Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

OPGELICHT via ebay

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 30 dec 2005 17:51

Helaas ben ik (en met mij nog ongeveer 20 personen) de dupe geworden van oplichting via EBAY. Ik heb het tot nu toe altijd gepromoot maar ben dus zwaar op de koffie gekomen. Ik plaats dit bericht om iedereen bewust te laten worden van de risico's van kopen via internet (ik dacht ook mij gebeurt het niet). Het ergste vind ik nog dat EBAY niet thuis geeft als je vragen stelt of opmerkingen maakt, je krijgt stevast een standaard mailtje terug.
Zijn hier forumleden die ook al eens de dupe zijn geworden van oplichting via internet?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 30 dec 2005 18:10

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 30 December 2005


Helaas ben ik (en met mij nog ongeveer 20 personen) de dupe geworden van oplichting via EBAY. Ik heb het tot nu toe altijd gepromoot maar ben dus zwaar op de koffie gekomen. Ik plaats dit bericht om iedereen bewust te laten worden van de risico's van kopen via internet (ik dacht ook mij gebeurt het niet). Het ergste vind ik nog dat EBAY niet thuis geeft als je vragen stelt of opmerkingen maakt, je krijgt stevast een standaard mailtje terug.
Zijn hier forumleden die ook al eens de dupe zijn geworden van oplichting via internet?

Mogen we het verhaal hierachter ook weten? Ik gebruik ook regelmatig eBay...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 dec 2005 18:58

Ik doe regelmatig e.e.a. via marktplaats en tot op heden goed doorheen gerold.
Less is bore

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 30 dec 2005 20:31

Ik had op ebay cosmic carbon gezien bij verkoper uit zwitserland met een 100% feedback (dat wil dus ook niet meer alles zeggen). Hij had wel 20 sets staan het zag er allemaal vertrouwd uit. Ik heb dan ook geboden en ik was wat nu blijkt de ongelukkige "winnaar". Ik heb het geld overgemaakt op de aangegeven rekening maar wielen nooit ontvangen en verkoper reageert ook niet meer op mailtjes. Ik heb toen andere personen die bij hem gekocht hebben gemaild deze hebben precies het zelfde, betaald en nooit wat ontvangen. Ik heb dit ebay medegedeeld deze sturen een automatisch gegenereerd emailtje terug. Het enige wat je terug kunt krijgen is 175 euro van Ebay een soort garantie. Op de 869 die ik betaald heb (incl verzendkosten) is dat niks. Ik heb verder aangifte gedaan bij politie, deze sturen dit door naar zwitserland en dan is maar de vraag of die er wat mee doen. Ik heb ook rechtsbijstand ingelicht deze kunnen als opgegeven adres klopt verkoper wel dagen maar ik ben bang dat adres niet klopt.
Tot zo ver het verhaal. Ik heb ook vaak wat gekocht en verkocht via EBAY zonder noemens waardige problemen. Maar ik weet niet of ik in de toekomst nog eens iets koop via Internet.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 30 dec 2005 20:38

Je kunt best wel kopen op internet mits je het zelf afhaald

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 30 dec 2005 20:43

Quoten: Origineel geplaatst door pinarello op 30 December 2005

Je kunt best wel kopen op internet mits je het zelf afhaald

Of via een webwinkel kopen, ook weinig risico.

julio
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2004 18:13

julio 30 dec 2005 20:49

auw, dat is zware schade. Ik koop regelmatig via ebay, maar nooit dure zaken, hooguit, 50/60 euro. Dan ga ik er maar vanuit dat het voor de verkoper niet de moeite is mij op te lichten.
Je zaak klinkt weinig hoopvol, evengoed succes ermee.

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 30 dec 2005 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 30 December 2005


Ik had op ebay cosmic carbon gezien bij verkoper uit zwitserland met een 100% feedback (dat wil dus ook niet meer alles zeggen). Hij had wel 20 sets staan het zag er allemaal vertrouwd uit. Ik heb dan ook geboden en ik was wat nu blijkt de ongelukkige "winnaar". Ik heb het geld overgemaakt op de aangegeven rekening maar wielen nooit ontvangen en verkoper reageert ook niet meer op mailtjes. Ik heb toen andere personen die bij hem gekocht hebben gemaild deze hebben precies het zelfde, betaald en nooit wat ontvangen. Ik heb dit ebay medegedeeld deze sturen een automatisch gegenereerd emailtje terug. Het enige wat je terug kunt krijgen is 175 euro van Ebay een soort garantie. Op de 869 die ik betaald heb (incl verzendkosten) is dat niks. Ik heb verder aangifte gedaan bij politie, deze sturen dit door naar zwitserland en dan is maar de vraag of die er wat mee doen. Ik heb ook rechtsbijstand ingelicht deze kunnen als opgegeven adres klopt verkoper wel dagen maar ik ben bang dat adres niet klopt.
Tot zo ver het verhaal. Ik heb ook vaak wat gekocht en verkocht via EBAY zonder noemens waardige problemen. Maar ik weet niet of ik in de toekomst nog eens iets koop via Internet.


Geen kritiek hoor, maar waarom 869 euro betalen voor een stel wielen in Zwitserland als je ze hier voor 900 euro kunt Kopen, toch niet om 30 euro te besparen??? Zulke zaken koop je toch niet zonder dat je het gezien hebt........
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 dec 2005 21:37

Heel jammer verhaal, ilfalco2004.   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 31 dec 2005 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 30 December 2005


Ik had op ebay cosmic carbon gezien bij verkoper uit zwitserland met een 100% feedback (dat wil dus ook niet meer alles zeggen). Hij had wel 20 sets staan het zag er allemaal vertrouwd uit. Ik heb dan ook geboden en ik was wat nu blijkt de ongelukkige "winnaar". Ik heb het geld overgemaakt op de aangegeven rekening maar wielen nooit ontvangen en verkoper reageert ook niet meer op mailtjes. Ik heb toen andere personen die bij hem gekocht hebben gemaild deze hebben precies het zelfde, betaald en nooit wat ontvangen. Ik heb dit ebay medegedeeld deze sturen een automatisch gegenereerd emailtje terug. Het enige wat je terug kunt krijgen is 175 euro van Ebay een soort garantie. Op de 869 die ik betaald heb (incl verzendkosten) is dat niks. Ik heb verder aangifte gedaan bij politie, deze sturen dit door naar zwitserland en dan is maar de vraag of die er wat mee doen. Ik heb ook rechtsbijstand ingelicht deze kunnen als opgegeven adres klopt verkoper wel dagen maar ik ben bang dat adres niet klopt.
Tot zo ver het verhaal. Ik heb ook vaak wat gekocht en verkocht via EBAY zonder noemens waardige problemen. Maar ik weet niet of ik in de toekomst nog eens iets koop via Internet.


Misschien handig naam verkoper en is die advertentie nog online? 
jammer dat je op zo'n lullige manier geld ben kwijt geraakt.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 31 dec 2005 00:46

Echt vreselijk vind ik dat soort praktijken. En waar ik ook van schrik is die 100% positieve feedback, blijkbaar heeft die op Ebay dus niet zo veel waarde als dat ik dacht... Wie kan je straks nog wel vertrouwen en wie niet?Succes Ilfalco, hopelijk krijgen ze die oplichter (en jouw geld) nog te pakken.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 31 dec 2005 11:30

Succes met de procedure Ilfalco!! Balen dat precies jij, jij was al erg op je hoede volgens mij met dit soort dingen, beet wordt genomen..
Ik hoop dat het je nog lukt om via E-Bay nog iets van een bedrag terug te krijgen! Succes!!

Plaats reactie