Advies over Catena en de wielen
Ik kan een Gazelle Catena van vorig jaar kopen (nieuw, overjarig, Ultegra 9 speed, triple).
Ik weeg nu zelf 93 kg. (niet de lichtste dus). Die Gazelle Catena, is die wel berekend voor mijn gewicht? Er zitten volgens mij Rigida 8ormula racewielen in met 32 spaken. Alleen zijn die spaken per set van 2 gespaakt, ik hoop dat ik het zo goed zeg. In tegenstelling tot een gewoon wiel zijn de spaken dus niet evenwichtig over het wiel verdeeld. Zijn conventionele velgen dan beter (bijvoorbeeld Mavic cxp33)? De fm raadt mij framemaat 60 aan, mijn binnenbeenlengte heeft hij opgemeten en was precies 90 cm.
Graag jullie deskundig(e) advies.
Ik weeg nu zelf 93 kg. (niet de lichtste dus). Die Gazelle Catena, is die wel berekend voor mijn gewicht? Er zitten volgens mij Rigida 8ormula racewielen in met 32 spaken. Alleen zijn die spaken per set van 2 gespaakt, ik hoop dat ik het zo goed zeg. In tegenstelling tot een gewoon wiel zijn de spaken dus niet evenwichtig over het wiel verdeeld. Zijn conventionele velgen dan beter (bijvoorbeeld Mavic cxp33)? De fm raadt mij framemaat 60 aan, mijn binnenbeenlengte heeft hij opgemeten en was precies 90 cm.
Graag jullie deskundig(e) advies.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
De fiets lijkt mij uitermate geschikt voor jouw gewicht. De fiets is (zoals we gewend zijn van gazelles) zeer degelijk. Daardoor weegt hij ruim een kilo meer als vergelijkbare fietsen voor deze prijs maar dit is voor jou geen enkel problen.
Over de wielen kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik weet dat de gebruikte velg vrij zwaar en dat draagt bij aan een sterke set.
wel denk ik dat een setje ultegra/cxp33 een betere keus zijn, deze wielen zijn oerdegelijk, stijf en vooral makkelijk te richten (iets waar ik bij de rigida's mijn twijfels bij heb)
Over de wielen kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik weet dat de gebruikte velg vrij zwaar en dat draagt bij aan een sterke set.
wel denk ik dat een setje ultegra/cxp33 een betere keus zijn, deze wielen zijn oerdegelijk, stijf en vooral makkelijk te richten (iets waar ik bij de rigida's mijn twijfels bij heb)
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 17 December 2005
Ik kan een Gazelle Catena van vorig jaar kopen (nieuw, overjarig, Ultegra 9 speed, triple).
Ik weeg nu zelf 93 kg. (niet de lichtste dus). Die Gazelle Catena, is die wel berekend voor mijn gewicht? Er zitten volgens mij Rigida 8ormula racewielen in met 32 spaken. Alleen zijn die spaken per set van 2 gespaakt, ik hoop dat ik het zo goed zeg. In tegenstelling tot een gewoon wiel zijn de spaken dus niet evenwichtig over het wiel verdeeld. Zijn conventionele velgen dan beter (bijvoorbeeld Mavic cxp33)? De fm raadt mij framemaat 60 aan, mijn binnenbeenlengte heeft hij opgemeten en was precies 90 cm.
Graag jullie deskundig(e) advies.
Catena mooie fiets kan je er alleen weinig over vertellen, wel komt er vraag naar boven dat miss. een belangrijke rol speelt.
Ga je hem voor wedstrijden gebruiken? of om te toeren? of andere doel einden?
voor wedstrijden dan raadt ik je i.p.v. Ultegra Trippel een Dubbel aan
Ik kan een Gazelle Catena van vorig jaar kopen (nieuw, overjarig, Ultegra 9 speed, triple).
Ik weeg nu zelf 93 kg. (niet de lichtste dus). Die Gazelle Catena, is die wel berekend voor mijn gewicht? Er zitten volgens mij Rigida 8ormula racewielen in met 32 spaken. Alleen zijn die spaken per set van 2 gespaakt, ik hoop dat ik het zo goed zeg. In tegenstelling tot een gewoon wiel zijn de spaken dus niet evenwichtig over het wiel verdeeld. Zijn conventionele velgen dan beter (bijvoorbeeld Mavic cxp33)? De fm raadt mij framemaat 60 aan, mijn binnenbeenlengte heeft hij opgemeten en was precies 90 cm.
Graag jullie deskundig(e) advies.
Catena mooie fiets kan je er alleen weinig over vertellen, wel komt er vraag naar boven dat miss. een belangrijke rol speelt.
Ga je hem voor wedstrijden gebruiken? of om te toeren? of andere doel einden?
voor wedstrijden dan raadt ik je i.p.v. Ultegra Trippel een Dubbel aan
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 December 2005
Waarom een dubbel ipv triple voor wedstrijden? Kan z'n ego geen triple hebben ofzo?
omdat zeker zo'n 95 met een dubbel in alle wedstrijden kan bijhouden. en hij zal waarschijnlijk niet zo'n steile hellingen op moeten dat hij een triple nodig heeft. waarom een triple als een dubbel genoeg is?
Waarom een dubbel ipv triple voor wedstrijden? Kan z'n ego geen triple hebben ofzo?
omdat zeker zo'n 95 met een dubbel in alle wedstrijden kan bijhouden. en hij zal waarschijnlijk niet zo'n steile hellingen op moeten dat hij een triple nodig heeft. waarom een triple als een dubbel genoeg is?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
hahaha, dat meen je toch niet serieus Rolf? Ik heb in Nederland nog nooit een wedstrijd meegemaakt waar je niet buitenblad omhoog kunt rijden. Ook in Berg en Terblijt kan je gewoon buitenblad rijden (al is binnenblad wel wat fijner voor je benen). Je moet 1200 km rijden voor je een wedstrijd vind waar een triple handig zou zijn.
Die triple zet je er niet op voor de wedstrijden, maar voor de vakanties en cyclo's in het buitenland. Voor wedstrijden heb je het echt niet nodig. Alleen probleem bij overgrote die het in het buitenland wel nodig hebben is dat hun ego het nog niet aan kan (want ze zijn immers nog niet toe aan hun pensioen).
Die triple zet je er niet op voor de wedstrijden, maar voor de vakanties en cyclo's in het buitenland. Voor wedstrijden heb je het echt niet nodig. Alleen probleem bij overgrote die het in het buitenland wel nodig hebben is dat hun ego het nog niet aan kan (want ze zijn immers nog niet toe aan hun pensioen).
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 December 2005
hahaha, dat meen je toch niet serieus Rolf? Ik heb in Nederland nog nooit een wedstrijd meegemaakt waar je niet buitenblad omhoog kunt rijden. Ook in Berg en Terblijt kan je gewoon buitenblad rijden (al is binnenblad wel wat fijner voor je benen). Je moet 1200 km rijden voor je een wedstrijd vind waar een triple handig zou zijn.
Die triple zet je er niet op voor de wedstrijden, maar voor de vakanties en cyclo's in het buitenland. Voor wedstrijden heb je het echt niet nodig. Alleen probleem bij overgrote die het in het buitenland wel nodig hebben is dat hun ego het nog niet aan kan (want ze zijn immers nog niet toe aan hun pensioen).
in nederland zijn zeker wel wedstrijden waar je binnenblad omhoog moet rijden, als je een koers rijd van 100-130 km en je rijd constant op buitenblad omhoog dan zal dit niet echt goed zijn voor de benen in de finale. maar dit is zeer off-topic en doet er helemaal niet toe. ik ben van mening dat je als wedstrijdrijder meer dan genoeg hebt aan een dubbel of eventueel een compact
hahaha, dat meen je toch niet serieus Rolf? Ik heb in Nederland nog nooit een wedstrijd meegemaakt waar je niet buitenblad omhoog kunt rijden. Ook in Berg en Terblijt kan je gewoon buitenblad rijden (al is binnenblad wel wat fijner voor je benen). Je moet 1200 km rijden voor je een wedstrijd vind waar een triple handig zou zijn.
Die triple zet je er niet op voor de wedstrijden, maar voor de vakanties en cyclo's in het buitenland. Voor wedstrijden heb je het echt niet nodig. Alleen probleem bij overgrote die het in het buitenland wel nodig hebben is dat hun ego het nog niet aan kan (want ze zijn immers nog niet toe aan hun pensioen).
in nederland zijn zeker wel wedstrijden waar je binnenblad omhoog moet rijden, als je een koers rijd van 100-130 km en je rijd constant op buitenblad omhoog dan zal dit niet echt goed zijn voor de benen in de finale. maar dit is zeer off-topic en doet er helemaal niet toe. ik ben van mening dat je als wedstrijdrijder meer dan genoeg hebt aan een dubbel of eventueel een compact
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
De volledig afgemonteerde Gazelles worden alleen afgemonteerd met een tripple, als je deze wil veranderen zul je hier dus extra voor moeten betalen, tenzij je een deal kan sluiten met je fietsenmaker natuurlijk.
Verder heeft een gemiddelde rijder die lekker mee kan komen in wedstrijden voor parcoursen in nederland en belgie inderdaad geen tripple nodig. Voor dagtochtjes in de alpen waarschijnlijk ook niet. Maar als je een transalp wilt gaan fietsen of iets dergelijks zal het meerendeel erg blij zijn met hun tripple.
Verder vermoed ik dat de poster van dit bericht met zijn 91 kilo niet bepaald een rasklimmer is en wel een tripple kan gebruiken (waarschijnlijk niet tijdens wedstrijden).
Ik zou dus zeggen, laat dat ding er lekker opzitten en koop lekker die gazelle
Verder heeft een gemiddelde rijder die lekker mee kan komen in wedstrijden voor parcoursen in nederland en belgie inderdaad geen tripple nodig. Voor dagtochtjes in de alpen waarschijnlijk ook niet. Maar als je een transalp wilt gaan fietsen of iets dergelijks zal het meerendeel erg blij zijn met hun tripple.
Verder vermoed ik dat de poster van dit bericht met zijn 91 kilo niet bepaald een rasklimmer is en wel een tripple kan gebruiken (waarschijnlijk niet tijdens wedstrijden).
Ik zou dus zeggen, laat dat ding er lekker opzitten en koop lekker die gazelle
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Wat een gezeur om niks zeg, P is een beginnend fietser die bv dit jaar de AGR wil gaan rijden voor de eerste keer. Tripple is dan niks mis mee, in tegendeel zelfs.
Hoop alleen dat het een andere kleur is....
Hoop alleen dat het een andere kleur is....