Trek
Nee, maar ik heb het helemaal niet voor Trek, dus nog nooit goed gekeken.
Spijtig dat Trek geen SL-versie met de vorige generatie Ultegra aanbiedt, maar dus wel met de vorige generatie 105. De Domane is een van de weinige fietsen die perfect voor mij is qua geometrie, maar minder perfect qua prijs
Mijn nieuwe stuurtje uit China is binnen om op mijn Émonda te plaatsen.
Kabels lopen deels door het stuur en om het mooi te houden moet ik kabels gaan inkorten want mijn fiets heeft een mechanische 105 en inmidddels zijn er wat spacers onder het stuur uit.
Nu is mijn vraag of de buitenkabels voor de versnellingen volledig door het frame lopen.
Zoja, dan moet ik volgens mij de binnenkabel er eerst helemaal uit halen, dan de buitenkabel inkorten aan de stuurkant, dan de binnenkabel er weer in en ook een stukje inkorten. Mis ik dan nog iets voor het versnellingsdeel?
Kabels lopen deels door het stuur en om het mooi te houden moet ik kabels gaan inkorten want mijn fiets heeft een mechanische 105 en inmidddels zijn er wat spacers onder het stuur uit.
Nu is mijn vraag of de buitenkabels voor de versnellingen volledig door het frame lopen.
Zoja, dan moet ik volgens mij de binnenkabel er eerst helemaal uit halen, dan de buitenkabel inkorten aan de stuurkant, dan de binnenkabel er weer in en ook een stukje inkorten. Mis ik dan nog iets voor het versnellingsdeel?
Buiten kabel door het hele frame.... pff zou mij verbazen.
Achter op kleinste tandwiel, even aan de buitenkabel van de rd trekken, waar je buiten kabel het frame in gaat. En je zal snel doorhebben dat het een kort stuk buiten kabel is. Van frame naar shifter.
Als je je binnenkabel verwijdert, trek dan een nylon draad mee die blijft zitten dat helpt om de kabel weer terug door het frame te gelijden.
Achter op kleinste tandwiel, even aan de buitenkabel van de rd trekken, waar je buiten kabel het frame in gaat. En je zal snel doorhebben dat het een kort stuk buiten kabel is. Van frame naar shifter.
Als je je binnenkabel verwijdert, trek dan een nylon draad mee die blijft zitten dat helpt om de kabel weer terug door het frame te gelijden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16039
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Aan de achterderailleur je binnenkabel losmaken.
Dan aan je buitenkabel trekken, als deze uit een stuk is moet deze ook aan het stuur meebewegen.
Als deze niet uit 1 stuk is, dan trek je eerst het stuk buitenkabel aan je achterderailleur weg, dan schuif je een 2meter lange nylon liner over je binnenkabel, tot aan de voorkant van je fiets.
Dan kan je probleemloos je binnenkabel verwijderen.
Bij het terug monteren hou je de omgekeerde volgorde aan.
Dan aan je buitenkabel trekken, als deze uit een stuk is moet deze ook aan het stuur meebewegen.
Als deze niet uit 1 stuk is, dan trek je eerst het stuk buitenkabel aan je achterderailleur weg, dan schuif je een 2meter lange nylon liner over je binnenkabel, tot aan de voorkant van je fiets.
Dan kan je probleemloos je binnenkabel verwijderen.
Bij het terug monteren hou je de omgekeerde volgorde aan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Denk dat dit inderdaad de truc is die voor mij gaat werken.
Heb geen hoedjes om op de afgeknipte kabels te doen en die vind ik ook niet mooi dus ik ga voor de secondenlijm optie om het rafelen tegen te gaan.
Ik moet nog wat gereedschap en materiaal bestellen dus het wordt een projectje in meerdere keren.
Weet alleen niet of ik beide kabels per kant het beste tegelijkertijd door het stuur trek of dat dit net zo makkelijk na elkaar kan.
Dus bijv. eerst de versnellingskabels door het stuur en op lengte en daarna de remleiding aanpakken.
Heb geen hoedjes om op de afgeknipte kabels te doen en die vind ik ook niet mooi dus ik ga voor de secondenlijm optie om het rafelen tegen te gaan.
Ik moet nog wat gereedschap en materiaal bestellen dus het wordt een projectje in meerdere keren.
Weet alleen niet of ik beide kabels per kant het beste tegelijkertijd door het stuur trek of dat dit net zo makkelijk na elkaar kan.
Dus bijv. eerst de versnellingskabels door het stuur en op lengte en daarna de remleiding aanpakken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16039
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je een "moeilijk" stuur hebt.
Eerst een oude binnenkabel, die plooit iets gemakkelijker dan een buitenkabel.
Als beide kabels door verschillende gaten moeten steek je eerst 2 oude binnenkabels.
Daar schuif je een buitenkabel overheen, dan zit je eerste kabel er door, zo doe je ook de tweede
Als beide kabels door dezelfde gaten moeten kan je de 2e kabel stevig vast aan de eerste tapen en trekt de eerste kabel er verder door.
Dan heb je beide kabels door je stuur, dan op de juiste maat afknippen.
Eerst een oude binnenkabel, die plooit iets gemakkelijker dan een buitenkabel.
Als beide kabels door verschillende gaten moeten steek je eerst 2 oude binnenkabels.
Daar schuif je een buitenkabel overheen, dan zit je eerste kabel er door, zo doe je ook de tweede
Als beide kabels door dezelfde gaten moeten kan je de 2e kabel stevig vast aan de eerste tapen en trekt de eerste kabel er verder door.
Dan heb je beide kabels door je stuur, dan op de juiste maat afknippen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend