Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

4ZA CARBON C38

thenumberoff
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23

thenumberoff 27 nov 2005 09:21

Weet iemand hoe deze wielen rijden. deze wioelen hebben een aluminium rem-rand.
ben van plan ze aan te schaffen , ik rij normaal 70 asfalt en 25 klinker wegen  en slecht 5 kasseien.
Zou je met deze wielen de ronde van vlaanderen kunnen rijden
Mijn keuze is op deze wielen gevallen omdat ik ridley ga rijden,  en deze wielen in de folder fiets gemonteerd zitten, ook op fabriek van ridley heb ik deze combinatie kunnen zien Excalibur men C38 weielen , opties heel mooi.
Er wordt ook verteld dat je met deze wielen kunt veldrijden, lijkt mij daardoor een heel sterke velg     
S.C.F.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 27 nov 2005 11:30

ik ken een paar nieuwelingen die er ook op rijden en die zijn er niet tevreden over.. losse spaken na 2 ritten en zelfs kleine scheurtjes in de velg.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 27 nov 2005 11:46

Ik persoonlijk vindt forza net als shado carbon zeer matig (en veel te duur maar dat moet iedereen zelf weten). Als je cosmics carbone kunt krijgen zou ik die nemen, houden het probleemloos jaren uit. 

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 27 nov 2005 14:09

nou er gaan ook wel eens cosmic carbons stuk.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 nov 2005 17:12

Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 27 November 2005

Weet iemand hoe deze wielen rijden. deze wioelen hebben een aluminium rem-rand.
ben van plan ze aan te schaffen , ik rij normaal 70 asfalt en 25 klinker wegen  en slecht 5 kasseien.
Zou je met deze wielen de ronde van vlaanderen kunnen rijden
Mijn keuze is op deze wielen gevallen omdat ik ridley ga rijden,  en deze wielen in de folder fiets gemonteerd zitten, ook op fabriek van ridley heb ik deze combinatie kunnen zien Excalibur men C38 weielen , opties heel mooi.
Er wordt ook verteld dat je met deze wielen kunt veldrijden, lijkt mij daardoor een heel sterke velg


Een hele hoop miserie gezien met deze wielen, zowel de versie met alu velgrand als de andere. Beveren 2000 (jeugdploeg QuickStep) had een hele voorraad van 4ZA carbon wielen en na een tijdje brachten m'n vrienden bij die ploeg liever hun eigen wielen mee naar de wedstrijd. Ze moeten ook al te vaak herspaakt worden om recht te blijven. Goedkoop zijn ze wel.
Je veldritargument is fout: voor veldrijden heb je helemaal geen sterker wiel nodig.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wielerfreak
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:53

wielerfreak 28 nov 2005 23:03

IK heb overlaatst mij nieuwe wielen laten maken (zelfgespaakte carbon wielen die met sapimreclame op) en heb door hem gehoord dat de 4za wielen geen echte carbon wielen zijn maar polyesteren met een buitenlaag van carbon. Ik ging mij normaal zo een velg nemen maar wel tube versie. Hij heeft mij dit afgeraden want als je met deze wielen één keer met zant tegen de grond komt door in een put te rijden zullen er brokken afspringen. En ik denk niet dat deze mens er zal over liegen hij is namenlijk mechanieker bij lotto.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 nov 2005 23:08

Quoten: Origineel geplaatst door wielerfreak op 28 November 2005

IK heb overlaatst mij nieuwe wielen laten maken (zelfgespaakte carbon wielen die met sapimreclame op) en heb door hem gehoord dat de 4za wielen geen echte carbon wielen zijn maar polyesteren met een buitenlaag van carbon. Ik ging mij normaal zo een velg nemen maar wel tube versie. Hij heeft mij dit afgeraden want als je met deze wielen één keer met zant tegen de grond komt door in een put te rijden zullen er brokken afspringen. En ik denk niet dat deze mens er zal over liegen hij is namenlijk mechanieker bij lotto.

Gilbert?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wielerfreak
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:53

wielerfreak 02 dec 2005 18:30

Ja srr voor het late antw maar inderdaad gilbert cattiore. Van waar ken jij hem?

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 02 dec 2005 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door wielerfreak op 02 December 2005

Ja srr voor het late antw maar inderdaad gilbert cattiore. Van waar ken jij hem?

ken hem niet persoonlijk, maar Gilbert heeft toch wel naam en faam als wielbouwer!

Plaats reactie