Ik dacht dat iedereen de Emonda SL5 wel kent dus had ik de foto’s achterwege gelaten maar ik zal morgen eens kijken of ik een foto geplaatst krijg. Het is misschien niet de meest spannende fiets voor sommigen maar ik ben er super blij mee!
De foto zal wel zonder de witte time rxs pedalen zijn want die vloeken natuurlijk als een dolle. Zwarte krijg ik niet meer gevonden.
Is een zadeltasje een bezwaar?
Ps. Ik hoop dat je weer adresje uit je hoge hoed tovert voor mijn carbon seatmast. Op marktplaats, tweedehands.be of de eBay kleinanzagen vond ik helaas nog niets dat echt goedkoper was dan bij de trekdealer.
Wel opmerkelijk is dat de setback op de SL5 20mm lijkt te zijn en bij de SL6 10mm. Dat viel me op als ik naar de onderdelenlijst kijk. Een iets kleinere setback lijkt echter niet zo erg want mijn zadel staat nu 2cm verder van mijn stuur dan op mijn oude fiets.
Trek
Hierbij twee foto’s.
Ik ben nog niet helemaal content met het oranje thema al heb ik nog een subtiel deda stuurlintje liggen waar achter de perforaties oranje zit.
En de kabel loop is nog wat rommelig zoals je ziet. De kabels zijn naast de stuurpen en voor het stuur zichtbaar.
Maar voor een maat 62 vind ik het balhoofd niet verkeerd.
https://www.dropbox.com/s/e18twhuoyoc04 ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bkurfuqi9432n ... 3.jpg?dl=0
Sorry, ik krijg ze niet als foto’s zichtbaar. Hopelijk werkt dit zo wel met een url.
Vandaag anderhalf uur gefietst. Had een blokjes training en 3/4 wind tegen voor mijn gevoel. De route tegen de wind in beginnen wat wel zo fijn is, betekende dwars door Eindhoven en Veldhoven starten dus pas na 40 minuten en 50 verkeerslichten was ik de stad uit.
Of de nieuwe fiets sneller is geen idee. Vandaag niet in ieder geval. De banden waren ook veel te hard opgepompt. Maar deze fiets stuurt veel zekerder dan mijn vorige. Je hebt veel meer vertrouwen in de bochten.
Daarnaast ben ik verbaasd over het zadel. Ik heb een sq-lab op mijn oude fiets maar mijn bips had na anderhalf uur geen klachten. Dat had ik echt anders verwacht.
Tenslotte is de powermeter ook wel een leuke gimmick. Vals plat zie je meteen. Bijna sneller dan je benen het doorgeven.
Normaal fiets ik volgens Strava altijd met een geschat vermogen van 110 watt. Gelukkig haal ik in het echt iets meer. Daar ga ik echt nog plezier aan beleven om gerichter te trainen.
Ik ben nog niet helemaal content met het oranje thema al heb ik nog een subtiel deda stuurlintje liggen waar achter de perforaties oranje zit.
En de kabel loop is nog wat rommelig zoals je ziet. De kabels zijn naast de stuurpen en voor het stuur zichtbaar.
Maar voor een maat 62 vind ik het balhoofd niet verkeerd.
https://www.dropbox.com/s/e18twhuoyoc04 ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bkurfuqi9432n ... 3.jpg?dl=0
Sorry, ik krijg ze niet als foto’s zichtbaar. Hopelijk werkt dit zo wel met een url.
Vandaag anderhalf uur gefietst. Had een blokjes training en 3/4 wind tegen voor mijn gevoel. De route tegen de wind in beginnen wat wel zo fijn is, betekende dwars door Eindhoven en Veldhoven starten dus pas na 40 minuten en 50 verkeerslichten was ik de stad uit.
Of de nieuwe fiets sneller is geen idee. Vandaag niet in ieder geval. De banden waren ook veel te hard opgepompt. Maar deze fiets stuurt veel zekerder dan mijn vorige. Je hebt veel meer vertrouwen in de bochten.
Daarnaast ben ik verbaasd over het zadel. Ik heb een sq-lab op mijn oude fiets maar mijn bips had na anderhalf uur geen klachten. Dat had ik echt anders verwacht.
Tenslotte is de powermeter ook wel een leuke gimmick. Vals plat zie je meteen. Bijna sneller dan je benen het doorgeven.
Normaal fiets ik volgens Strava altijd met een geschat vermogen van 110 watt. Gelukkig haal ik in het echt iets meer. Daar ga ik echt nog plezier aan beleven om gerichter te trainen.
Onlangs heb ik mijn Trek Checkpoint uit 2019 geupgrade met een GRX DI2 groep. Het resultaat:
Origineel kwam ie met een 105 R7000 groep, die ook prima voldeed. Maar ik ben erg te spreken over de GRX remschakelgrepen en de derailleur met clutch. En het schakelt weer fantastisch!
Enige probleem waar ik mee geconfronteerd ben tijdens de ombouw is dat de interne batterij niet in de seat-tube past: de ISO speed decoupler zit in de weg. De batterij hangt nu dus op de bout van de decoupler. Daar moet ik nog even wat voor verzinnen…
Origineel kwam ie met een 105 R7000 groep, die ook prima voldeed. Maar ik ben erg te spreken over de GRX remschakelgrepen en de derailleur met clutch. En het schakelt weer fantastisch!
Enige probleem waar ik mee geconfronteerd ben tijdens de ombouw is dat de interne batterij niet in de seat-tube past: de ISO speed decoupler zit in de weg. De batterij hangt nu dus op de bout van de decoupler. Daar moet ik nog even wat voor verzinnen…
Heeft de checkpoint geen opening bij de bidonhouder ?
Zie pagina 6 ;
https://www.tritoncycles.co.uk/checkpoi ... inder-i197
Daar zit bij mijn domane ook de di2 batterij(in de houder)
Zie pagina 6 ;
https://www.tritoncycles.co.uk/checkpoi ... inder-i197
Daar zit bij mijn domane ook de di2 batterij(in de houder)
Kijk, ik wist niet dat die bestond! Tnx voor de tip DDX!DDX schreef: ↑02 jun 2022 22:13 Heeft de checkpoint geen opening bij de bidonhouder ?
Zie pagina 6 ;
https://www.tritoncycles.co.uk/checkpoi ... inder-i197
Daar zit bij mijn domane ook de di2 batterij(in de houder)
Nieuwe madone is gespot
https://road.cc/content/tech-news/radic ... ine-293363
https://road.cc/content/tech-news/radic ... ine-293363
Geen fan van die aansluiting van het achtervork op de bovenbuis. Doet me te veel denken aan die aartslelijke Lapierre...Aesch schreef: ↑05 jun 2022 18:12 Nieuwe madone is gespot
https://road.cc/content/tech-news/radic ... ine-293363