanwege te veel afleiding ) maar niet met zulke koptelefoons maar in bus, trein en dergelijke heb je wel een supersound zonder dat iemand er last van heeft!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 14 aug 2005 17:31

Ff off topic:
Waarom spreekt men hier in Nederland altijd over een KOP telefoon? Dit is een Germanisme (Kopfhörer) Het juiste woord is HOOFDtelefoon!  Zoals: HEADphones. Wij hebben een HOOFD en geen KOP. Zelfs een paard heeft een PaardenHOOFDstel want ook een paard heeft geen KOP maar een HOOFD!

Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 17:38

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Augustus 2005
Ff off topic: Waarom spreekt men hier in Nederland altijd over een KOP telefoon? Dit is een Germanisme (Kopfhörer) Het juiste woord is HOOFDtelefoon! Zoals: HEADphones. Wij hebben een HOOFD en geen KOP. Zelfs een paard heeft een PaardenHOOFDstel want ook een paard heeft geen KOP maar een HOOFD!

Koptelefoon mag ook hoor, net zoals stekker sowieso überhaupt correct nederlands is geworden.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 14 aug 2005 18:16

Ja, ook weer zoiets. Stekker ipv steker. Nog even en dan mag paardenkopstel ook! Ik geef toe, ik ben van de oudere generatie en op de zeevaartschool waar ik voor scheepsradiotelegrafist studeerde mochten wij nooit KOPtelefoon zeggen. Ook nooit S O S  want dat is een NOODSIGNAAL. Dat zijn drie punten -3 strepen - drie punten als ÉÉN signaal verstuurd. SOS  zijn 3 punten- 3 strepen - 3 punten AFZNDERLIJK van elkaar verstuurd.
Bij de Marine waar ik 21 maanden "diende" zat ik o.a. bij de nderzeedienst. Daar was het verboden om een onderzeeër een DUIKboot te noemen!
Wel, tijden zijn nu anders en bijna alles mag he?

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 18:23

De correcte term voor stekker is contactstop, en die steekt men in de wandcontactdoos engazomaardoor. Ik ben blij dat niemand zo praat anders had ik het idee in een polygoon-journaal verzeild te zijn geraakt.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 14 aug 2005 18:50

Nog nooit van gehoord! Wel van een wandcontactdoos maar die "stop " ? Wel steker ipv stekker. Zo ook zekeringen en "stoppen". Of trappers ( Smeets) en pedalen. Frame en kader (Vlaams?) t'Lijkt wel een Babylonische spraakverwarring.

Plaats reactie