Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Oud model vento wielen

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2005 22:43

Ik wil aan een vriend van mij een oud setje campagnolo Vento wielen (de hoge met platte aluminium spaken van rond 1997) geven. Mijn vraag is of deze sterk en stijf genoeg zijn. Hij is nl 100 kg +!
Het is de bedoeling om hiermee ook in de bergen te gaan fietsen. Zijn ze dan ook sterk genoeg voor afdalingen?
Wie kan mij hierbij helpen.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 12 nov 2005 13:09

Kom op mannen,
Er zijn er zoveel onder jullie die alles van Campagnolo (zeggen) te weten!
Zoveel die de pest hebben aan Shimano en wegdromen bij Campagnolo.
Geef eens antwoord, beschaam mijn vertrouwen nu niet!
Courir c'est mourir un peu

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 12 nov 2005 13:41

Het enige wat ik weet is dat de vento wielen van rond 2004 een gewichtslimiet hebben van ik meen 80 of 84 kg.  Als het model ongeveer het zelfde is gebleven tov de '97 versie (24 spaken in het voorwiel)zou ik daar niet met 100+ kilo mee de bergen in gaan.
Verder heb ik geen idee over de '97 versie, dus hopen op verdere reacties.

thomskie
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:23

thomskie 12 nov 2005 13:49

ik kan alleen iets zeggen over men scirocco's: zelf 94 kg en ze zijn zeer stijf voor mij. Nog niks met meegemaakt, geen spaak die stuk is, geen scheur in velg , NIKS.
Zelf heb ik ook al heel wat kasseistukken gedaan en afdalingen en beklimmingen etc.
Dus mijn mening over scirocco's: Heel sterk en ze gaan gemakkelijk tot 105 kg mee. Dus ik veronderstel dat dit wel met de meeste campa producten zal gaan. Dus ik zie geen probleem voor vento's

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5585
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 nov 2005 13:59

Ik weet niet of ik er toendertijd pech mee heb gehad, maar ik vond het kl*te wielen. Niks anders dan ellende mee gehad, na 2 maanden de eerste spaakbreuk, waarna er nog vele volgde!! Wiel toen volledig opnieuw gespaakt, maar de ellende bleef, bijna 1 keer in 2 maanden spaakbreuk.
Totaal geen vertrouwen meer in die wielen, en daarna snel ingeruild.Mijn FM adviseert Mavic wielen, zijn naar zijn zeggen beter dan Campa, gezien het percentage reparatie gevallen en klachten die hij krijgt.
Ben zelf een hele grote Campa-fan (10 jaar chorus) maar qua wielen rij ik al  jaren op Mavic.
Zou sowieso niet met een paar wielen met hoge velgen de bergen ingaan.Bij eventuele spaakbreuk gelijk een flinke slag in het wiel, en het herstellen is meestal ook lastiger i.v.m. het verkrijgen van een andere spaak e.d.
PS. ik weeg zelf rond de 75 kg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 13 nov 2005 12:02

een vriend van me heeft ze, en is er zeer content over. maar deze jongen weegt wel maar een kilo of 80.
ps. super aero zijn ze zeker!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

binkie
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2005 13:47

binkie 18 nov 2005 16:20

Ik heb een set gehad. Ze zijn zeer aero maar wel zwaar (2kg/set)
Als je praat over de versie met de standaard Campa naven: 20 spaken voor en 20 spaken achtrer, radiaal of 2cross gespaakt wil nog wel eens een breuk in de naafflens geven.
De wielen met de HPW naven zijn uitstekend (14 spaken voor en 16 achter).
 

Plaats reactie