Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

tijden alp d’huez

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 19 dec 2005 18:08

ik ga komende zomer de alp d'huez fietsen.
Ze er mensen die deze berg al een keetje gefietst hebben. Zo ja grag ervaringen.
Ik zou graag tijden weten. hoe lang doe je er over. Is er geen internet site van?
gr dave
 
 

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 dec 2005 18:19

Je zal wel precies moeten bepalen waar de start en finish is. Je kan niet zeggen: Oh, hier begint de klim en boven is boven. De echte finish ligt n.l. een stukje verder dan je denkt. Mijn oudste zoon reed dat echte stuk net iets onder het uur. Goede klimmers doen er 10 min. minder over dacht ik. Pantani met doping (?): 37.35 of zoiets over de 13,5 km.
Zie ook: http://redactie.dvhn.nl/alpedhuez/conte ... uiper.html
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 19 dec 2005 19:05

47minutjes met mijn 1jr wielrenervaring 
als onderdeel van een wedstrijd wel te verstaan.
volgend jaar <45min 
 
De woensdag voor La marmotte en de zondag na La Marmotte wordt er door de toppers circa 41minuten gereden. Ter vergelijking dat is 2 minuten sneller dan de snelste Nederlander tijdens de tijdrit van de Tour (bijv. Michael Boogerd 2005) en vergelijkbaar met ongeveer de 20e plek tijdens die etappe.
DM-LM-ORM

uphillonly
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02

uphillonly 19 dec 2005 19:09

Hoi, ik heb Alpe d'Huez reeds enkele malen gefietst. En inderdaad het is maar net waar je de start en finish legt. De eerste keer dat ik hem reed was met de regionale krant onder begeleiding van Hennie Kuiper. De start was toen bij de parkeerplaats net nadat je linksaf bent geslagen (vanaf Bourg d'OIsans). De finish lag toen bij de officiële tourfinish. Let op dit is zo'n beetje een a anderhalve kilometer verder dan de finish bij het viaduct / fonteintje / VVV.
Mijn toptijd is 57 minuten. Mijn ervaring is dat wanneer je fatsoenlijk in La Garde bent aagekomen, je ook wel goed boven kunt komen. Advies is derhalve om niet onderaan als een gek beginnen te klimmen maar fiets een beetje op reserve indien mogelijk, je zal dan merken dat het vanaf La Garde dan inderdaad minder steil wordt.
De eerste keer begon ik gewoon te klimmen (dus niet al te rustig) en vond de hele weg zeer zwaar. Mijn tijd was toen een uur en 56 seconden (streeftijd was onder het uur) dus vet balen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37827
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2005 12:21

Quote: Origineel geplaatst door janee op 19 December 2005
47minutjes met mijn 1jr wielrenervaring als onderdeel van een wedstrijd wel te verstaan.volgend jaar <45min De woensdag voor La marmotte en de zondag na La Marmotte wordt er door de toppers circa 41minuten gereden. Ter vergelijking dat is 2 minuten sneller dan de snelste Nederlander tijdens de tijdrit van de Tour (bijv. Michael Boogerd 2005) en vergelijkbaar met ongeveer de 20e plek tijdens die etappe.


Niet te vergelijken. Die gasten hebben er dan al een stapel etappes op zitten.
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 dec 2005 12:57

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 December 2005


Quote: Origineel geplaatst door janee op 19 December 2005

De woensdag voor La marmotte en de zondag na La Marmotte wordt er door de toppers circa 41minuten gereden. Ter vergelijking dat is 2 minuten sneller dan de snelste Nederlander tijdens de tijdrit van de Tour (bijv. Michael Boogerd 2005) en vergelijkbaar met ongeveer de 20e plek tijdens die etappe.

Niet te vergelijken. Die gasten hebben er dan al een stapel etappes op zitten.


Ik vind dat dit wel in zekere zin te vergelijken is. Ik deed ook al een tijdrit tijdens een etappekoers, na 3 ritten in lijn, en ik denk niet dat de vorige ritten me nog in de benen zaten (na 5 dagen kreeg ik m'n hartslag nog steeds omhoog). Als je elke avond gemasseerd wordt en conditioneel in orde bent, voel je niet steeds de vorige etappes. Vaak ben je zelfs beter na 1 of 2 dagen, omdat de spierspanning verbetert.
Vraag is natuurlijk of hierboven vergeleken wordt over dezelfde afstand. De klimtijdrit uit de Tour was langer dan alleen de klim: er was minstens nog 1 vlakke kilometer bij.
Daarnaast zou het me niet verwonderen dat er toeristen of niet-profrenners sneller een klim opvliegen dan bepaalde profs; niet-competitieve renners die de Ventoux in 1u05' kunnen oprijden bestaan ook, maar dit maakt ze nog niet competitierijp. Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 dec 2005 13:06

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005


Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).
 

Wie voelt zich geroepen ? en wel in forum tenue wel te verstaan !!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 dec 2005 13:11

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005

Er is momenteel ook geen enkele Nederlander (*) die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).

Wie voelt zich geroepen ? en wel in forum tenue wel te verstaan !!


(*) Nuance: "Nederlandse profrenner", die kan ik beoordelen. Pieter Weening of Lars Boom zie ik misschien wel meer in staat daar een goede klimtijdrit neer te zetten dan Michael Boogerd.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

madone5.9
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:57

madone5.9 20 dec 2005 14:21

Quoten: Origineel geplaatst door janee op 19 December 2005


47minutjes met mijn 1jr wielrenervaring 
als onderdeel van een wedstrijd wel te verstaan.
volgend jaar <45min 
 
De woensdag voor La marmotte en de zondag na La Marmotte wordt er door de toppers circa 41minuten gereden. Ter vergelijking dat is 2 minuten sneller dan de snelste Nederlander tijdens de tijdrit van de Tour (bijv. Michael Boogerd 2005) en vergelijkbaar met ongeveer de 20e plek tijdens die etappe.

oke maar die van een dag na de marmotte is korter

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 20 dec 2005 14:27

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005


Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).
 

Wie voelt zich geroepen ? en wel in forum tenue wel te verstaan !!

....Nou sorry maar ik niet hoor....! Ik hoop in 2007 deze berg een keer te kunnen beklimmen maar ik vrees dat het voor mij dan meer een kwestie van overleven wordt ipv het neerzetten van een goede tijd....laat staan een toptijd..
"Afstappen is geen optie"

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 20 dec 2005 17:48

53 min. Vlag onderaan tot aan tourfinish = +/- 14,2 km.
Was nadat ik een halfjaar bezig was met wedstrijd wielrennen (dus pak weg 2,5 jaar geleden.).Aankomend jaar ga ik het nog eens proberen. Theoritisch is 44 min. haalbaar (vlag tot tourfinish), maar met theorie rijd je geen berg omhoog.........
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 20 dec 2005 18:46

Bert Dekker natuurlijk. Snel op de Alpe maar ook snellere tijden op tig andere cols...
Daar kan geen NLse prof aan tippen
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005


Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).
 
DM-LM-ORM

Plaats reactie