Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

veel vragen

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 14 jan 2006 13:13

Ik heb een budget van zo rond de 350euro, die ik optrek tot 500euro wn het de moete waard is. Ik ben online wat beginnen zoeken naar carbon wielen met semi hoge velg. Ik heb er ook gevonden, meestal zijn het wielen me alu-velg met daarop carbon. Nu vertelde me een vriend, die ook wielen zoekt, dat je bij deze wielen geen nut hebt van het carbon omdat de spaken vast zitten in alu en niet in het carbon gedeelte van de velg. Is dit werkelijk zo? en laten er dan zoveel mensen zich aan vangen?Na dit te horen ging ik op zoek naar alu wielen, waar ik tot de conclusie kwam dat je voor het zelfde gewicht als carbon wielen met semi hoge velgen alu wielen kunt krijgen die veel goedkoper zijn. Zoals de Eastons vista sl, waar ik wel interesse in heb. Ik heb ook interesse in de Campa Eurus. Nu keek ik hier ff rond en las over deze wieltjes American Classic 420, kan ik ze in europa bestellen? Met 500euro zou het juist betaalbaar moeten zijn als ik het niet verkeerd voort heb. Een goedkoper model van AC, zal dit veel schelen kwa kwaliteit?Welke wielset raden jullie mij aan binnen me prijsklasse, gelieve een zo laag mogelijke prijs natuurlijk, linken als je kan! Het zijn wielen bestemd om er mee te koersen, in de junior klasse, ik woon in BE ivm wielen kopen in BE zelf.

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 14 jan 2006 15:32

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 14 Januari 2006


Ik heb een budget van zo rond de 350euro, die ik optrek tot 500euro wn het de moete waard is. Ik ben online wat beginnen zoeken naar carbon wielen met semi hoge velg. Ik heb er ook gevonden, meestal zijn het wielen me alu-velg met daarop carbon. Nu vertelde me een vriend, die ook wielen zoekt, dat je bij deze wielen geen nut hebt van het carbon omdat de spaken vast zitten in alu en niet in het carbon gedeelte van de velg. Is dit werkelijk zo? en laten er dan zoveel mensen zich aan vangen?Na dit te horen ging ik op zoek naar alu wielen, waar ik tot de conclusie kwam dat je voor het zelfde gewicht als carbon wielen met semi hoge velgen alu wielen kunt krijgen die veel goedkoper zijn. Zoals de Eastons vista sl, waar ik wel interesse in heb. Ik heb ook interesse in de Campa Eurus. Nu keek ik hier ff rond en las over deze wieltjes American Classic 420, kan ik ze in europa bestellen? Met 500euro zou het juist betaalbaar moeten zijn als ik het niet verkeerd voort heb. Een goedkoper model van AC, zal dit veel schelen kwa kwaliteit?Welke wielset raden jullie mij aan binnen me prijsklasse, gelieve een zo laag mogelijke prijs natuurlijk, linken als je kan! Het zijn wielen bestemd om er mee te koersen, in de junior klasse, ik woon in BE ivm wielen kopen in BE zelf.
 
Meeuh, gebruik de zoekfunctie even! Je zal een pak info vinden.
Korte samenvatting
carbon wielen, structurele opbouw (= volledig carbon fabricage), alleen tubewielen betrouwbaar,licht, prijzig en alleen om mee te koersen. Niet structurele opbouw (alu velg met carbon bekleed) bestemd voor bandjes, niet licht en nog betaalbaar, vb cosmic carbon geeft goede referenties.
AC420, al gelezen over mindere kwaliteit van de naven. Ik heb ook vragen over de service in geval van herstelling/garantie. Heeft dit merk in Belgie een verdeler?
Campa eurus, ofwel synoniem voor TOPWIEL. Heeft alle kwaliteiten in zich en heeft zijn betrouwbaarheid al voldoende bewezen. In Aalter te koop voor een prijs net onder 500 euro, goedkoper dan Van Eyck.
Over de Eastons is enkele dagen geleden een topic begonnen. 
Trouwens, welkom op het forum! 

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 14 jan 2006 16:03

Bedankt.Geloof me ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar er zijn zoveel tegenspraken... ik weet dus niet meer wat ik moet geloven...Btw, heeft iemand ooit gehoord van het merk: neuvation --> iemand ervaring hiermee?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2006 22:43

Rond de 500€ ga je geen carbon wielen vinden. Tenzij je ietsje daarboven gaat en mijn Bontragers tweedehands overkoopt; mail indien interesse; zie topic: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1 Zijn goed en prachtige koerswielen.
Als je wil koersen en een heel goed betrouwbaar en polyvalent wiel zoekt, kan ik je Campagnolo Neutron en Eurus aanraden, of Easton Circuit. Liever in deze categorie kijken dan Easton VistaSL voor koersgebruik hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie