Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pegoretti

mees
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2005 16:49

mees 02 dec 2005 17:04

Als dealer van Pegoretti racefietsen wil ik wel eens weten wat men vind van het gebruik van (modern) staal voor raceframes in het algemeen en van Pegoretti in het bijzonder. Je kan veel info over Pegoretti vinden via
www.pegoretti.nl en www.competitivecyclist.com
alvast bedankt, JanWillem
Pegoretti

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 02 dec 2005 17:12

Zonder twijfel schitterende fietsen! Heb geen ervaring met staal maar uit de test van Fiets blijkt wel het een en ander.
Alleen maar Campa en niets anders!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 dec 2005 17:16

Ik wist helemaal niet dat er hier een dealer was. Volgens mij bouwt Dario Pegoretti de mooiste (stalen) frames op dit moment. Ik zal volgende keer zeker Pegoretti bekijken als ik over een ander frame nadenk.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 02 dec 2005 18:46

In België is er ook een dealer, aan de kluisberg. Ik ga de naam niet noemen, voor spam e.d. maar in het echt zien ze er echt niet normaal mooi uit. Het zijn echte pareltjes en moest ik het geld hebben zou het zo een worden, maar ik heb het niet dus word het iets anders.
Excuse me while I kiss the sky

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5582
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 dec 2005 20:43

Mijn vorige fiets was een Pinarello Gavia, ook een heel mooi staal frame.Maar er zijn nu zoveel materialen op de markt zoals aluminium, titanium en carbon dat stalen frames een beetje in de verdrukking (en uit de tijd wat natuurlijk jammer is), zijn geraakt.
Was echt niets mis mee met dat stalen frame, rijeigenschappen kwamen ongeveer overeen met mijn CT1 die ik nu heb vind ik.
Als je echt een liefhebber ben ga je volgens mij nog voor staal, maar de meeste fietsers zijn materiaalfreaks (kijk hier maar op het forum) Die volgens mij meer voor noviteiten en hedendaagse materialen gaan en daarom zal staal vrees ik niet de eerste keus zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 dec 2005 21:27

Hooooo....dat had ik gemist! Heb jij ook een CT1? Ik heb er 1 van voor de B-stay periode. SUPERLICHTE fiets! Rijdt fantastisch.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2005 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 02 December 2005

In België is er ook een dealer, aan de kluisberg. Ik ga de naam niet noemen, voor spam e.d. maar in het echt zien ze er echt niet normaal mooi uit. Het zijn echte pareltjes en moest ik het geld hebben zou het zo een worden, maar ik heb het niet dus word het iets anders.


Hoh, als het een beetje redelijk is mag een naam vermeld worden. Ik wist niet dat Jowan ook Pegoretti had (ja, welk fietsenmerk heeft ie niet? ).
Mooie fietsen hoor. Niets mis met hoogwaardig staal in hedendaagse fietsen, al zou ik de liefhebber van iets heel klassiek iets sneller naar titanium frames doorsturen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 02 dec 2005 22:40

idd jowan. het spuitwerk van die fietsen is schitterend. die details manmanman!
hij heeft idd zéér veel merken. Vooral geen goedkope
Excuse me while I kiss the sky

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2005 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 02 December 2005

idd jowan. het spuitwerk van die fietsen is schitterend. die details manmanman!
hij heeft idd zéér veel merken. Vooral geen goedkope


Daar staat Pegoretti idd bekend om.
Te veel merken in 1 fietsenzaak is ook niet voordelig hoor (is ook vaak de kritiek die je hoort over die winkel): je kan geen mooie prijzen meer maken en hebt niet het ideale krediet bij de fietsenmerken voor een goede garantieafhandeling, juist omdat je niet genoeg omzet per merk draait.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 02 dec 2005 23:01

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 02 December 2005

idd jowan. het spuitwerk van die fietsen is schitterend. die details manmanman!
hij heeft idd zéér veel merken. Vooral geen goedkope



Daar staat Pegoretti idd bekend om.
Te veel merken in 1 fietsenzaak is ook niet voordelig hoor (is ook vaak de kritiek die je hoort over die winkel): je kan geen mooie prijzen meer maken en hebt niet het ideale krediet bij de fietsenmerken voor een goede garantieafhandeling, juist omdat je niet genoeg omzet per merk draait.
 

ja, dat is dan wel een nadeel. nochtans bij capino hebben ze ook zeer veel merken een daar zijn ze toch nog goedkoop, en worden de garantie gevallen nog goed behandeld. Maar met een zaak zoals Jowan kan ik wel verstaan dat het niet zo goedkoop is.
Excuse me while I kiss the sky

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5582
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 dec 2005 17:19

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 02 December 2005

Hooooo....dat had ik gemist! Heb jij ook een CT1? Ik heb er 1 van voor de B-stay periode. SUPERLICHTE fiets! Rijdt fantastisch.Gr, Diogenes


Yep, heb er 6 jaar op rond gereden, ook die van van de voor de B-stay periode. Veel plezier van gehad, maar ik neem er in januari afscheid van. Kreeg er een erg goede inruilprijs voor, en heb geen behoefte aan 2 fietsen!
Krijg er een mooie Colnago C50 voor terug!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 06 dec 2005 22:48

allemaal leuk die antwoorden, maar er staat weinig in over hoe staal nu ervaren wordt als framemateriaal anno 2005 cq 2006.... Wil er nu niemand meer een ECHTE fiets???? Alleen maar 'plastieken' ???
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Plaats reactie